بستن

اولین بخشدار زن استان فارس، گراشی است

گریشنا: نساء خیلتاش، بانوی گراشی، به عنوان اولین بخشدار زن استان فارس در دولت تدبیر و امید، سمت بخشدار مرکزی شهرستان خنج را پذیرفت.
او دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی و سی‌ و شش‌ساله است. خیلتاش هفت سال قبل با پذیرش در آزمون استخدامی، فعالیتش را به عنوان کارمند در فرمانداری خنج آغاز کرد و در طول این مدت با نشان دادن توانایی‌های خود، به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان حنج انتخاب شد.
به گزارش سایت خنج کهن؛ برای نخستین بار در سطح استان، یک زن به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان خنج منصوب شد.
بنا به گزارش روابط عمومی فرمانداری خنج، جلسه شورای اداری شهرستان خنج با حضور سید یحیی هاشمی، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، مختار عباسی فرماندار شهرستان خنج، ائمه جمعه و رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان در محل فرمانداری شهرستان خنج برگزار شد.
gheltash1

سید یحیی هاشمی، مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس، در سخنانی اظهار داشت: «سیاست جدید دولت در استان فارس که مد نظر استاندار می‌باشد این است که با انتصاب بانوان شایسته و توانمند به عنوان مدیران سیاسی در سطح بخشداری‌ها و فرمانداری‌های استان به عنوان بخشدار و معاون فرماندار، از ظرفیت و پتانسیل بانوان نیز استفاده نماید.»

در ادامه این جلسه، نساء خیلتاش، بخشدار مرکزی جدید شهرستان، در سخنانی ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، امام شهدا و آرزوی توفیق روزافزون برای مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید و با تشکر از استاندار فارس، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری و همچنین فرماندار شهرستان خنج در خصوص اعتماد به وی برای بر عهده گرفتن این مسئولیت جدید، اظهار کرد: «توفیق خدمت‌رسانی به مردم یکی از الطاف الهی است که نصیب مسئولان می‌شود و ما وظیفه داریم برای شکرگزاری این توفیق و جلب رضایت پروردگار، تمام توان خود را برای خدمت صادقانه به مردم به کار گیریم.»

خیلتاش ادامه داد: «اکنون که خداوند این توفیق را به بنده داد تا به عنوان اولین بخشدار زن در دولت تدبیر و امید در استان فارس مشغول خدمت شوم، خدا را شاکرم و ان شاءالله هدف اصلی ما اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت‌زدایی از روستاهای بخش مرکزی خنج با استفاده از امکانات و نیروهایی که در اختیار داریم خواهد بود. البته با توجه به موفقیت‌هایی که در بحث مذاکرات هسته‌ای و تلاشی که دولت در این زمینه انجام دادند، امیدوار هستیم که در حوزه اقتصادی، عمرانی و به ویژه معیشت مردم، یک تحول اساسی رخ دهد.»

وی افزود: «الحمدلله علی‌رغم وضعیت نه چندان مطلوب اعتبارات عمرانی، شاهد اقدامات ارزنده‌ای از دولت بالاخص در بحث عمرانی بوده‌ایم. البته هر خدمتی که توسط دولت انجام می‌گیرد در واقع از طرف نظام مقدس جمهوری اسلامی و عنوان خدمات نظام به مردم شریف ایران اسلامی و خطه خنج می‌باشد.»

بخشدار مرکزی خنج اضافه کرد: «بخش مرکزی خنج مردم نجیب و صبوری دارد که در هر عرصه‌ای شاهد حمایت گسترده آنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم که نمود عینی آن برگزاری انتخابات با حضور چشمگیر و مثال‌زدنی مردم می‌باشد. در این بخش، پتانسیل‌های بسیار خوبی در اختیار داریم که در حوزه توسعه و پیشرفت بخش می‌توانیم از این پتانسیل‌ها استفاده کنیم.»

