بستن

مهندس حسین‌زاده: گراشی‌ها بیشتر به دنبال سرمایه‌گذاری زودبازده هستند

گریشنا (هفت‌برکه): مهندس حسین حسین‌زاده پدیده سومین دوره شورای شهر گراش بود. او در ۲۸ سالگی توانست با آرای بالا به شورای شهر راه یابد، اما حضورش در شورای شهر چندان دوام نیاورد و راهی تهران شد تا در کار تخصصی خود صنعت نفت مشغول شود.

مهندس حسین‌زاده چهارشنبه ۲۰ آبان‌ماه در نمایشگاه مطبوعات به غرفه گراش آمد. در یک ساعت و نیم گفتگو با او درباره روحیه گراشی‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و گراشی‌های شاغل در صنعت نفت با مهندس گفتگو کردیم و از او برای یک فرصت مناسب‌تر وقت گرفتیم که یک گفتگوی کامل‌تر در مورد صنعت نفت داشته‌ایم.

مهندس حسین‌ حسین‌زاده متولد ۱۳۵۸ در گراش است و در حال حاضر به عنوان رییس عملیات حفاری در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران کار می‌کند. حسین‌زاده همچنان مشغول تحصیل است و به زودی او را با نام دکتر حسین‌زاده خواهیم شناخت.

از مهندس در مورد ارتباط او با گراش پرسیدیم. او گفت: «اتفاقا چند ماه پیش با شورای شهر و فرمانداری در مورد اکتشاف نفت و گاز در گراش جلسه داشتیم. بهره‌برداری از منابع کوه بهاش که قبلا اکتشاف شده است از موضوعات مورد علاقه شورا بود. چندین طرح سرمایه‌گذاری هم در اختیار سرمایه‌گذارانی که در حوزه خلیج‌فارس حضور دارند قرار داده‌ام که اگر مایل باشند وارد بخش‌های جانبی صنعت نفت شوند.»

این کارشناس صنعت نفت در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت می‌گوید: «گراشی‌ها به دنبال بازگشت سریع سرمایه هستند. مشکلات اداری سرمایه‌گذاری در ایران هم کار ما را برای تشویق همشهریان سخت کرده است. با این وجود امیدوارم که همشهریان به سمت سرمایه‌گذاری در داخل کشور متمایل شوند.»

حسین‌‌زاده در حال حاضر کارمند رسمی شرکت نفت است و در مورد همکاران خود در صنعت نفت نیز سخن می‌گوید. مهندس محمود نوروزی پیشکسوت فعالان نفت در گراش است که به تازگی از استان فارس به هرمزگان رفته است. جسین‌زاده با مهندس روستاییان، مهندس غفوری، مهندس یحیایی و مهندس ابراهیمی هم آشنایی دارد که در حوزه بهره‌برداری فعال هستند. «گاهی همشهریان تحصیل‌کرده مراجعه می‌کنند و سعی می‌کنم آن‌ها را وارد صنعت نفت کنیم. آن‌هایی که وارد شده‌اند موفق بوده‌اند، اما برخی دیگر هم هستند که با درآمد کشورهای حوزه خلیج فارس مقایسه می‌کنند و نمی‌خواهند به خودشان سختی بدهند.»

مهندس حسین‌زاده نیز مانند دیگر گراشی‌های حاضر در نمایشگاه مطبوعات مایل است که ارتباط بیشتری با گراشی‌های ساکن تهران داشته باشد: «شهرهای دیگر مانند لامردی‌ها و لاری‌ها به صورت هفتگی یا سالانه با هم ارتباط دارند ولی بین گراشی‌ها کمتر این ارتباطات وجود دارد. شاید اگر شورای شهر محلی در نظر بگیرد، بتوان به صورت منظم نشست‌هایی بین همشهریان ساکن تهران برگزار کرد.»

13940820 Matboat (73)

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

    1. ماشالله مسوولین خیلی هم دلسوز و فعال در حوزه سرمایه گذاری هستند.
      جدیداً در یکی از ادارات در تک تک اتاق هایشان یک بلندگو نصب کرده اند برای پخش اذان که موقع برگزاری جلسه تمرکز و هوش و حواس از سر همه حضار می پرد و جوانهای ماهم گروه گروه بیکار جهت امرارمعاش به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند.

  1. اینکه سرمایه گذاران گراشی به دنبال کار زودبازده هستن به این خاطره که صبر و تحمل ندارن بخصوص جوانان..یکی مث خود من. بعدش هم اینکه سرمایه گذاری در گراش اصلاً زودبازده نیس بهذاین دلیل که اولاً مغازه خالی گیر نمیاد که خود دلیل بر نبود مجتمع های تجاری زیاد و هسش و دوماً بالا بودن هزینه های اجاره و مالیات..همین خود من یکساا پیش توی گراش کاسب کار بودم که بنا بر دلایل ذکر شده و دلایل دیگه از گراش رفتم.

    1. بنظرم طرح نفتی که مهندس حسین زاده اعلام کرده اند طرح راهبردی و کلیدی و حیاطی برای آیندگان شهرستان گراش است. اگر مسوولین معنی و مفهوم واقعی آن را درک کنند و عملگرا باشند.

    2. اگر مسوولین سیاسی شهرستان گراش مثل مسوولین سیاسی شهرستانهای لامرد و مُهر بیدار و فعال بودند و هدفشان خدمت به مردم بود باتوجه به دارابودن نیروهای بومی و متخصص نفتی در بدنه‌ی دولت و شرکت نفت متأسفانه تاکنون هیچ استفاده ای از این عزیزان برای توسعه حوزه نفتی گراش نشده.

      1. شنیده ها حاکی از آن است که شهرستان گراش در منطقه بیشترین مخازن نفت و گاز دارد. من جمله چند چاه حفاری شده در سال ۱۳۵۲ در کوه بواش.
        چرا تاکنون مسوولین ما هیچ اقدام عملی برای تاسیس امکانات نفتی و گازی انجام نداده اند؟؟؟؟؟!!!!
        چرا با توجه به این ذخایر زیرزمینی موجود در این شهرستان، اشتغالزایی برای جوانان صورت نگرفته است؟؟؟؟؟
        مسوولین باید جوابگو باشند!!!!!!!
        چون ما عوارض و مالیات پرداخت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top