بستن

مروری بر پروژه‌های شهرداری گراش در روز شهرداری‌ها

گریشنا: چهاردهم تیرماه روز شهرداری و دهیاری است، شهرداری گراش بخشی از فعالیت‌های ماه گذشته و برنامه‌های آینده خود را به مناسبت این روز برای اطلاع شهروندان منتشر کرده است.

عملیات عمرانی

به گزارش روابط عمومی شهرداری؛  آسفالت بلوار رسالت، میدان شهید بهشتی و بلوار شهید سعادت در ماه گذشته انجام شده است.

باند شرقی بلوار رسالت به وسعت ۱۵۰۰۰ مترمربع پس از لایه‌برداری و آسفالت مجدد قسمت‌های لایه‌برداری شده تا ابتدای ورودی بلوار اله قلی خان آسفالت شد. این پروژه ۳۳۰ میلیون تومان هزینه در برداشته است. میدان شهید بهشتی نیز به متراژی در حدود ۱۵۰۰ متر مربع با هزینه‌ی بالغ بر ۳۳ میلیون تومان لایه‌برداری و آسفالت شد. باند جنوبی بلوار شهید سعادت نیز لایه‌برداری شده و آسفالت قسمت‌های لایه‌برداری شده نیز به پایان رسید و آسفالت کامل باند به زودی آغاز خواهد شد.

رفوژ وسط ادامه بلوار خلیج فارس به طول ۳ کیلومتر (در کل ۶ کیلومتر در دو سمت) که تا پیچ معروف نئزه ادامه خواهد داشت نیز یکی دیگر از پروژه‌های در حال انجام شهرداری است که تا کنون بیش از ۲ کیلومتر آن با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است و سعی بر آن است تا مردادماه این عملیات به پایان رسد.

آسفالت بلوار خدیجه کبری(س) منشعب از بلوار اله قلی خان مقتدری نیز با متراژی در حدود ۸۰۰۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است و آماده‌ی بهره‌برداری است.

shardari2

آب‌نما برای میدان سه راه درمانگاه

در بخش زیباسازی و مبلمان شهری، میدان ورودی خیابان درمانگاه تخریب شده تا با اجرای آب‌نما فضایی زیباتر ساخته شود. تخریب اولیه میدان قدیمی این خیابان به پایان رسیده و عملیات احداث آبنما به زودی آغاز خواهد شد.

ادامه سیل بند رودخانه پئت یکی دیگر از پروژه‌های در حال اجرا است. دیواره‌ی شمالی رودخانه از جهت شرقی پل جاده به طرف باغ موسی با ارتفاع ۳ متر و به طول ۶۵ متر و با هزینه‌ای در حدود ۴۵ میلیون تومان در حال حاضر در حال اجرا است. سیل بند رودخانه پئت در روزهای بارانی و طوفان مهار کننده‌ی سیلاب فصلی است.

shardari11

روشنایی دو بلوار اله‌قلی‌خان و  خدیجه کبری(س)

آسفالت انتهای بلوار اله قلی خان نیز به پایان رسیده و بیست عدد از تیرهای برق آن در بلوار اله قلی خان و ۹ عدد دیگر در بلوار خدیجه کبری(س) در حال نصب است. این تیرهای برق با هزینه‌ای در حدود ۵۵ میلیون تومان (با احتساب بتن ریزی، بولت، کلاهک کلاف و حفاری ) خریداری شده و با همکاری اداره برق شهرستان تا پایان هفته روشنایی این دو بلوار نیز تأمین خواهد گشت.

shardari5

عقب‌نشینی دیواره ورزشگاه شهدا

طرح تعریض پیاده رو که در ابتدای بلوار معلم ناتمام مانده بود سر‌انجام پس از بررسی‌ها و کارشناسی‌های مختلف و عقب‌نشینی دیواره‌ی ورزشگاه شهدا آغاز شد. تعریض، لبه گذاری، سنگ فرش و روشنایی از جمله کارهای در حال انجام است.

shardari8

چهره جدید تابلوهای تبلیغاتی

در بحث ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و همچنین زیباسازی شهر، شهرداری گراش با سفارش استندهای تبلیغاتی جدید با عنوان استرابورد و اجرای تلویزیون شهری با همکاری بخش خصوصی، چهره‌ی زیبایی از تبلیغات شهری به نمایش خواهد گذاشت. پیش از این نیز در بلوار خلیج فارس لمپوست‌های تبلیغاتی به شبکه تبلیغاتی شهری اضافه شده است.

 

13 نظر

  1. خداکنه همه کارای شهردار مثبت باشه….
    اصلا کاش میشد منفی هاشو هم رو کاغذ آورد…
    اصلا کاش دل کسی از کسی ! نمیرنجید….
    کاش…کاش…کاش….

