بستن

نبویان: فتنه نفوذ یعنی آنچه آمریکا می‌خواهد را فتح‌الفتوح بدانیم

هفت‌برکه (گریشنا): سخنران مراسم ۹ دی در شهرستان گراش، با بررسی برجام گفت باید تصویب برجام به پای روحانی و علی لاریجانی نوشته شود.

۷ دی‌ماه، دو روز مانده به سالگرد ۹ دی، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری، در گراش سخنرانی کرد. نبویان به دعوت ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش و پایگاه مقاومت علی‌ ابن‌ ابیطالب (ع) به گراش سفر کرد. سخنرانی نبویان ساعت ۱۸ و سی دقیقه در سالن سراجی برگزار شد. فتنه، برجام، و دیپلماسی لبخند از مهم‌ترین موضوعات سخنرانی عضو کمیسیون ویژه برجام در مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش هفت‌برکه، حجت‌الاسلام و المسلمین نبویان سخنان خود را با فتنه ۸۸ آغاز کرد او سه ویژگی فتنه ۸۸ را برشمرد و هدف اصلی آن را زدن اصل اسلام دانست: «اول برای زدن اصل اسلام آمده بود. دوم برای زدن اصل ولایت فقیه آمده بود و سوم برای زدن اصل مردم و مردمسالاری و رای مردم بود.»

13941007 9Dey (5)

نبویان: امروز فتنه نفوذ است

این نماینده مجلس معتقد است فتنه‌ای جدید در راه است که با فتنه ۸۸ متفاوت است: «مقام معظم رهبری بعد از برجام نه یک بار، ده‌ها بار، واژه‌ی نفوذ را مطرح کرده است، توجه کنید امروز فتنه نفوذ هست. اصلا مراد از نفوذ این نیست یک نفر از امریکا، آلمان یا فرانسه آمده به ایران یا جاسوس فرستاده است.»

سید محمود نبویان جمله‌ای از اوباما در پاسخ به جمهوری‌خواهان نقل می‌کند: «چرا یقه من را گرفته‌اید که با ایران مذاکره کرده‌ام؟ راه از بین بردن نظام ایران مذاکره و نفوذ است. در ایران افرادی هستند که می‌توانند همان نقش یلتسین را بازی کنند که باعث فروپاشی ابرقدرتی به نام شوروی شدند.»

این نماینده مجلس در مخالفت با توافق هسته‌ای به جمله‌ای از مایک مولن اشاره کرد و آن را تکان‌دهنده خواند: «توافق هسته‌ای تنها راه تغییر رژیم ایران است، امروز استراتژی امریکا تعامل، مذاکره، نفوذ و سرنگونی نظام است.» نبویان تاکید کرد: «توافق هسته‌ای تنها راه تغییر نظام ایران است.»

13941007 9Dey (10)

نبویان: اصلاح‌طلبان مورد حمایت آمریکا هستند

نبویان نفوذ آمریکا را به دو حوزه سیاست داخلی و  سیاست منطقه‌ای تقسیم‌بندی کرد: «تغییر در نسل جدید ایران، نفوذ یعنی تغییر در باورها. نفوذ آن است که درون ایران افرادی هستند که ممکن است یک معمم هم در راس حکومت باشد که اهداف امریکا را تبلیغ کند. هرگاه به سراغ آمریکا رفتیم سرمان کلاه گذاشتند. بزرگ‌ترین فتنه امروز این است که قرار است چهره دشمن خونی این ملت را بزک کنند.»

نبویان مدعی شد مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندگان سپاه یک جمله مطرح کرد که صدا و سیما سانسور کرد. نبویان به نقل از رهبری می‌گوید: «علنا می‌گن که تا ده سال دیگه اصلا خامنه‌ای‌ای دیگه وجود نداره که …»

نبویان یکی از شیوه‌های نفوذ را حمایت آمریکا از جریان غرب‌گرا در ایران دانست و از قول اوباما گفت: «اگر ما توافق هسته‌ای را امضا کنیم، این امکان وجود دارد که موضع این نیروهای میانه‌رو را در داخل ایران تقویت کنیم.» نبویان گفت: «به خدا قسم، اف بر این‌ها، ننگ بر فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان. امروز بیینید کاندیداهایی که به خبرگان و مجلس آمدند، ماهواره‌ها از کی دفاع می‌کنند؟ این خط قرمز شما باشد.»