خیلتاش، جاده خنج – قیر و کارزین را دارای وضعیتی خوب قلمداد کرد و افزود: «این جاده از یک طرف به مرکز استان و از طرفی نیز به بنادر جنوبی از مسیر لارستان راه دارد و با توجه به این که راه، محور توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود، می‌تواند به عنوان پتانسیل خوبی جهت توسعه باشد.»

وی اشاره ای نیز به حوزه کشاورزی داشت و عنوان کرد:«در حوزه کشاورزی به ویژه در دهستان سیف‌آباد محصولات خوبی تولید می‌شود که معیشت مردم تحت‌الشعاع آن است. اما لازمه استمرار این وضعیت، تعیین و ترویج الگوی کشت مناسب با هدف حفظ درآمد مستمر مردم و استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی به عنوان یک سرمایه تجدید‌ناپذیر می‌باشد.»

بخشدار مرکزی خنج همچنین با اشاره به بحث سرمایه‌های ارزی و ریالی مناسبی که در برخی روستاها وجود دارد و لازمه جذب آن در اقتصاد بخش و شهرستان، ایجاد جاذبه و جلب اعتماد افراد است که می‌تواند با حمایت مجموعه مدیریتی شهرستان یک پتانسیل خوبی جهت توسعه باشد، افزود: «در واقع شناخت مسائل و مشکلات و همچنین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح روستاها و آشنایی با موارد امنیتی، اجتماعی و اقتصادی موجود در این بخش که طی خدمت اینجانب به عنوان کارشناس مربوطه در فرمانداری به خصوص آشنایی با مسائل و آسیب‌های اجتماعی که در حوزه بانوان در سطح شهرستان وجود دارد، بار مسئولیت من و شما همکاران گرامی و مدیران ادارات ذیربط را مضاعف می‌کند که در جهت حل این مشکلات کوشا باشیم و همچنین زمینه حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی و تعیین سرنوشت خود و ایجاد و تعمیق شور و نشاط اجتماعی که از برنامه‌های کلیدی دولت تدبیر و امید و وزیر کشور است را در جامعه فراهم آوریم.»

gheltash2

13 نظر

  1. باسلام
    تبریک میگم به خانم خیلتاش عزیز وبا ارزوی موفقیت بیشتر برای این خواهر محترم
    و با عرض معذرت از شما باید بگم خانم خیلتاش گراشی نیستن
    ایشون اصالتا بنارویه ای . ولی سالهاست ساکن روستای قلات از بخش اوز هستن … من از فامیل دور خانم خیلتاش هستم .
    دکترای علوم اجتماعی هم مدرک ایشونه

    1. در هر حال ایشون خونه و زار زندگی شون الان گراشه و همسرشونم فکر کنم گراشیه…حالا اصلیت و طایفه پدریشون کجایی باشن زیاد مهم نیست.

  2. فرماندار خنج یک لامردی است وارتباط خوبی با همه نقاط استان دارن البته با گراشی ها که خصوصی تر بخاطر شرایط جنوب فارس

  3. سلام خدمت مدیر سایت گریس اولین همان که آقای دارشی گفت وایشون مهاجر بودن چند صبا درگراش ومصادره به مطلوب کردن هم کار شما گراشیهاست که کاربدی است قبلا هم ی اردی فرماندار شد نوشتید ی گراشی فرماندار شد امروز دیگه این کارا افتخار آورنیست منفی جواب میده نکنید گراش امروز هم گراش دیروز نیست یکبار در تاریخ با رای مردم رفتید مجلس فقط خودتون شهرستان کردید وبس

    1. همینم عرضه میخواست که ما داشتیم. شما لطفا در مورد دیگران صحبت نفرمایید گراش و گراشی خودش میدونه داره چیکار میکنه…به پیشرفت خودتان فکر کنید و بس . نماینده از خودتون بفرستین مجلس و باعث ارتقا خودتان بشوید. التماس دعا قلات آباد جان

نظرات غیر فعال

13 نظر
scroll to top