بستن

شبی با مترجم کتاب «اقتدا به محمد(ص)»

گریشنا: همایش«پیامبر اعظم، پیامبر رحمت» با معرفی کتاب اقتدا به محمد(ص) در سالن همایش‌های دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش؛ همایش «پیامبر اعظم، پیامبر رحمت» با حضور ریاست دانشکده الهیات دانشگاه شیراز حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین دکتر قاسم کاکائی، مترجم کتاب «اقتدا به محمد(ص)» نوشته پروفسور کارل ارنست، و برخی دیگر از مسئولین در شهرستان گراش انجام شد.

در این مراسم دکتر کاکائی که از اساتید برجسته علوم انسانی و اسلامی کشور محسوب می‌شود به بررسی اسلام هراسی در غرب پرداخت و با معرفی و تبیین کتاب «اقتدا به محمد»، ضمن این‌که این کتاب را به علاقه‌مندان به ویژه کسانی که در کار تبلیغ دین هستند، توصیه کرد، خاطر نشان نمود: «بسیاری در غرب شناخت درست و دقیقی از اسلام ندارند و با اطلاعات غلط به اسلام‌هراسی دامن می‌زنند، بخش عمده‌ی آن به دلیل کم‌کاری خود مسلمانان و مبلغان مسلمان است که در شناساندن اسلام حقیقی به درستی عمل نکرده‌اند.»

کتاب «اقتدا به محمد» تاکنون به چندین زبان از جمله؛ فرانسوی، آلمانی، ترکی، عربی و کره‌ای ترجمه شده است و جوایز متعددی را در کشورهای اسلامی به خود اختصاص داده است که در ایران نیز به عنوان کتاب سال حوزه برگزیده شده است. در این همایش کتاب اقتدا به محمد با تخفیف ویژه به برای علاقه‌مندان به فروش رسید.

همچنین در این همایش از خانواده خیر کتابخانه‌ساز شهرستان گراش؛ مرحوم حاج رضا عظیمی که در حال ساخت کتابخانه عمومی مرکزی گراش است با اهدای لوح و جوایز، قدردانی شد. حسن رهبر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش با انتقاد از کم‌مهری برخی مسئولین برای برگزاری این همایش، تأکید کرد: «محافظه‌کاری برخی از مسئولین در انجام چنین همایش‌هایی که به هیچ عنوان جنبه‌ی سیاسی هم ندارد قابل تأمل است و چنین رفتاری باعث دلسرد شدن برگزارکنندگان این نوع مراسم‌ خواهد شد.»

وی همچنین عدم حضور برخی ادارات و نهادهای همکار در این همایش را که در تبلیغات محیطی به عنوان ادارات همکار عنوان شده بودند، بسیار تأسف‌انگیز خواند و گفت: «اساتید برجسته‌ای همچون دکتر کاکائی که در مجامع معتبر بین‌المللی در آمریکا، اروپا و بسیاری از مناطق مختلف جهان سخنرانی می‌کنند، نیازی به حضور در چنین مراسمی ندارند بلکه این ما هستیم که باید از ظرفیت آنها استفاده نماییم.»

اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش با همکاری برخی دیگر از ادارات مسئولیت برگزاری این مراسم را بر عهده داشتند. رهبر در پایان می‌گوید: «چند نسخه از این کتاب موجود است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی آبشار اندیشه گراش آن را با تخفیف ویژه دریافت کنند.»

7

 

 

1 نظر

  1. کسی کامنت نزاره چرا عکسی از جمعیت حضار در سالن نیست
    چون فقط ۱۰ نفر در سالن ۳۵۰نفری بودیم
    اونوقت ادعای فرهنگی بودن هم داریم
    حیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top