بستن

سرهنگ بابایی جانشین سرهنگ انصاری در پلیس گراش شد

گریشنا: سرهنگ عبدالعظیم انصاری سکان نظم و امنیت در شهرستان گراش را بعد از چهار سال و چهار ماه خدمت در فرماندهی نیروی انتظامی گراش به سرهنگ دوم علی بابایی سپرد.

بابایی اصالتا اهل نورآباد ممسنی است. او نوزده سال در استان بوشهر و یک سال نیز در شیراز در نیروی انتظامی خدمت‌ کرده است. سرهنگ انصاری نیز بعد از این فرمانده انتظامی شهرستان جهرم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ امروز، بیست‌ و پنجم شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه‌ی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان در سالن دانشکده‌ی علوم پزشکی، سرهنگ کشاورز، معاون هماهنگ‌کننده‌ی فرمانده انتظامی استان فارس، حکم انتصاب فرماندهی نیروی انتظامی گراش را به سرهنگ دوم بابایی تحویل داد و همچنین با اهدای لوح تقدیر، از خدمات سرهنگ انصاری در طی سال‌های خدمت در شهرستان گراش تقدیر کرد.

سرهنگ انصاری: با تمام ظرفیت کار کردم

سرهنگ انصاری در این مراسم سخنانش را این‌طور آغاز کرد: «خدا را گواه می‌گیرم در طول خدمت‌گذاری به مردم گراش از تمام توان و ظرفیت استفاده کرده‌ام و در این میان شورای تامین شهرستان نیز ما را همراهی می‌کردند. رویکرد من رویکرد جامعه‌محوری بود و عقیده دارم زمانی می‌توان به امنیت پایدار رسید که بتوانیم همشهریان را نیز در بحث امنیت با نیروی انتظامی مشارکت دهیم.»

فرماندهی پیشین نیروی انتظامی شهرستان با اشاره به راه‌اندازی پلیس +۱۰، افتتاح اداره‌ی تشخیص هویت، بهسازی اماکن نیروی انتظامی و … بیان داشت: «با کمک خیرین و مسئولین استانی، اقدامات خوبی در کلانتری شهرستان انجام شده و محیط مناسب و خوش‌آیندی برای ارائه و تسهیل در خدمات در این اداره به وجود آمده است.»

ENTEZAMI4
او بعد از تبریک انتصاب سرهنگ بابایی، در معرفی ویژگی‌های مردم شهرستان به او گفت: «مردمی غیرتمند، مومن، ولایی و نجیب در این شهر زندگی می‌کنند که امیدواریم با همکاری همدیگر وضعیت امنیتی را در این شهرستان روز به روز بهبود ببخشیم.»

او در نهایت با طلب حلالیت به سخنان خود پایان داد.

فرماندار: امنیت یک مقوله‌ی اجتماعی است

فرودی، فرماندار شهرستان، نیز با تاکید بر اهمیت امنیت گفت: «هیچ کسی در رابطه با اهمیت امنیت شکی ندارد و نیروی انتظامی نهادی است که در نظام به اتفاق دیگر نهاد‌ها مثل سپاه، اطلاعات، بسیج و … قسمتی از وظیفه‌ی حفظ امنیت را بر عهده دارد. عمده فعالیت‌هایی که در طی این سال‌ها انجام شد در مقوله‌ی امنیتی و خدمات اجتماعی بود. برای داشتن امنیت پایدار نیز می‌بایست به دنبال تامین امنیت اجتماع‌محور باشیم. شرط حفظ امنیت، قانون‌مداری است و اگر اجرای قانون با مردم‌داری تلفیق شود، قطعا موفقیت‌هایی در این زمینه خواهیم داشت.»

او در ادامه می‌گوید: «ما در شورای تامین شهرستان به اتفاق اعضای شورای تامین به صورت مرتب جلساتی را برای افزایش ضریب امنیت شهرستان برگزار می‌کردیم تا شاخص‌های امنیتی را ارتقا بخشیم. امنیت یک مقوله‌ی اجتماعی است و عواملی چون تاهل و ازدواج و همچنین ادامه تحصیل در کاهش جرایم و افزایش ضریب امنیت تاثیر‌گذار خواهد بود.»

FARMANDEHI

راه‌اندازی اداره گذرنامه و تقویت پلیس راهور خواسته مردم از پلیس

فرماندار گراش با خیر مقدم به سرهنگ بابایی و آرزوی موفقیت در انجام خدماتش در فرماندهی انتظامی، و همچنین تقدیر از سرهنگ انصاری، نیازهای شهرستان را لیست می‌کند و از سرهنگ کشاورز می‌خواهد در این زمینه پیگیری و همکاری لازم را داشته باشد.