  2. سلام خسته نباشید ْ گریشنا لطفا پیگیر پروژه ناتمام آبراه بندوشیخ باشید که راه مردم رو مختل کرده و برای مردم دردسرهای زیادی به بار آورده ‹ البته مسئولین اشتباه هات و هزینه های زیادی را صرف این پروژه انجام دادن که بی نتیجه بوده ِ

    امیدوارم صدای مردم از گریشنا به مسئولین برسد !!!

  3. یا خدا. خدایا این قبیل کارهای روبنایی را از این بندگان خدا و شهردار محترم قبول احسن عنایت بفرما. تا ببینیم بعد از مسایل آبنما چهار سال دیگه تلف بشه شهردار بعد شاید در اولویتش مسایل زیربنایی باشد پیشاپیش برایش دعا میکنیم. خدایا زحمت میکشن جگر مردم در میارن تا از چرخه عملیات بروکراسی شهرداری خر مان عبور کند بعد از پرداختهای وحشتناک تا پولهایش خرج نورهای رنگی کنند. گند آب جدول جلو سپاه را به دستهای دعاگوی مردم سپرده اند و بوی تعفن خیابان بسیج به این شبهای با فضیلت رها کرده اند شاید خودش درست شود و فرجی حاصل اید. خداوندا چهره ی خاک الود کوچه های ما رو خودت کرمی کن، کانیواها را مردم برایش فکری میکنند، فقط این نور و آبنما و رنگ تک لبه بده این شهرداری محترم تا رویاهای آکنده از عطر سرهایشان به مشامشان خوش اید و به اهداف خودشان برسند. تا شهردار بعدی دل به او میسپاریم. یا حق

  4. تشکر از جناب شهردار محترم ، ولی به جای این همه زیبا سازی و رنگو رو اوردن به شهر مشکل های موجود رو برطرف کنین ، فکر کنم اولویتش بیشتر باشه ، نمونه اش بوی تعفن جلوی مسجد صاحب الزمان یا صحنه های زشت و وحشتناک اشغالدونی و بوی بد اخر خیابون درمانگاه به جای اب نمای سر خیابون ، باور کنین اینجوری دعای خیر بیشتر همراهتونه تا رزیبا سازی رو کار شهرمون ،
    امیدوارم طرف دیگه دیوار چینی رود خونه پئت هم انجام بدین نذارین واسه چند سال دیگه ، چون دیوار یک طرفه باعث جمع شدن بیشتر زباله شده

  5. برای این همه مواردی ک توی خبر درج کردین،شهرداری هزینه شو داره ک بده و بی منت خرجشو میکشه،ولی هزینه بستن رودخانه شهرک ایمان رو نداره و باید همینطور باز باشه.
    خدا رو خوش میاد همینطور سرسری ازش بگذرین.خوبما همسایه ها هرینشو نداریم ایا مسئولین نباید یه کمکی کنن؟
    همه جای شهر مهمه بجز شهرک ایمان و این رودخانه
    چطور هزینه داشتن شهردارهای سابق ک رودخانه بندوشیخ رو با اون عظمت پهناش ،کمش کنن!!!!
    لطفا تدبیری
    با تشکر

    1. خواهر ماها حاضریم برگردیم چند سال پیش همون رودخانه دست نخورده بندوشیخ که هم راه عبور مرور مردم بود هم هزینه ای واسش نشده بود مردم هم آنچنان مشکلی نداشتن ْ الان با این وضعیت دردسرهای بزرگی به بار آورده و راه ارتباطی نیست ْ شده مثل زمان جنگ که پل زدند روی اروندرود ْ الانم مردم با هزینه خودشون سر بعضی کوچه ها پل باریکی زدند واسه رفتن به آن سوی رودخانه 😐

  6. فقط لیست کارای انجام شده میگیرن و تو رسانه منتشر میکنن
    لطف کنید لیست کارای انجام نشده هم تهیه فرمایید(که ایا قصد انجامش دارید یا نه)

  7. مسولین شهرداری گراش لطف کنید دست انداز کمربندی به طرف فلکه شهرداری رو هر چ سریعتر بندازید تا کی بیخیالی و دست رو دست گذاشتن
    یعنی تا چند نفر کشته نشه شما ها نباید کاری انجام بدید به خاطر نبود دست انداز روزانه در همون فلکه داره تصادف میشه

    1. برادر قائدی عزیز
      چندین بار اینجا عرض کرده ایم خدمت دوستان باز هم عنوان می کنم. اینکه کجا سرعت گیر نصب بشه شهرداری تصمیم نمی گیره.
      شورای ترافیک شهرستان تصمیم می گیره و شهرداری اجرا می کنه.
      هروقت دستور صادر بشه شهرداری حتمن اقدام خواهد کرد.
      سپاس

  8. تا یه چی می شه سریع می گیم شهردار فلان شهردار بهمان.
    خب عزیز من . فاضلابت رو نده تو کوچه. بریز تو چاه. اونوقت همه این بوی گند و فلان رفع می شه.
    پاکت زباله هم نزار جلو در . یکم همت کن برو بانداز تو سطل آشغال سگا و گربه ها نتونن پاره اش کنن.