13941007 9Dey (2)

نبویان: سرمایه‌گذاری خارجی یعنی اشتغال برای دشمن

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان معتقد است نفوذ یعنی تغییر در باورها: «مقام معظم رهبری می فرماید نفوذ چهار قسم است: ۱- فکری و فرهنگی؛ ۲- نفوذ سیاسی؛ ۳- نفوذ اقتصادی؛ و ۴- نفوذ امنیتی. که بزرگ‌ترین نفوذ، نفوذ فکری و فرهنگی است. در اقتصاد ما چشم‌مان به دست دشمنان باشد، سرمایه‌گذار خارجی بیاید جوان ما اینجا دارد بیکار می‌شود. دنبال سرمایه‌گذار هستی، یعنی اشتغال برای دشمن‌ات ایجاد می‌کنی و جوان‌ات دارد بیکار می‌شود.»

این عضو جبهه پایداری در مورد رابطه با آمریکا گفت: «امروز کسی که شعار مرگ بر آمریکا ندهد و کسی که دنبال رابطه با آمریکاست، قرآن می‌فرماید مسلمان نیست. قرآن می‌فرماید فمن یکفر به طاغوت و یومن باالله فقد استمسک بالعروه الوثقی.»

13941007 9Dey (3)

نبویان: آقای روحانی شما می‌دانید این‌ها جاسوس‌اند

عضو کمیسیون برجام در مجلس شورای اسلامی به تشریح بیانات مقام معظم رهبری در مورد برجام پرداخت: «من امروز می‌خواهم برخی از نکات این برجام را از فرمایشات آقا برای‌تان بگویم. حالا یک سوال: اگر کسی یک قرارداد بین‌المللی را به بیست و شش شرط قبول کند یعنی چی؟»

نبویان با تاکید بر این که برجام فتح الفتوح نیست، ضعف‌ها را از دیدگاه خود برشمرد: «سند هسته‌ای چی شد؟  فردو درش تخته شده، از بیست درصد غنی‌سازی به صفر درصد رسیدیم. دوم دانشمندان فقط می‌توانند دانش‌شان در فردو به کار ببرند. آقایان رفتند تعهد دادند حتی تحقیق و توسعه غنی‌سازی در فردو تا ابد ممنوع است.»

نبویان با اشاره به سمت خود به عنوان دبیر کمسیون ویژه برجام گفت: «آقا فرمود مبادا به بهانه نظارت اجازه بدهید مراکز نظامی ما را بازدید کنند. آقایان رفتند در طرح برجام، مجوز دسترسی به تمام اماکن نظامی و موشکی را به آژانس دادند. بابا این‌ها جاسوس‌اند، دشمن‌اند. آقای روحانی شما که می‌دانید این‌ها جاسوس هستند، بعد مجوز دسترسی به تمام مراکز نظامی را به آنها دادید؟»

13941007 9Dey (6)

رییس‌جمهور دروغ می‌گوید؟

نبویان هدف بازرسی‌های آژانس را تحقیر ایران دانست: «چیزی که بیشتر برای تحقیر ملت ایران است و آقای ظریف و بقیه رفتند این را امضا کردند، شش نوع بازرسی و نظارت را فقط برای ما، نه هیچ کشور دیگری، فقط برای ایران در نظر گرفتند. در قطعنامه ۲۳۱ هم آمده، ایران ملزم است به هر گونه درخواست آژانس پاسخ مثبت بدهد. مورد بعد این است که فعالیت‌های ایران علاوه بر این که باید به آژانس اعلام بشود، باید به شورای امنیت سازمان ملل هم اعلام بشود. چرا باید این تحقیر را بپذیریم؟ مورد بعد علاوه بر ابن که آقایان رفتند تعهد دادند که اسراییل و آمریکا و آلمان و فرانسه می‌توانند وجب به وجب خاک ما را نظارت و بازرسی کنند، عربستان و امارات و قطر و … بیایند بازرسی کنند. این شش مورد نظارت بیان شده فقط مختصص ملت ایران است نه هیچ کشور دیگری.»

