بستن

مواظب باشید: فارس هم سیل می‌آید

گریشنا: مدیر کل هواشناسی استان به افرادی که از امروز تا روز جمعه، دوم مرداد ماه قصد مسافرت به مرکز و قسمت‌های غربی استان فارس را دارند به دلیل بارش شدید باران و اختلال در آمد و شد، هشدار داد.

طی تماسی که با محمود آذرائین، کارشناس هواشناسی داشتیم او می‌گوید: «این پدیده بیشتر برای مرکز و شمال استان پیش‌بینی می‌شود و در گراش تنها امکان افزایش ابر و رگبار محلی را خواهیم داشت.» او در ادامه می‌گوید: «از روز جمعه، دوم مردادماه به میزان ۲ تا ۴ درجه امکان افزایش دما وجود دارد و همچنین به دلیل افزایش رطوبت هوا شرایط بارش در هفته‌ی پیش رو مناسب‌تر به نظر می‌رسد.»

پیرو اطلاعیه منتشر شده در تاریخ بیست‌ونهم تیر ماه؛ از روز سه‌شنبه سی‌ام تیرماه تا روز جمعه دوم مردادماه، رخداد بارش شدید در استان فارس به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود، که شدت فعالیت سامانه بیشتر برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی و شرقی و برخی نقاط مرکزی و غربی است. همچنین خطر سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال آب‌گرفتگی معابر و امکان اختلال در آمد و شد وسایل نقلیه به ویژه در نقاط کوهستانی و گردنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

توصیه می‌‌شود عموم مردم به خصوص عشایر از تردد در مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند و همچنین به دلیل وقوع توفان‌های تندری در این تاریخ به دامداران توصیه می‌شود از قرار گرفتن در نقاط مرتفع و مستعد به دلیل رخداد صاعقه خودداری کنند.

در طوفان، سیل و رانش زمین در تعطیلات عید و ابتدای این هفته، تعدادی از مسافران و ساکنین مناطق شمالی کشور کشته و زخمی شدند. این حادثه بازخوردهایی را به همراه داشت و باعث واکنش و افزایش انتقادها به سیستم هواشناسی کشور شد. به نظر می‌رسد این اتفاق در جدی گرفتن و انتشار اخطاریه‌های هواشناسی بی‌تاثیر نیست.

Baran-170192-A.-Afshar-5

 

 

 

 

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top