بستن

کنگو کریمه گراش را تهدید نمی‌کند

گریشنا: با وجود مرگ سه نفر در کشور در اثر ابتلا به بیماری تب کریمه‌ی کنگو، به دلیل نبود موارد تهدید‌کننده و انجام اقدامات پیش‌گیرانه در گراش نیاز به هیچ قرنطینه‌ای نبوده است.

روابط عمومی اداره‌ی دامپزشکی در مورد خطر این بیماری در گراش گفت:«در حال حاضر به روی تمام دام‌هایی که وارد گراش می‌شود از لحاظ میزان سلامتی نظارت می‌شود و خوشبختانه هیچ موردی مبنی بر ابتلا دام‌ها به بیماری مشترک بین انسان و دام وجود ندارد.»

بر اساس خبر منتشر شده در سایت خبرگزاری مهر؛ آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد در سال های گذشته  تعداد ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر به این بیماری مبتلا شدند. این آمار در سال گذشته به ۳۹ مورد رسیده است.

موارد فوتی ناشی از ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور طی سال گذشته شش مورد بوده است که از ابتدای امسال نیز ۹ مورد تب کریمه کنگو در کشور گزارش شده که یک مورد در استان کرمان، یک مورد یزد، یک مورد خراسان رضوی، یک مورد کرمانشاه، دو مورد در مازندران و سه مورد در استان سیستان و بلوچستان بوده است که از این تعداد سه بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در استان‌های مازندران، کرمانشاه و خراسان رضوی در سال جاری فوت شدند.

تب، خونریزی زیر پوستی و خونریزی از بینی و دهان از علائم این بیماری است و افرادی که با دام و ذبح آن تماس دارند اگر به تب دچار شدند می‌بایست سریعا به مراکزی درمانی مراجعه کنند. عامل انتقال تب کریمه کنگو، کنه‌ها هستند که در فصل سرما به دلیل کاهش کنه‌ها از میزان بیماری کاسته می‌شود اما ریشه کن نمی‌شود.

اداره‌ی دامپزشکی شهرستان گراش به منظور آشنایی و آگاهی بیشتر شهروندان در مورد این بیماری برشوری را برای گریشنا ارسال کرده است.

تاریخچه‌ی بیماری و علائم بیماری در انسان را در این صفحه بخوانید:

1

علائم بیماری در دام، راه‌های انتقال بیماری و راه‌های پیشگیری را نیز در این صفحه می‌توانید مطالعه کنید:

2

در این صفحه نیز می‌توانید در مورد انواع ضدعفونی‌کننده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های قابل مصرف و راه مراقبت از پرندگان اطلاعاتی به دست آورید.

3

 

 

3 نظر

  1. سلام
    چطور این بیماری گراش رو تهدید نمیکنه؟!!!!!!! مگه ما چند سال پیش یه مورد مرگ بخاطر ابتلا به تب کریمه کنگو نداشتیم؟ مریض گراشی پس از اعزام به شیراز در بیمارستان درگذشت. پس همیشه باید مواظب بود و خطر همیشه وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top