بستن

افغان‌تبارها بدون مشکل در ایران به مدرسه می‌روند

گریشنا: به دستور مقام معظم رهبری؛کودکان افغانستانی بدون هیچ محدودیتی از امسال می‌توانند در مدارس ایرانی ثبت‌نام و تحصیل کنند.

به گزارش خبرنگار گریشنا: طی تماسی که با روابط عمومی اداره‌ی آموزش و پرورش در این زمینه داشتیم، بدیع‌زادگان از ثبت‌نام کودکان افغانستانی در مدارس گراش خبر داد و گفت:«بر اساس اطلاعیه‌ی از مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت، متقاضیان افغانستانی دارای مدارک اقامتی با مراجعه به فرمانداری و گرفتن یک نامه و تحویل آن به سید سعید مصطفوی کارشناس فناوری اداره‌ی آموزش و پرورش گراش کدی را دریافت می‌کنند که از طریق آن کد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در هر کدام از مدارس گراش ثبت‌نام کنند و ادامه تحصیل دهند.»
و اما آن دسته از دانش‌آموزان افغانی فاقد مدارک اقامتی یا مدارک اقامتی نامعتبر می‌بایست حداکثر تا روز جمعه، بیست‌وسوم مرداد ماه با مراجعه به نزدیکترین دفتر کفالت نسبت به اخذ معرفی‌نامه تحصیلی اقدام کنند. تاریخ ذکر شده غیر قابل تمدید است و چنانچه اولیا دانش‌آموزان در تاریخ مقرر شده جهت دریافت مجوزهای خاص اقدام نکنند می‌بایست نسبت به لغو ثبت آنان از طرف مدیران مدارس اقدام شود. لارستان؛ شهر قدیم، جنب باغ ملی، دبستان کمیل، نزدیکترین دفتر کفالت به گراش است. شیراز، دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی واقع در بلوار مدرس، ساختمان ولایت، کوار، دبستان شهید سرانجام در جاده کوار کهنه و جهرم، مهمان شهر شهید دستغیب از دیگر دفاتر کفالت در استان فارس است.
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گراش بیان می‌کند:« امروز دو سه مورد متقاضیان افغانستانی برای ثبت‌نام و تحصیل در مدارس گراش به اداره‌ی آموزش و پرورش گراش مراجعه کرده‌‌اند.»

n00461459-b

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top