بستن

درمانگاه فداغ نیازمند توجه بیشتر است

گریشنا: سایت رسمی، اختصاصی و مردمی دهستان فداغ در مطلبی با عنوان «تنها مرکز درمانی فداغ در حد انتظار مردم و کادر درمانی نیست»، از مشکلات و کمبودهای مرکز بهداشتی درمانی امام حسین (ع) فداغ خبر می‌دهد. این مطلب به مناسبت هفته دولت در گریشنا بازنشر می‌شود.

DarmangahFedagh فداغ در کنار امکاناتی که دارد دارای کلکسیونی از کمبودها نیز می‌باشد. از جمله این کمبودها می‌توان به داشتن یک درمانگاه مجهز به امکانات مناسب پزشکی اشاره کرد. امکانات موجود در تنها مرکز درمانی فداغ در حد انتظار مردم و کادر درمانی نیست و تحقق کامل سلامت مردم را نیز در هاله ای از ابهام فرو برده و باعث راهی شدن اهالی به دیار هم‌جوار می‌شود.

درمانگاه فداغ تنها مرکز بهداشتی در این منطقه است که بیشتر مراجعه‌کنندگان آن نیز علاوه بر شهروندان فداغی، شهروندان توابع این دهستان نیز هستند که برای مداوا به این درمانگاه و امکانات آن اعتماد کرده و مراجعه می‌کنند. با توجه به اینکه مرکز بهداشتی درمانی فداغ از لحاظ برخورداری از امکانات، کمبودهای زیادی نیز در آن احساس می شود، لازم است برای تجهیز بیشتر این تنها مرکز درمانی دست در دست هم دهیم و با مشارکت مردمی بخش قابل توجهی از کمبودهای آن را به حداقل رسانده و نیازهای واجب آن را تامین و در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی امکانات آن بیش از پیش همت گماریم.

با توجه به اینکه در هفته دولت قرار داریم، از مسئولین محلی و شهرستان و علی الخصوص شورای اسلامی، فرماندار، بخشدار مرکزی و دانشکده علوم پزشکی گراش انتظار بیشتری می‌رود تا در این راستا و با هدف تامین نیازهای ضروری مردم و مرکز بهداشتی درمانی فداغ تلاش‌ها و پیگیری‌های مردمی و دولتی نیز سرعت بیشتری گیرد.

مرکز بهداشتی درمانی فداغ با اعلام فراخوانی از همه‌ی خیّرین، اهالی دهستان فداغ و روستاهای تابعه و همچنین مسئولین محلی و شهرستانی خواسته است این امر را جدی گرفته و در جهت تحقق و سهولت مردم برای دسترسی به امکانات پزشکی و نیل به این اهداف نهایت تلاش و همکاری داشته باشند.

به گزارش مرکز بهداشتی درمانی فداغ، از آن جایی که بیشتر مردم فداغ و روستاهای همجوار جهت مقاصد درمانی و بهداشتی به مرکز بهداشتی درمانی فداغ مراجعه می‌کنند، اکثر مواقع به علت کمبود امکانات و تجهیزات این مرکز مجبور به مراجعه به بیمارستان‌های اطراف می‌شوند؛ در صورتی که با تجهیز کردن این مرکز میزان هزینه‌های مصرفی، رفت و آمدهای جاده‌ای و سوانح و حوادث کاهش می‌یابد. لذا از شهروندان و خیراندیشان و مسئولین خواهشمندیم هر کس با حمایت‌های مالی خود سهمی در این امر خیر داشته باشد.

لیست اقلام و تجهیزات مورد نیاز مرکز بهداشتی درمانی فداغ به قرار زیر است:

۱- دستگاه چاپگر جهت تسریع صدور قبض و ویزیت

۲- دستگاه کپی جهت تشکیل پرونده و تکمیل مدارک پزشکی بیماران موردنیاز

۳- ترازوی اطفال

۴- اُفتالموسکوپ (معاینه چشم)

۵- اتوسکوپ (معاینه گوش)

موارد ۴و ۵ هر کدام در حد ۲۰۰ هزار تومان میباشد .

۶- نگاتوسکوپ (جهت مشاهده عکس برداری ها)

۷- تخت بستری ۲ عدد

۸- برانکارد۲ عدد .

۹- دستگاه پرینتر مخصوص آزمایشگاه که تاکنون جوابها بصورت دست نویس بوده

۱۰- دستگاه نوار قلب

۱۱- دستگاه مانیتورینگ قلبی

۱۲- صندلی برای سالن انتظار بیماران ۲۰ عدد

۱۳- کولر ایستاده بزرگ جهت راهرو و سالن انتظار بیماران

۱۴- آب گرم کن

۱۵- آب سرد کن جهت استفاده مراجعین

۱۶- ویدیو پروژکتور برای نمایش فیلم های آموزشی و پزشکی جهت آموزش خانواده ها

قطعاً با حمایت‌های مالی دولتی و مردمی در راستای تجهیز این درمانگاه به امکاناتی نظیر آنچه گفته شد و همچنین استفاده از ظرفیت‌های متخصصین و افزایش آنها، می‌توان مانع از ۶۰ درصد این اعزام‌ها شد.

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top