راه‌اندازی اداره‌ی گذرنامه با توجه به خریداری ساختمان برای اداره توسط شورا و خیرین، تقویت پلیس راهور و مدیریت راهنمایی و رانندگی، استقرار پلیس راه در دوراهی ارد، تقویت و تجهیز پاسگاه در ارد و فداغ در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات، راه‌اندازی پاسگاه نیروی انتظامی در روستای خلیلی و اختصاص کد انگشت‌نگاری در شهرستان گراش، از جمله درخواست‌هایی بود که در این لیست وجود داشت.

معاون فرماندهی پلیس فارس برای راه‌اندازی اداره گذرنامه قول داد، برای پلیس راه ارد قول نداد

معاون هماهنگ‌کننده‌ی فرماندهی انتظامی استان دیگر سخنران این مراسم بود. او اظهار کرد: «نیروی انتظامی متولی امنیت است و اعتماد مردم بزرگترین سرمایه‌ی نیروی انتظامی و برقراری امنیت و آرامش از افتخارات ناجا است.» او از صداقت، تعهد، دلسوزی و مردم‌داری سرهنگ انصاری تشکر می‌کند و می‌گوید: «برای جاگزینی سرهنگ انصاری باید گزینه‌ای را انتخاب می‌کردیم که از تجربه‌ و صلاحیت کافی برخوردار باشد و سرهنگ دوم بابایی گزینه‌ی مناسبی برای انتصاب در سمت فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بود.»

ENTEZAMI9
او در جواب به خواسته‌های فرماندار شهرستان گفت: «برای راه‌اندازی اداره‌ی گذرنامه موافقت‌های لازم انجام شده و به محض به‌سازی این اداره افتتاح می‌شود. اما در مورد استقرار پاسگاه در دوراهی ارد نمی‌توانم قولی بدهم. برای انجام این کار می‌بایست از طریق شورای امنیت و وزارت کشور اقدام و مجوز گرفته شود.»

او در مورد تقویت پلیس راهور و مدیریت راهنمایی و رانندگی، تجهیز پاسگاه ارد و فداغ قول مساعد داد و در زمینه اختصاص کد انگشت‌نگاری اظهار داشت: «کد انگشت‌نگاری به شهرستان‌هایی تعلق می‌گیرد که دارای زندان باشند، اما در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.»

او در پایان صحبت‌های خود به فرمانده‌ جدید نیروی انتظامی شهرستان تذکراتی داد و گفت: «در کنار رعایت سلسله مراتب اداری، مسائل ارزشی رعایت شود و سعی شود فرهنگ قرآنی در بین کارکنان ترویج یابد. رعایت حقوق مردم، تکریم خانواده شهدا و جانبازان ناجا، تعامل با اصحاب رسانه، برخورد جدی با هنجار‌شکنان و آگاهی‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه‌ی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.»

سرهنگ بابایی: برای توفیق خدمت به مردم گراش، خدا را شاکرم

به گزارش گریشنا، سرهنگ دوم بابایی، فرمانده انتظامی شهرستان گراش در سخنرانی کوتاه خود گفت: «با سلام به روح شهدا و امامان و با سلام و خدا قوت به سرهنگ انصاری، و تبریک و آرزوی موفقیت در پست جدید خود در فرماندهی انتظامی جهرم؛ خدا را شاکرم که توفیق شد در گراش خادم ملت شهید‌پرور این شهرستان باشم. از الطاف و اعتماد هیات رئیسه استان تقدیر می‌کنم و امیدوارم و قول می‌دهم با همکاری، هماهنگی و همدلی با کلیه متولیان و مردم شهرستان و با تلاش و کوشش خودم و رعایت قوانین و مقررات نسبت به برقراری نظم و پیشگیری از جرایم و برخورد با سوداگران مرگ اقدامات لازم را انجام دهم.»

با اهدای لوح تقدیر و حکم انتصاب به فرماندهان پیشین و جدید نیروی انتظامی شهرستان گراش، هدایایی که از سوی همکاران، روسای ادارات و موسسات آماده شده و قسمتی از سن را پر کرده بود، به این دو فرمانده اعطا شد.

ENTEZAMI7

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. یک نکته – یک سوال
    کسانی در جمع وجود دارن که به ظاهر ارتباطی با نیروی انتظامی ندارن. اگر این جلسه معارفه عمومی بوده چرا اطلاع رسانی نشده و اگر خصوصی بوده وجود این اشخاص در این جلسه مفهوم خاص و شبه برانگیزی میرسونه. میگی نه آینده مشخص میشه.

  2. امیدوارم با امدن ایشان امنیت و ارامش شهروندان بیشتر باشد و ایشان مواظب کسانی که به طرح دوستی با مسوولین هستند دقت داشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top