بستن

عکس‌های مسلم پورشمسی از آیین‌های گراش بر دیوار موزه قصر

گریشنا: مسلم پورشمسی، یکی از عکاسان نام‌آشنای گراشی، با پذیرفته شدن در جشنواره‌ی سراسری عکس نورنگار، هم‌ردیف با چهره‌های برتر عکاسی ایران قرار گرفت.

به گزارش انجمن فیلم و عکس گراش، این جشنواره در بخش اصلی جوانان و آیین‌های بومی، محلی و بخش جنبی سایه‌ها در باغ موزه‌ی قصر تهران برگزار شد. از بین ده هزار عکس ارسال شده به این جشنواره، عکس عکاس گراشی در بخش جوانان و آیین‌های بومی و محلی نظرات داوران را به خود جلب کرد و پذیرفته شد. (سایت جشنواره نورنگار)

نمایشگاه باغ موزه‌ی قصر تهران از هجدهم تا بیست و سوم مهرماه پذیرای بازدید‌کنندگان است. مراسم اختتامیه‌ی این نمایشگاه بیست‌ و سوم مهرماه در محل باغ موزه‌ی قصر تهران برگزار خواهد شد.

پورشمسی محرم سال قبل نیز در نمایشگاه بین‌المللی جهرم شرکت کرد و عکس او با محوریت عاشورا در این نمایشگاه حائز مقام شد.

دو عکاس دیگر در زنجان

در رخدادی دیگر، عکس دو عکاس گراشی به همایش نور و زیست‌شناسی راه یافت.

به مناسبت سال جهانی نور، دانشکده‌ی علوم زیستی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان نمایشگاه عکسی برگزار می‌کند. عکس‌های ارسالی جواد آب‌افکن و عبدالرضا راستگو برای شرکت در این نمایشگاه پذیرفته شده است. (+)

Abafkan-Noor Rastgoo

5 نظر

  1. همسر عزیزم تبریک میگم.
    من و همسرم تا دو ساعت دیگه خودمون و به مراسم اختتامیه میرسونیم. امیدوارم دست پر به گراش برگردیم.
    همچنین به دو عکاس توانمند گراشی هم تبریک عرض میکنم.
    ……….
    کاش نگاه مسولین مرتبط به این هنر کمی دقیق تر شود و کار هنری این عزیزان ارزشمند تلقی شود

  2. به نظر می‌رسه با توسعه روزافزون صنعت عکاسی و گسترش خیلی خوب این هنر در شهرمان، وقت آن رسیده که مسئولین هم کمی در رویه حمایتی‌شان تغییر ایجاد کنند تا عکاسان شهر یک‌تنه بار هنرمندی و حامی‌بودن رو به دوش نکشند.
    تفاوت عکاس‌های گراش با دیگر شهرها در این است که همین آقایان و خانم‌هایی که اسمشان را در سطوح ملی و بین‌المللی می‌بینیم، خودشان برگزارکننده مراسم‌ها و نمایشگاه‌ها و تقدیرهایشان هستند و همه متولیان فرهنگ شهرستان فاصله‌ی معناداری با این هنر گرفته‌اند.
    هرچند در این سال‌ها موسسه آبشار اندیشه و موسسه هفت‌برکه نگاه مثبت‌تری به این طیف هنری داشته‌اند اما فکر نمی‌کنم این مقدار توجه برای آن همه فعالیت شبانه‌روزی عکاس‌ها کافی باشد.

  3. به هر سه دوست خوبم تبریک میگم امیدوارم همیشه موفق باشید کاراتون حرف نداره انشالله نمایشگاه ها و همایش های بعدی اسمتون باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top