بستن

حسین‌شیری: معمولا روزی دو بار به گریشنا سر می‌زنم

هفت برکه (گریشنا)، ابولحسن محمودی: حسین‌علی حسین‌شیری، فرماندار پیشین مهر، روز دوشنبه مهمان غرفه گراش در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات بود. حسین‌شیری چند ساعتی را در غرفه گراش گذراند و با اعضای هیات تحریریه هفت برکه صحبت کرد. در مصاحبه‌ی کوتاهی که در پایان این نشست دوستانه با حسین‌شیری انجام شد، او پیشنهادهایش به رسانه‌های گراش را ارائه داد.

الان مشغول چه‌ کاری هستید؟

مدیر عامل یکی از شرکت‌های وابسته به صنایع پتروشیمی و مجموعه شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) هستم.

رسانه‌های منطقه را دنبال می‌کنید؟

بله. بیشتر رسانه‌های الکترونیکی را دنبال می‌کنم. از رسانه‌های گراش، گریشنا و گراش‌نما را دنبال می‌کنم. از لارستان هم سایت‌های لادستان و صحبت نو را جدی‌تر دنبال می‌کنم. از خنج هم دفتر خبری خنج کهن را دنبال می‌کنم. البته جسته‌وگریخته برخی سایت‌های خبری بخش‌های این سه شهرستان را هم دنبال می‌کنم.

چه ‍پیشنهادی برای رسانه‌ها دارید؟

از آن‌جایی که گریشنا تنها رسانه خوب و فعال گراش است که نیروهای خوب با سابقه‌ی خوبی هم دارد که این نیروها به واسطه حضور آقای رحمانی است. من از گریشنا حداقل روزی دو بار، یک بار صبح و یک بار عصر، بازدید می‌کنم. انتظار می‌رود که گریشنا متنوع‌تر و به‌روزتر عمل کند. علت آن ممکن است این باشد که یا خبر زیادی تولید نمی‌شود و یا مشکل مالی وجود دارد. اما با این وجود با کمک مردم و مسولین گریشنا می‌تواند بهتر از این عمل کند.

همه‌ی موفقیت رسانه مربوط به بخش مالی آن نیست، اما خیلی از رسانه‌ها که دولتی یا وابسته به دولت هستند، دغدغه مالی ندارند و برای همین موفق‌تر هستند. اما یکی از مدل‌های موفق بخش خصوصی، روزنامه خبر است که در واقع یک روزنامه استانی است اما هم بخش بین‌الملل آن فعال است و هم بخش ملی آن خوب عمل می کند. ما اگر بتوانیم روزنامه خبر را به عنوان الگوی خودمان قرار دهیم، می‌توانیم موفق باشیم.

رسانه‌ها نبایستی نقد غیر منصفانه و همین‌طور تعریف و تمجید دروغ و غیرواقع را  پیش بگیرند. بهترین راهکار بیان صداقت است. اگر نقدی هم می‌شود بایستی به نیت رفع آن مشکل باشد. مردم زمانی به یک رسانه اعتماد می‌کنند که آن رسانه با صداقت رفتار کند و این اعتماد سرمایه‌ی آن رسانه است.

تحلیل شما از انتخابات آینده مجلس چیست؟

من چون در منطقه حضور ندارم نمی‌توانم تحلیلی داشته باشم. فقط اخبار را پیگیری می‌کنم و در همین حد شنیده‌ام که کاندیداهای سال‌های قبل در انتخابات هستند و باید ببینیم در آذرماه چه خواهد شد.

HoseinAli HoseinShiri

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top