بستن

از آخرین وضعیت محدوده تا برخورد با ادارات متخلف

گریشنا: به مناسبت هفته دولت، چهارشنبه‌شب چهارم شهریور، جلسه‌ی پرسش و پاسخی در مسجد الزهرا (س) با حضور فرماندار و روسای ادارات برگزار شد. جلسه‌ای که البته بیست و سه مسئول پاسخگوی حدود سی نفر از مردم بودند.

در این جلسه که بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد، مردم سوالات خودشان را به صورت مکتوب مطرح می‌کردند و مسئولین پاسخ می‌دادند. در زیر به مهم‌ترین سوالات مطرح‌شده می‌پردازیم:

Porsesh-o-Pasokh04

از رییس بنیاد شهید سوال شد که آیا برای تعمیر و تعویض سنگ قبور شهدا در محله برق‌روز اقدامی صورت می‌گیرد؛ که او پاسخ داد: «ما آمادگی تعویض قبور شهدا در محله برق‌روز را داریم، اما با توجه به این‌که در آن‌جا طرح توسعه قبرستان اجرا می‌شود، فعلاً تا زمان پایان این طرح تعویض و تعمیر قبور شهدا در اولویت ما نیست.»

از مسئول اداره گاز در خصوص عدم گازرسانی به یکی از مناطق شهر گلایه شده بود که چندبار به این اداره مراجعه شده است اما اقدامی صورت نگرفته است. با توجه به این‌که مسئول این اداره در جلسه حضور نداشت، فرماندار به این گلایه این‌طور پاسخ داد: «حقیقتاً ما تا الان برای گازرسانی شرمنده مردم بوده‌ایم اما توانستیم مجوز شانزده کیلومتر توسعه گازرسانی با اعتباری بالغ بر پانصد و سی میلیون تومان در گراش را بگیریم.»

از شهردار در خصوص سنگ‌کاری جلوی برکه حاج اسدالله سوال شد و این که آیا فکری به حال جاری‌شدن آب در این منطقه به هنگام بارندگی شده است یا خیر. شهردار پاسخ داد: «سنگ‌کاری جلو برکه حاج اسدالله صرفاً برای زیباسازی آن منطقه است و هیچ تاثیری در انتقال یا جلوگیری از انتقال آب در برکه ندارد. اما یک طرح جامع برای انتقال آب و فاضلاب برکه جاج اسدالله و هفت برکه به خیابان اصلی وجود دارد و در دستور کار امسال قرار دارد.»

درباره راه‌اندازی معاینه فنی خودرو از فرمانده پلیس راهور سوال شد، که این‌طور پاسخ داده‌ شد: «مجوز راه‌اندازی معاینه فنی خودروهای سبک با شهرداری است و نیاز به مجوز از طریق راهور شهرستان نیست. برای خودروهای سنگین نیز دادن مجوز آن از طریق اداره حمل‌ونقل صورت می‌گیرد. اما دستورالعملی در این مورد وجود دارد که برای احداث معاینه فنی بایستی سی‌وپنج تا چهل کیلومتر فاصله وجود داشته باشد. با توجه به این‌که در لار معاینه فنی خودرو وجود دارد، بعید است که این مجوز برای گراش صادر شود.»

رییس اداره منابع طبیعی در پاسخ به این سوال که چرا زمین‌های تحت تملک این اداره به افراد غیربومی واگذار می‌شود، گفت: «هر فردی برای واگذاری زمین می‌تواند درخواست خود را مطرح کند. این درخواست به کمیسیون استعدادیابی که نماینده ارگان‌های مختلفی در آن حضور دارند ارجاع داده می‌شود و در آن‌جا بحث و نتیجه‌گیری می‌شود که زمین به فرد واگذار شود یا خیر.»

فرماندار در این مورد این‌طور گفت: «در بحث واگذاری زمین اولاً بومی و غیر بومی ندارد و ثانیاً از حدود بیست‌ سال قبل زمین‌هایی که تحت عناوین مختلف واگذار شده است نزدیک به نود درصد آن متاسفانه کاربری آن رعایت نشده است. الان ادارات مختلف در حال برخورد با متخلفین هستند. مسئله سوم این است که دستور دادیم تا شعاع پنج کیلومتری شهر هیچ زمینی توسط هیچ ارگانی واگذار نشود، مگر این که مجوزهای لازم آن‌ را از قبل گرفته باشند.» فرماندار گریزی هم به علت گرانی قیمت زمین زد و این‌طور گفت: «کنترل قیمت زمین به عهده‌ی هیچ ارگانی نیست. مردم پول دارند و زمین را گران‌تر می‌خرند و هیچ دولتی هم نمی‌تواند آن‌ را کنترل کند.»