نبویان در مورد تناقض‌های موجود می‌گوید: «رییس‌جمهور گفت ما محدودیت بالاتر از هشت سال را نپذیرفتیم. وقتی مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم محدودیت‌های ده سال، پانزده سال، بیست سال و بیست و پنج سال هم داریم. حالا من یک سوال از شما دارم: آیا رییس‌جمهور دروغ می‌گوید؟ نه. آقا فرمودند این‌ها متدین هستند؛ پس دروغ نمی‌گویند. این یعنی این‌ها سند برجام را دقیق نخوانده‌اند. جدا از محدودیت بیست و پنج سال، ده مورد گیر آوردم. محدودیت مادام العمر هم داریم.»

نبویان برجام را تامین‌کننده امنیت اسرائیل دانست: «پلوتونیوم موارد مصرفی زیادی دارد که یکی از آن بمب است. ما به فتوای مقام معظم رهبری دنبال بمب نیستیم. اما اسراییل که فتوا سرش نمی‌شود. داشتن سوخت هسته‌ای به اسراییل این پیام را می‌دهد که اگر دست از پا خطا کردی داریم ها! حالا چه شده؟ امریکا فشار آورده، آقای ظریف و اینها رفتند تعهد دادند، تمامی سوخت‌های مصرف شده، تمامی رآکتورهای حال و آینده را از الان از ما تعهد گرفتند که کامل بفرستیم خارج. امنیت اسراییل را تامین کردند. با چه تکنولوژی پلوتونیوم استخراج می‌کنیم؟ بازفراوری. آقایان رفتند گفتند تا ابد بازفراوری نمی‌خواهیم. که چه دقیق نوشتند تا پانزده سال و تا بعد از آن بازفراوری نمی‌خواهیم.»

13941007 9Dey (7)

دیپلماسی لبخند نفت را به زیر سی‌ دلار برد

نبویان سیاست لبخند را عامل کاهش قیمت نفت دانست:‌ «نفت از صد و بیست دلار در دولت سابق رسیده به زیر سی تا. روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم، یعنی روزانه نود میلیون دلار داریم خسارت می‌دهیم، با دیپلماسی لبخند. روزانه چند صد میلیارد تومان خسارت می‌دهیم.»

نبویان در بررسی مصوبات جدید کنگره آمریکا گفت: «جدیدترین کار این بوده که غرامت از بلوکه شده‌های ایران به تعداد هر نفر چهار و نیم میلیون دلار گرفته‌اند.»

این نماینده مجلس در جمع‌بندی صحبت‌های خود گفت: «دیپلماسی خوش‌بینی به دشمن این است. فتنه نفوذ این است. فتنه نفوذ این است که فکر من طوری بشود که آن چه که او می‌خواهد را فتح الفتوح هم بداند.»

نبویان در سخن پایانی خود گفت:«حواس‌تان باشد این برجام را به اسم دو نفر بنویسید: یکی روحانی، یکی علی لاریجانی.»

13941007 9Dey (4)13941007 9Dey (9)

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

84 نظر

  1. جناب نبویان اینهمه مشکل و گرفتاری از کجا ب وجود اومد….همش بخاطر کارها جسورانه احمدی نژاد بود اگه اون موقع هم ایچنین نقد میکردین حالا این همه گرفتاری نبود…..

  2. به نظرم فتنه آنهایی هستند که تو این کشور می‌خورند و می‌خوابند و هیچ فن و تخصصی هم بلد نیستند و همش شعار توخالی سر می دهند.
    همیشه‌ی خدا هم بیکار هستند و از توبره مردم شکم خود را سیر می کنند و عده ای بیکارتر هم همیشه گوش بفرمان رییس بیکاران است.

