بستن

مشاوره برای دانشجوهای آینده

گریشنا: با اعلام نتایج کنکور سراسری سال ۹۴، همچون سال گذشته دانش‌آموزان پیگیر مشاوران هستند تا انتخاب رشته صحیحی را انجام دهند.

برنامه‌های انتخاب رشته گراش در هفته گذشته با جلسه مشاوره تربیت معلم در محل مجتمع علوم پزشکی امام صادق (ع) آغاز شد، اما برنامه‌های دیگری نیز در سطح شهر برای کمک و مشاوره انتخاب رشته برگزار خواهد شد.

امسال نیز همچون سال گذشته، دبیرستان حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان پایگاه انتخاب رشته در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، پنجم و ششم مرداد ماه، پذیرای پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری ۹۴ خواهد بود.

به گزارش مهرداد بدیع‌زادگان، روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش؛ جلسه کارگروه برنامه‌ریزی انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان کنکور ۹۴ در دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شده است. بدیع‌زادگان در این رابطه گفت: «تلاش و کوششی که در این راستا انجام می‌پذیرد یک تلاش فراگیر و جدی است تا بتوان به بهترین شکل، پذیرفته‌شدگان را جهت انتخاب هرچه بهتر و مناسب‌تر رشته مورد نظر ‌هدایت و راهنمایی نمود.»

مجتبی اسدی، دانشجوی کارشناسی دانشکده فنی مهندسی امام علی یزد، برگزاری برنامه انتخاب رشته امسال را برعهده دارد. این همایش در محل دبیرستان حضرت سیدالشهدا (ع) واقع در بلوار معلم و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، پنجم و ششم مرداد ماه برگزار می‌شود. ساعات برگزاری همایش انتخاب رشته از ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ بعد از ظهر و هزینه هر مشاوره ۱۵ هزار تومان اعلام شده است.

احتمالا گروه‌های دیگری نیز در این هفته جلسات مشاوره انتخاب رشته را به صورت رسمی و یا غیررسمی برپا خواهند کرد، اما هنوز خبری از آن‌ها منتشر نشده است. کانون فارغ‌التحصیلان سمپاد گراش اعلام کرده است امسال قصد برگزاری همایش «انتخاب برتر» را ندارد. انتخاب برتر، عنوان همایشی بود که در دو سال گذشته با همکاری اداره آموزش و پرورش گراش برای دانش‌آموزان منطقه برگزار می‌شد.

 

20 نظر

    1. کانون فارغ‌التحصیلان سمپاد گراش، یک گروه غیررسمیه که در همایش روشنای علم سه سال قبل کلید خورد و از اون موقع به صورت پراکنده، برنامه‌های مشاوره‌ای برای دانش‌آموزهای مقاطع مختلف گراش رو برعهده داره.
      این گروه در دو سال گذشته با همکاری اداره آموزش و پرورش همایشی رو با عنوان «انتخاب برتر» برگزار می‌کردن. این همایش در مدرسه سیدالشهدا برپا می‌شد و بچه‌های سمپادی و فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه‌های معتبر به دانش‌آموزها مشاوره می‌دادن.

  1. ایا دانش اموزانی که از لحاظ رتبه خوب هستند مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان هستند یا فقط بچه های فرهنگیان و معلمان این امتیاز دارند .اگر مخصوص فرزندان فرهنگیان است چرا اینقدر برای ان تبلیغ میکنند .تعداد فرهنگیان که فرزند کنکوری داشته اند معلومه به انها اطلاع بدهند کافی است حالا اگر یک نفر علاقه به معلمی داشت چکار باید بکند .چون با این قانون معلمی میراثی میشود ..

  2. اداره آموزش پرورش یه وقت دست توی جیبش نکنه پول کم میاره. همش رو از دانش آموز بدبخت بگیرید…
    بازم صد رحمت به مهندس زارعی و نوبهار و انصاری و بقیه که هفت تومن میگرفتن.