از مهندس مهرابی، رییس اداره راه‌ و شهرسازی سوال شد که علت عدم کار در پروژه جاده چک‌چک چیست؛ که مهرابی این موضوع را رد کرد و اضافه کرد که در حال حاضر نزدیک به بیست دستگاه در آن‌جا مشغول به کار هستند.

از مسئول اداره آبفا سوال شد که آیا مجوز کنتور و یا انشعاب آب برای باغ‌شهرها داده می‌شود و اگر بله، قیمت آن چقدر است؛ که جباری رییس این اداره در یک جمله پاسخ آن‌ را داد: «انشعابی داده نمی‌شود.»

از نیروی انتظامی پرسیده‌ شد که قضیه مرگ جوان افغان به کجا رسید (خبر در گریشنا) که این‌طور پاسخ داده‌ شد که: «این قضیه از زوایای مختلف بررسی شده است و سرآخر به این نتیجه رسیدیم که هیچ‌گونه دخالت و تعقیب و گریزی وجود نداشته است. همچنین در مورد متوفی همراه آن از طرف پزشکی قانونی اعلام شد که هیچ‌گونه آثاری از استفاده مامور نیروی انتظامی از اسپری فلفل دیده نشد‌ه است.»

هرمزی تنها عضو حاضر شورای شهر در جلسه بود. از او به عنوان نماینده شورای شهر سوال شد که بحث برخورد با برخی ادارات نظیر اداره اوقاف که تخلفاتی را در واگذاری زمین مرتکب می‌شوند و قرار بر برخورد با آن‌ها از طریق استان بود به کجا انجامید. هرمزی پاسخ داد: «ما چند مورد شکایت از اداره جهاد کشاورزی و اوقاف در بحث نحوه واگذاری زمین داشتیم و در حال پیگیری از طریق استان هستیم. مردم مطمئن باشند که ما این موضوع را به جد پیگیری می‌کنیم.»

گلایه از مسئول اداره دارایی مبنی بر عدم پاسخگویی این اداره در شفاف‌سازی مباحث مالیاتی به خبرنگاران مطرح شد، که صفرپور مسئول این اداره این‌طور پاسخ داد: «هر اداره‌ای یک سری سلسله مراتبی دارد که ملزم به رعایت آن است. ما موضوع صحبت با رسانه‌ها را از طریق استان نامه‌نگاری کردیم که استان اجازه صحبت با خبرنگاران را به ما نداد.»

فرماندار در پاسخ به این سوال که چرا اداره هواشناسی در گراش مستقر نمی‌شود، گفت: «ما این قضیه را پیگیری می‌کنیم. یک سری تجهیزات از ما خواسته شده است که هنوز نتوانستیم آن‌ را تهیه کنیم.»

اما سوال مردم در مورد آخرین وضعیت بحث محدوده شهر در این جلسه پرسش و پاسخ نیز مطرح شد، که فرماندار این‌طور پاسخ داد: «در مورد بحث محدوده ما در حدود چهار کیلومتر و پانصد متر اختلاف با لار داریم. در این قضیه یک سری ظلم‌های به مردم گراش شده است، اما در حال پیگیری هستیم. با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات فعلاً این موضوع مسکوت مانده است.»

ساعت کمی از ۲۲ تجاوز کرده بود که فرماندار با یک گلایه از مردم جلسه را به پایان برد: «وقتی‌که یارانه‌ها قطع شد، بسیاری از مردم با ناراحتی و عصبانیت از ما خواستار پیگیری این موضوع شدند. ما با نامه‌نگاری‌ها توانستیم یارانه بیش از نهصد خانوار را برگردانیم، اما هیچ کدام از مردم حتی یک تماس هم نگرفتند که به ما اطلاع بدهند.»

 

 

4 نظر

  1. ۱.جناب آقای فرماندارمحترم: وقتی کار برای رضای خدا باشد انتظار تشکر نباید داشت. در این دولت مردم به جای ولی نعمتی که امام (ره) فرمود ذلیل نقمت شده اند و همه چیزبه کام زر و زور و تزویر داران شده است.
    ۲.تاسیس راهنمایی و رانندگی، اطلاعات، مرکز فنی و حرفه ای دختران و پسران، امور آب، تعاون روستایی، دادگستری و دادستانی، دانشگاه فرهنگیان و پیام نورو جامع علمی کاربردی وغیر انتفاعی وآموزشکده سماوفنی و حرفه ای و تبدیل نمایندگی های ۱۱و۱۲گانه به کجا انجامید؟
    ۳.فرمانده محترم پلیس راهور: آیا مرکز معاینه خودرو لار که در کنار شهرک صنعتی حسن لری در جاده لار-جهرم قرار دارد فاصله اش بیش از ۳۵،۴۰ کلیومتری که مد نظر است، نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top