  3. جناب نبویان!!! مثل اینکه احتمالاً شما عامل تخم نفاق هستید. برای شهرستان گراش احتمالاً نماینده آقای دانشمند هستید که حدوداً ۱۵سال قبل همه چیز این شهرستان را به گند کشیدند.
    آقای نبویان نفوذ واقعی بیکاری ملت است؛ چون‌که آدم بیکار دست به هرکاری می‌زند.

    1. آقای به اصلاح آگاه
      چرا شما در زمان حضور زیباکلام در گراش این نقد رو انجام ندادید ؟ : تخم نفاق . … میشه چند راه مقابله با بیکاری رو بیان کنید؟ آیا مسکن مهر و این همه پروزه ای که در دولت قبل انجام گرفت تولید اشتغال نمی کرد؟ شما فقط یک پروزه مثل مسکن مهر رو در نظر بگیر، چند شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این گار درگیر بودن؟ از آهن و سنگ و سیمان و کاشی و سرامیک و گچ و آجر و در و پنجره و کابینت و برق و کارگز و پیمان کار و مبلمان و لوازم خانگی و فرش و خیلی شغل های دیگه با این کار رونق گرفتن،ولی در دولت حال چی؟ نه پروزه ای نه کاری،چرا تو این دو سال تا این حد بازار اقتصادی داغون شده؟چرا همه از این وضع می نالن؟ صبح تلویزیون رو روشن می کنیم آقای روحانی پشت تریبونن و صحبت از برجام و مذاکره میکنن،شب تلویریون رو روشن می کنیم باز آقای روحانی پشت تریبون در حال صحبت از خروج از رکود و کاهش تورم و توهین کردن به منتقدانند . آیا با این رویه ای که آقای رئیس جمهور پیش گرفتن راهی برای کاهش بیکاری هست؟ بابا اصلا جهنم تولید اشتغال،الان خیلی ها که سر کار هستن هم از این بی بازاری دارن بزشکست میشن و امیدی به کار ندارن … پس اینو بفهمید که مشکل از یه جای دیگست نه امثال نبویان ها .

      1. پنجره و کابینت و برق و کارگز و پیمان کار و مبلمان و لوازم خانگی و فرش و خیلی شغل های دیگه با این کار رونق گرفتن،ولی در دولت حال چی؟ نه پروزه ای نه کاری،چرا تو این دو سال تا این حد بازار اقتصادی داغون شده؟چرا همه از این وضع می نالن؟ صبح تلویزیون رو روشن می کنیم آقای روحانی پشت تریبونن و صحبت از برجام و مذاکره میکنن،شب تلویریون رو روشن می کنیم باز آقای روحانی

      2. با سلام خدمت جناب ایزدیان
        به چند نکته درباره عملکرد دکتر احمدی نژاد و آقای سید محمد خاتمی توجه بفرمایید
        آقای خاتمی با نفت ۱۲ دلار نرخ تورم ۱۰ درصد . نرخ بیکاری ۱۰ درصد ، رشد اقتصادی ۶.۴ درصد . شاخص نقدینگی۷۰ هزار میلیار تومان
        آفای خاتمی با این شرایط خوب دولت را تحویل داد.
        دکترمحمود احمدی نژاد با نفت۱۱۰ دلار . نرخ تورم ۳۲ درصد . نرخ بیکاری۱۱.۲ درصد. رشد اقتصادی صفر ،شاخص نقدینگی ۶۰۰ هزار تومان. افزایش تحریمهای
        بالاترین درامد نفتی رو داشته ولی بازهم در تمام شاخصها ضعیف تر از دولت اصلاحات میباشد.این نشان دهنده عدم مدیریت ایشون بوده است. دولت روحانی با این شرایط بد دولت را تحویل گرفت.
        ۲- مسکن مهر یکی از عوامل موثر در افزایش تورم بوده است.
        ۳- رشد علم شاید از نظر تعداد مقاله زیاد باشد . ولی مقاله های که وارد چرخه تولید نشه هیچ فایده ای ندارد. ضمنا میدان انقلاب تهران ۳ میلیون پول بدی بعد یک ماه بهت مقاله میدن . اکثر مقالات ایران کمتری ارجاع (سایتیشن) رو دارند . که این نشان دهنده عدم اعتبار این مقالات است.
        پس افای ایزدیان از روی تعصب نظر ندهید .

