بستن

پوستر طراح گراشی بر دیوار موزه‌ی مکزیک

گریشنا (هفت برکه): پوسترهایی که فرزانه نادرپور درباره مرگ طراحی کرده و در مسابقه بین‌المللی پوستر «به سوی مرگ با یک لبخند» (To Death with a Smile) سال ۲۰۱۵ در مکزیک شرکت داده بود، حدود یک ماه است که بر دیوار موزه مامدِی (Mumdei) در مکزیکوسیتی به نمایش در آمده است. اما در مراسم اهدای جوایز که پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، نام نادرپور در بین چهار برنده مسابقه (سه طراح برتر از سوی هیات داوران و یک طراح برتر از سوی تماشاگران) دیده نشد.

برگزارکنندگان مسابقه اعلام کرده‌اند که بیش از ۲۲هزار پوستر از ۱۵۲ کشور برای مسابقه ارسال شده، و از بین این آثار، ۴۰۲ پوستر برای نمایش در موزه‌ی مامدی برگزیده شده است. نام فرزانه نادرپور، طراح و هنرمند گراشی و دانشجوی گرافیک، در بین برگزیدگان دیده می‌شود.

اگر نادرپور مقام اول را در این مسابقه کسب می‌کرد، می‌توانست از جایزه‌ی نفر اول یعنی سفر چندروزه به مکزیک استفاده کند و پوستر خودش را بر دیوار موزه ببیند. با این وجود، او تجربه حضور در چنین مسابقاتی را ارزشمند می‌داند. بخصوص این که این نمایشگاه به مدت سه ماه در یکی از موزه‌های بزرگ مکزیکوسیتی برگزار می‌شود، و در پایان سال ۲۰۱۶ در فنلاند و اسپانیا نیز ادامه خواهد داشت.

نادرپور دانشجوی کارشناسی ارشد گرافیک در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. او در این پوستر از تلفیق یک مثل فارسی «مرگ شتری است که دم در هر خانه‌ای می‌خوابد»، با یک بازی معروف انگلیسی به نام Knock Knock (کی در می‌زنه) استفاده کرده است.

knock knockrgb

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

13 نظر

  1. مولوی‏ ‏جان‏ ‏
    شتر‏ ‏که‏ ‏نمیخوابه‏ ‏،‏ ‏میاد‏ ‏در‏ ‏خونه‏ ‏طرف‏ ‏دنبالش‏ ‏

  2. از بین بیست و دو هزار نفر وقتی برگزیده شده خودش خیلی است دیگر نیازی به اول شدن نیست! انشالله دفعات بعد.

  3. سرکار خانم نادرپور این موفقیت رو به شما تبریک میگم. کار بسیار قشنگی بود. به امید موفقیت و کسب افتخاراتی دیگر در آینده توسط شما و سایر هنرمندان گراشی

  4. سلام
    سرکارخانم نادرپور
    راه یابی شمابه فینال دربین این همه شرکت کننده توفیق بزرگی است
    مطمئناشمااینده درخشان درپیش روخواهیدداشت
    باعث شادی وافتخارهمشهریانت هستی

  5. تبرییییییک فراوان خانم نادرپور عزیز
    با ارزوی موفقیت های بیشتر و تماشایت به عنوان نفر اول در مسابقات بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top