    1. ۱-امسال رو نمی دونم ولی پارسال خود اموزش پرورش حدود ۱ و نیم میلیون خرج کرد
      ۲- هزینه دریافت وجه رو خود اموزش پرورش تعیین کرده
      ۳-هزینه خود نرم افزار مورد استفاده زیاده!(که فقط فقط رو یک سیستم نصب می شه)

      با تشکر

    2. امان از قضاوتهای بدون اطلاع و نابجا…
      آخه برادر من چه کسی گفته برگزاری کنکور و هزینه های جاری بر آن با آموزش و پرورشه؟
      برادری که می‌فرماییدعملکرد آموزش و پرورش افتضاحه ، ظاهرا از هیچی خبر نداری و بدون اطلاع حرف می‌زنی
      در شهر های دیگر ، آموزش و پرورش حتی کنکور را هم برگزار نمیکند چه برسد به هزینه های دیگر …
      برادری که میفرمایید ، آموزش و پرورش همه پول رو از دانش آموز میگریه ،‌ مگه شما از برآورد هزینه خبر داری ؟ چرا بدون اطلاع نظر میدین
      با این هزینه حتی نصف مبلغ کل هم جور نمیشه

      1. برای نشون دادن بی مسئولیتی اداره فقط کافیه همایش انتخاب رشته رو با سال قبل مقایسه کنید. همین
        ضعیف ترین برنامه ها رو هم برای تقدیر از کنکوریان در نظر میگیرید .

  3. فرهنگب عزیز!
    بله من شخصا درجریان تمامی هزینه سال کذشته بودم!اموزش وپرورش سال کذشته ۱۵میلیون تومن از خیر کمک کرفت وکمتر از ۵میلیون خرج کرد!امسال هم طراحی های بنر و ناهماهنگی گویای کیفیت بالاس! پول دولت واسه دانش اموز خرح میکنه نه جیب مسولین بکو خرح کنه! لار رو.ببین شما لارو ببینید بعد قضاوت کنید

    1. دقیقا همینه.
      لار برای تقدیر از دانش آموزان و نخبه هاش هر سال افراد مهم رو دعوت میکنه امسال هم احتمالا وزیر آموزش و پرورش میاد لار.

  4. بنری که خود آموزش و پرورش تهیه کرده برای همایش مشاوره واقعا افتضاحه؛ مخصوصا اونی که کنار سالن سراجی نصب کردن!!!!!!!!!
    اما پوستری که خود دانشجویان دلسوزی که دغدغه شهرمون دارن، طراحی و رونمایی کرده بودن خوب بود.
    و اما به نظر میرسه آموزش و پرورش قصد داره اینجور برنامه ها رو فقط به اسم خودش تموم کنه؛ با وجود اینکه تمام زحماتشو دانشجویان دارن میکشن و سیستم های مورد نیاز هم خود دانشجویان در حال تدارک هستن و تنها مونده پول دادن که اون هم شنیدم درست و حسابی نمیده.
    جای شکرش باقیه مدرسه در اختیار گذاشتن!!

    1. مشکل واقعی کجاست؟؟؟؟چرا هرسال به اموزش و پرورش این حرفا رو میزنیم ولی اونها انگار سرشون رو کردن زیر برف.تا کی میخواهید با چند عدد و رقم مردم را راضی کنید؟ایا پذیرفتن کم کاریتان اینقدر سخت است؟کمی هم به احترام این مردم کاری کنید نه فقط برای رفع تکلیف بلکه برای اینده سازان شهر

  5. به ما که رسید اسمون تپید؟
    شاید مسئله بنر ها و هزینه ۲۰ تومن که بعد از یه روز یهو میشه ۱۵ تومن در ظاهر بی اهمیت باشه اما شاید نشون دهنده ی بی نظمی توی برنامه ی امسال باشه من که میرم برای مشاوره اما امید وارم ارزششو داشته باشه

  6. با این وضع همکاری اموزش و پرورش به احتمال زیاد کیفیت همایش امسال نسبت به سال های قبل پایین تر بیاد .
    و در اخر هم همه ی کاسه کوزه ها سر دانشجو هایی که با وجود این سختی ها تلاش خودشون رو بدون هیچ چشم داشتی میکنند خراب میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 نظر
scroll to top