  4. آقای نبویان برجام محصول ناپختگی و ندانم‌کاری دولت سابق و حامیان آن است.
    آقای نبویان اگر راست میگویید بیایید برای این ملت شغل ایجاد کنید نه شعار و تفرقه. شعار و تفرقه که سرمایه نمی‌خواهد. کار و کارآفرینی، تخصص و سواد می‌خواهد که متأسفانه اصحاب شما ندارند؛ چون‌که با […] بزرگ شده‌اند.

    1. آقای دلسوز.حدس بنده با این صحبتهایی که انجام دادید اینه که یحتمل سن شما حداکثر ۱۰ سال هست و یا شاید حافظه ی خوبی ندارید،چون که مذاکرات هسته ای از سال ۸۲ و در دولت آقای خاتمی کلید خورد،هم شروع مذاکرات از همون سال بود هم انجام تحریم و دادن قطعنامه از سوی آمریکا و غرب … حالا یک سوال از شما: آیا ایجاد شغل وظیفه دولت هست یا وظیفه ی یک نماینده ی مجلس که عضو کمیسیون برجام هست؟ و حالا چطور توقع دارید دولت با نفت ۳۰ دلاری که حاصل دیپلماسی لبخند حضرات هست بتونه برای ایجاد شغل کاری کنه؟ چطور باید در کشور ایجاد اشتغال کرد ؟ با پشت تربیون ایستادن و حرف زدن از کاهش تورم و خارج شدن از رکود؟ مگر نه اینکه یکی از راه های اشتغال شروع به کار پروزه های عمرانی توسط دولت هست؟ خداییش بی طرفانه قضاوت کنید: چند پروزه ی عظیم شبیه به پروزه های مسکن مهر و پالایشگاه های نفت و صنایع پتروشیمی که در دولت قبل تاسیس شد در این دولت کلید خورده؟

  5. به اسم خودم گفتم چون هیچ ترسی ندارم…فتنه گر امثال تو هستند که […] شما ها تخم تفرقه و فسادید… درود بر اصلاح طلبان و حسن روحانی مظلوم…لیاقت مردم گراش هم بیشتر از نبوی نیست

  6. مصلحت این بود در شرایطی که ما به رای نیاز داریم. یک نماینده تندرو ضد دولت به گراش نمی اومد. چون مردم منطقه ما به کسی رای می دن که طرفدار دولت باشه.
    اگر کسی از گراش رای نیاورد دعوت کننده های این مراسم یکی از مقصرا هستن که توی این وضعیت حساس سوتی دادن بعد مدعی بصیرت هم هستن. واقعا که؟؟؟؟

    1. مزدم منطقه ما کاری به حامی دولت بودن یا نبودن نماینده ندارن. بیشتر از روی تعصب شهری و منطقه ای رای میدن.
      در ضمن همه رو مثل خودتون نبینید!

    1. سوال از دعوت‌کنندگان آقای نبویان داشتم
      لطفا بقرمایید قدوم مبارک نماینده تهران چه سودی برای گراش دارد که در این برهه از زمان دعوت شدن؟

      1. حضور آقای نبویان برای شهر ما گراش نبود
        به مناسبت نهم دی ماه و روز بصیرت بود وبصیرت به این معنا نیست که از اتفاقات دیروز عبرت بگیریم بصیرت را باید در زندگی مشاهده کرده چه گذشته وچه آینده
        دوست عزیزی که مدیر سایت هستی اجازه بفرمایید صحبت ما به گوش ملت برسد تا به حال جواب دوستان ونظراتی فرستادیم اما شما مثل اینکه خودتان هم مشکلی دارید

  7. مایه تأسفه که آقای فرسوده نماینده دولت نیز در جلسه حضور دارد و در حضور وی توهین به رئیس جمهور این کشور می شود. راستی یادتون هست وقتی آقای یونسی در گراش صحبت کرد همین دوستان … چگونه مراسم را به هم زدند؟؟؟صرفاً جهت اطلاع

