بستن

۷۵۰ میلیون تومان برای آزادی ۱۷ زندانی جرایم غیر عمد

گریشنا: فرماندار گراش از تلاش مسئولین و معتمدین شهرستان در راستای آزادی ۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد خبر داد.
به گزارش حجت عابدی؛ فرماندار گراش با بیان این که جشن گلریزان با هدف جمع‌آوری کمک مالی خیرین برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اظهار داشت:«امسال برای نخستین بار آیین جشن گلریزان با حضور برخی مسئولین و خیرین محلی در فرمانداری برگزار و  چهل میلیون تومان با همت خیرین برای آزادی زندانیان نیازمند جمع آوری شد.»
اصغر فرودی اظهار داشت:«برای آزادی این تعداد از زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان گراش به مبلغ هفتصد و پنجاه تومان اعتبار نیاز است که با توجه به پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته مبلغ ششصد میلیون تومان آن توسط ستاد دیه و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت خواهد شد مشروط به اینکه مبلغ صد و پنجاه میلیون تومان باقی مانده توسط خیرین و معتمدین تامین شود که تاکنون مبلغ ۴۰ میلیون تومان آن توسط خیرین جمع‌آوری شده است.»
farmandari1
وی از تشکیل صندوق حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان خبر داد و خاطر نشان ساخت:«کمک به نیازمندان و آزاد‌سازی زندانیان جرائم غیر عمد یک کار انسانی است چراکه مشکل پیش آمده برای فرد زندانی امکان دارد برای هر کسی دیگر پیش بیاید.»
فرودی با تشریح عملکرد دولت در این حوزه گفت:«هر مبلغی که توسط خیرین جمع‌آوری شود، دولت معادل پنج برابر آن در قالب کمک‌های بلا عوض ستاد دیه و تسهیلات بدون سود به زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت می کند.»
فرماندار گراش با تاکید بر این که کمک و دستگیری از زندانیان غیر عمد باعث کاهش معضلات اجتماعی در خانواده‌ها می شود، تصریح کرد:«بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی خانواده‌ها ناشی از بد سرپرستی در خانواده است در واقع خانواده فرد زندانی در بیرون از زندان با مشکلات عدیده  از جمله مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و امروز این مساله باعث بروز مشکلاتی در اجتماع شده است.»
فرودی اضافه کرد:«مردم گراش توجه ویژه‌ای به ایتام، نیازمندان و دستگیری از مستمندان دارند و در این سنت حسنه پیش قدم هستند.»
ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرایم آنها قتل غیرعمد، صدور چک بلامحل غیر کلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ در کشور تشکیل شد.
نداشتن هر نوع سابقه محکومیت کیفری، نداشتن فساد اخلاقی، عدم اشتهار به فسق و فجور، عدم اعتیاد به مواد مخدر و داروهای روان گردان، داشتن حسن شهرت، سلامت نفس و صداقت در گفتار و کردار، داشتن حسن سلوک در ایام حبس به تایید مدیر زندان و نداشتن هیچ نوع امکان یا درآمد مالی برای پرداخت دیه با تایید گروه تحقیق، از شرایط پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیر عمد برای آزادی است.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

3 نظر

  1. باسلام
    مثلی هست که میگن تو آسمونا دنبالت میگشتیم رو زمین بودی!!
    ما اون هفته واسه زندانیمون از گراش رفتیم لار. اونجا گفتن آقای رییس جلسه دارن. خب مرد مومن بگو گراش، فلان جا جلسن. که ما هی نریم و نیایم. همینجا دوتا کلمه باشهون حرف می زدیم. مگه چه اشکال داره؟؟
    مگه این مسوولان عزیز هدفشون رفع مشکل مردم نیس واقعاً؟
    مگه نمیخوان کاری از پیش بره؟
    خب ماهم مشکل داریم والله. باید ختماً جار بزنیم؟؟؟
    جالبه دو ارگان که به هم ربط داره هیچکدومشون باهم متحد نیستن.
    میری دادگاه قاضی یه چی میگه. میری زندان لار رییسش یه چی دیگه؟ آدم میمونه واقعاً حرف کدومشون رو گوش کنه!!
    آخ که دلوم و خینن از تولا ایشنیا.
    دردسر زندانی داشتن به یک طرف، رفت و آمدهای خانواده زندانی تو دادگاه به یک طرف. فکر میکنن زندانی و خانواده زندانی یه مشت افرادهای جانی و قاتل هستن. درک درستی ندارن متاسفانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top