بستن

یادداشت: کم توجهی به همایش‌های تجلیل از برگزیدگان کنکور

مجتبی اسدی- مدیر اجرایی همایش روشنای علم ۲: همایش تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری از سال ۹۱ تاکنون چهار دوره برگزار شده است که ارزش و تاثیر این همایش‌ها به خوبی نمایان است. اگر به آمار قبولی دانش‌آموزان در دانشگاه‌های دولتی توجه کنیم، خواهیم دید در دو-سه سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم که یکی از مهم‌ترین دلایل این پیشرفت، برگزاری این همایش‌ها بوده است. با این حال، برگزاری این همایش‌ها هرساله با مشکلات و سختی‌هایی همراه بوده است، به طوری که این همایش طی چهار سال اخیر توسط گروه‌های مختلفی برگزار شده است که هر گروه بیش از دو سال مسئولیت برگزاری این همایش را بر عهده نگرفته‌اند. مهم‌ترین مشکل برگزاری همایش، تامین بودجه همایش و جوایز برگزیدگان با وجود حمایت کم از سوی مسئولان است.

برگزاری این گونه همایش‌ها در چارت سازمانی و دولتی هیچ اداره‌ای تعریف نشده است و برگزاری آن از نظر قانونی وظیفه هیچ ارگان دولتی نیست، حتی آموزش و پرورش! از این رو باید از خیرین کمک گرفت.

یکی از حرف‌های همیشگی گروه‌های برگزارکننده این همایش‌ها این بوده است که در شهر ما گراش، ده‌ها میلیارد تومان برای ساخت مساجد، مدارس، دانشگاه و بیمارستان توسط خیرین هزینه می شود. آیا نمی‌توان فقط یک هزارم از بودجه این طرح‌ها را به برگزاری همایشی به این اهمیت اختصاص داد؟

جوانان و دانشجویانی که برگزاری این همایش را بر عهده  می‌گیرند به دلیل آشنایی کم با خیرین، نمی‌توانند بودجه چندانی از خیرین جذب کنند. بدین جهت این گروه‌ها از مسئولان و بزرگان شهر انتظار حمایت و همکاری بیشتری دارند.

برای همایش امسال، فقط آموزش و پرورش بودجه‌ای از طریق خیرین تهیه کرده بود که این نیز جای تشکر دارد، ولی این بودجه چندان کافی نبود. به طوری که کیفیت جوایز امسال به نسبت سال‌های گذشته کمتر بود و در این همایش از پذیرفته شدگان کنکور ارشد و دکترا تجلیل نشد!

همچنین هرساله از دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای، چندین نفر در دانشگاه‌های دولتی قبول می‌شوند ولی هیچ‌گاه از فنی‌ها تجلیل نشده است و سال‌هاست آرزوی تجلیل را به دل دارند!

و حرف آخر این که آن‌چه گراش امروز به آن نیاز دارد، علم و فرهنگ است که برای پیشرفت گراش و حل مشکلات شهری و اجتماعی، باید به این دو مقوله بیش از هر چیزی توجه کرد.

13940617 Konkoor (47)

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top