بستن

پایان تیرماه، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی

گریشنا: به مناسبت هفته مالیات، ۱۶ تا ۲۲ تیر، روابط عمومی اداره امور مالیاتی گراش اطلاعیه‌ای را درباره آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و نیز آماری از سهم دریافتی عوارض سال‌های اخیر که به حساب شهرداری گراش و دهیاری‌های شهرستان گراش واریز را در اختیار گریشنا قرار داده است.

در این اطلاعیه آمده است که آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۳، پایان تیرماه (۱۳۹۴/۰۴/۳۱) است و مودیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir  و یا دفاتر پیشخوان دولت و مراکز مجاز خدمات کامپیوتری تا پایان تیرماه نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی اقدام کنند. عدم تکمیل و ارسال اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی توسط اشخاص به منزله عدم استفاده از معافیت و تسهیلات و مزایای قانونی است و ملزم به پرداخت جرائم مالیاتی مربوطه است.

همچنین بر اساس آمار اداره امور مالیاتی، مجموع سهم دریافتی عوارض از محل درآمدهای قانون مالیات بر ارزش افزوده که به حساب شهرداری گراش در سال‌های ۹۲، ۹۳ واریز شده است به ترتیب ۴ میلیارد و ۱ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۶۷۹ ریال و ۸ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۵۱ ریال است. این رشد تقریباً دو برابری در مورد دهیاری‌های روستاهای شهرستان هم دیده می‌شود؛ به این‌صورت که در سال ۹۲ مبلغ ۲ میلیارد و ۴۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۴۰ ریال و در سال ۹۳ مبلغ ۴ میلیارد و ۵۸۳ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۱۷۹ ریال به حساب دهیاری‌های روستاهای گراش واریز شده است. آمار مربوط به سه‌ماهه اول سال ۹۴ در شهر و روستا با نسبت خوبی مشابه سال ۹۳ است. به این ترتیب که در سه ماهه نخست سال ۹۴ کل مبلغ واریزی عوارض به حساب شهرداری ۲ میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۲۵۸ ریال و به دهیاری‌های روستاهای شهرستان ۱ میلیارد و ۱۴۱ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۱۰ ریال است.

در مجموع کل مبلغ واریزی به حساب شهرداری گراش و دهیاری‌های روستاهای شهرستان از محل درآمدهای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۲، ۶ میلیارد و ۴۵ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۳۱۹ ریال و در سال ۹۳، ۱۳ میلیارد و ۵۵۹ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۳۳۰  ریال و در سه‌ماهه نخست سال ۹۴ ۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۲۸۶ ریال است.

این اطلاعیه و آمار تنها مواردی بود که اداره‌ی امور مالیاتی در اختیار گریشنا قرار داده است و دادن بقیه آمار و اطلاعات را به بعد موکول کرده است. در شماره‌های بعد نشریه افسانه گزارشی از عملکرد اداره امور مالیاتی و نظرات مردم و کسبه در آن منتشر می‌شود. شما هم می‌توانید نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد اداره امور مالیاتی و نحوه گرفتن مالیات از واحدهای صنفی در پایین این خبر مطرح کنید.

Maliyat

2 نظر

  1. به نظرم درصد خیلی اندکی ازمالیاتهای است که از مردم میگیرن!!!
    چرا زورشون به کارمندان و مغازه داران ضعیف میرسه و به پولدارها.ملک داران.زمین خواران و… نمیرسه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top