    شهری که مرده مردماش هم می میرن. حداقل این یکم زیبایی رو که داشته باشیم.
    آب که نداریم، برق هم هی می گن قطع می شه وصل می شه. هوا خو قربون خدا برم دروازه جهنمه. چی داریم آخه؟؟؟ یه چارتا سبزی و دار و درخت و رنگ و نور هم هی شما بیا بگو شهردار پول حروم کرده.

    در ضمن آب هم کمتر بریز تا فردا نیای یقه رییس اداره آبفا رو بگیری. برق هم همینطور.

  9. سلام به همه عزیزان
    با هر خبری که از شهرداری درج میشه همیشه منتظر گلایه ها ، شکایت ها، انتقاد ها و همچنین تقدیر و تشکرها هستیم و خب این خیلی طبیعیه.
    مطمئنا هرکسی در هر گوشه ای از شهر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنه. در هر زمینه ای . چه مربوط به شهرداری و چه مربوط به هر ارگان دیگه ای نظیر آب و برق و گاز و …
    با این حال شهرداری همیشه پیگیر مشکلات ریز و درشت در جاهای مختلف شهر بوده و هست.

    تصمیم گیری هایی که برای پروژه های بزرگ تر می شه تنها با نظر شخص شهردار و آن هم یک شبه انجام نمی گیره. مطمئنا مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری به همراهی فرمانداری محترم شهرستان تصمیم های کلان رو با هماهنگی با سایر ارگان ها اتخاذ می کنند و اینکه صرفا شهروندی این پروژه ها رو بیهوده و هدر دادن بیت المال بدونه دلیلی بر به خطا رفتن مسیر تحول شهر نیست.
    و این نکته یادمون باشه که مشکلات همیشه بوده، رفع شده، باز مشکل جدید ایجاد شده ، رفع شده و باز مشکلات و باز راه حل های آن.
    اما مهم ترین نکته اینه که بهتره شهرداری رو مستقیما از وجود مشکل باخبر کنید.
    فرضا اگر فاضلاب انتهای خیابان درمانگاه بو گرفته است، با یک تلفن همسایه ها روابط عمومی مستقیما پیگیری خواهد کرد. همانطور که قبلا خیلی از مشکلات حل شده است. منتها این مشکل و یا کم کاری بایستی به گونه ای به شهرداری منتقل شود.

    و نکته آخر اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر از پیشنهادات ، راهکارهای عزیزان استقبال خواهد کرد. چنانچه طرح و یا ایده و یا راه حلی برای حل معضلات شهر، پیشرفت و آبادانی شهرمان و داشتن شهری سالم و شاد عزیزان در ذهن دارند یا آشنایی و یا تجربه دارند می توانند به راحتی با این مجموعه در میان بگذارند و مطمئنا بررسی و تحلیل خواهد شد و در صورت ممکن بودن آن، به اجرا خواهد رسید.

    باز هم عرض می کنم . با شماره های ۱۳۷ و ۵۲۴۴۵۶۲۷ روابط عمومی تماس بگیرید و مشکلات رو مطرح کنید.

    ببخشید طولانی شد.
    سپاس

  10. شورای ترافیک کجا مستقر هست که من برم اونجا صحبت کنم

    خیابان درمانگاه چ از جدول کناری خیابان گرفته تا آسفالت کوچه ها همه جا کثیف هست و چندین باری که تو کوچه پشت مدرسه حسنی تمیز اش کردن همون هم با درخواست خودمون و هزینه خودمون اومدن تمیز اش کردن

    1. خدا پدر شهردار سابق جناب اقای مهندس قائدی بیامرزد که فرهنگ شهر و شهرنشینی به ما آموخت و الی اکثریت ما فکر می کردیم چون پول داریم همه چیز می فهمیم.
      هر موقع فاضلاب رهانکردن در کوچه ها، آشغال نریختن توی رودخانه و پرت نکردن انواع قوطی ها در خیابان را یاد گرفتیم که کار درستی نیست دیگه میتونیم بگیم فرهنگ شهرنشینی را داریم.
      آن موقع شهردار از ما حساب می برد!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top