بستن

خانواده و سبک زندگی در میان اساتید دانشگاه پیام نور اوز

گریشنا (هفت برکه): امام جمعه گراش در جلسه‌ی حلقه‌ی صالحین کانون بسیج اساتید دانشگاه پیام نور مرکز اوز، درباره‌ی خانواده و سبک زندگی اسلامی-ایرانی صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز اوز، به مناسبت هفته‌ی بسیج، کانون بسیج اساتید این دانشگاه جلسه‌ی حلقه صالحین خود را با مشارکت بسیج کارمندان و دانشجویان برگزار کرد. در این جلسه که با محوریت خانواده و سبک زندگی اسلامی-ایرانی تشکیل شد، حجت الاسلام سیدرضا حسینی، امام جمعه گراش، نیز حضور یافت و در این موضوع توضیحات مبسوطی ارائه کرد.

امام جمعه گراش به عواملی که منجر به استحکام خانواده می‌گردد اشاره کرد و گفت: «دوری از کینه‌جویی، خودپسندی و سرزنش نمودن یکدیگر، صبور بودن، مدارا کردن، همکاری مرد خانواده در انجام امور منزل و حفظ و تقویت عشق و علاقه‌مندی زوجین به یکدیگر از عواملی است که به ثبات خانواده کمک می‌کند.» وی در مبحث مدارا نیز گفت: «باید در امور زندگی سعی و تلاش‌مان این باشد که مدارا را سرلوحه رفتار و کردارمان قرار دهیم.» او ادامه داد: «امام علی (ع) به فرزندش ابوحنفیه سفارش می‌کند: فرزندم ! زن گل است. با گل نباید با خشونت رفتار کرد. با همسرت به نیکویی مصاحبت کن و این به نفع خود توست.» حجت الاسلام حسینی مطلق‌گرایی و عدم مهارت زوجین در چگونگی اداره‌ی صحیح زندگی را از جمله عوامل ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها دانست.

گفتنی است که جلسات حلقه صالحین این مرکز، هز ماه یک بار برگزار می‌گردد.

HalqeSalehinEvaz

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top