بستن

سامان‌دهی اسناد زمین‌های گراش با تشکیل دو کمیسیون اراضی

گریشنا: رئیس اداره راه و شهرسازی گراش از سامان‌دهی اراضی دولتی شهرستان گراش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مهندس سلمان مهرابی رییس اداره راه و شهرسازی گراش گفت: «از ابتدای سال جاری برای سامان‌دهی اراضی واگذاری، بیش از ۱۳۵ قطعه زمین‌های تفکیکی شهر گراش برای اخذ سند به اداره ثبت اسناد معرفی شده است که تاکنون سند تک برگ ۱۲۷ مورد از زمین‌های مذکور صادر شده است.»

مهرابی در مورد کمیسیون زمین در اداره کل راه و شهرسازی گفت: «خوشبختانه پس از تشکیل کمیسیون‌های ماده ۵ و ماده ۱۲ در اداره کل راه و شهرسازی لارستان، امور ثبتی پرونده‌ها با سرعت بیشتری در حال انجام است. کمیسیون ماده ۱۲ وظیفه تعیین نوعیت اراضی را بر عهده دارد و پرونده زمین‌ها پیش از صدور سند ملکی باید در این کمیسیون مطرح شود. ماهانه حدود سی پرونده از گراش به این کمیسیون ارجاع می‌شود. تاکنون ۶۵۰ پرونده در کمیسیون ماده ۱۲ تشکیل شده است و رای بیش از ۳۰۰ پرونده صادر شده است.»

رییس اداره راه و شهرسازی گراش در مورد کمیسیون ماده ۵ گفت: «وظیفه این کمیسیون بررسی تغییر کاربری اراضی است. جلسات کمیسیون معمولا به صورت فصلی تشکیل می‌شود. در سال جاری ۱۳ پرونده در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده است که ۸ مورد منجر به صدور رأی گردیده است.»

رییس اداره راه و شهرسازی از شهروندان خواست پیش از خرید ملک و اراضی داخل محدوده شهر، به اداره راه و شهرسازی و اداره منابع طبیعی مراجعه کنند تا گرفتار مشکلات حقوقی بعدی در مورد زمین‌های ملی نشوند.

Salman Mehrabi Rah

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top