  8. باسمه تعالی
    حضرت على(ع) می­فرماید: “با بصیرت کسى است که بشنود و بیندیشد، نگاه کند و ببیند، از عبرتها بهره گیرد آنگاه راه روشنى را بپیماید که در آن از افتادن در پرتگاهها به دور ماند.”
    با عرض سلام خدمت شما برادر یا خواهر ” گراشی ” و آحاد مردم جامعه اسلامیمان، بر خود لازم و واجب می دانم که نکاتی چند در خصوص نظرات فوق الذکر جنابعالی در باب همایش بزرگداشت حماسه ۹ دی و حضور و سخنان برادر نبویان در این جلسه به عرض برسانم:
    ۱- رمز ماندگاری و پایداری شیعه در طول ۱۴۰۰ سال پس از رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام و در کوران حوادث فراوان، چیزی نبود جزء تکیه بر عمود خیمه فقه شیعه که همان “ولایت” می باشد و در طول تاریخ هرگاه شیعیان از این عمود خیمه جدا افتادند، دچار خسران دنیا و عقبی شدند.سخنان آقای نبویان حول محور ولایت فقیه و لزوم ولایتمداری مردم از نماینده و جانشین امام زمان(عج)در جامعه اسلامی بود.دفاع از حریم ولایت، چه ارتباطی به بحث مسائل انتخاباتی و حزبی و جناحی دارد؟ایشان نماینده مردم تهران می باشند، چه لزومی دارد که در گراش ” میتینگ تبلیغاتی” برگزار نمایند که جنابعالی این جلسه را به “میتینگ تبلیغاتی” تعبیر می نمایید؟
    ۲- ملاک و معیار مردم فهیم و بابصیرت گراش در تمامی عرصه های انتخابات، ولایتداری و ولایتمداری نامزد انتخاباتی بوده و وصل بودن یک نامزد انتخاباتی به شخص، جناح یا مقام و مسئول اجرائی به هیچ عنوان امتیازی برای وی محسوب نمیشود.حال این سخن جنابعالی که رای نیاوردن نماینده حامی دولت را نشانه بی بصیرتی می دانید، جفاست در حق این مرم بصیر و ولائی
    ۳- بخش پایانی سخنان برادر نبویان نقد منصفانه برجام بود. همان برجامی که بخاطر آن همه چیزمان را دادیم و هیچ نگرفتیم.

    1. آقای با بصیرت شما تا حالا چند بار از گراش خارج شدید؟؟؟ گویا هیچ اطلاعاتی از نحوه تبلیغات و انتخابات مجلس ایران ندارید دیگر بصیرت پیش کش
      محض اطلاع احزاب و گروه های سیاسی با معرفی افرادی سعی در جذب رای و کسب کرسی های مجلس دارند که این رویه در کلان شهرها بسیار متداول است
      و البته احتمالا شما بدتان نمی آید اقای جعفر پور نماینده فعلی دوباره انتخاب شوند چراکه ایشون هم مثل شماها جبهه پایداری و تندرو هستند

  9. اقا نبویان عوام خوب درک میکنن در هر مرحله از تاریخ فتنه شده خواص لرزیده یا سکوت کردن مث سلیمان خزایی در موقع خودسکوت کرد…اقا نیویان شما ها واثال شما سکوت کردن در دولت قبل لاریجانی یا روحانی یا هرکس دیگه بهترین تصمیم تاریخ گرفتن اگه این برجام نقص داره البته که داره بت سکوت شماها کار ب اینجا کشیده شد…

    1. خیلی این جمله برام جالبه: اگه این برجام نقص داره البته که داره بت سکوت شماها کار ب اینجا کشیده شد…عزیزم شما یه لطفی کن و یه سرچی تو اینترنت بزن ببین امثال نبویانها و رسایی ها چقدر برای به تصویب نرسیدن این برجام مباحثه کرد و جلوی دولت ایستادن،چقدر اینور و اونور سخنرانی کردن تا مردم بفهمن با تصویب برجام آینده ی ایران به خطر می افته:ولی افسوس که طرح به این مهمی با کمک آقای لاریجانی در عرض ۲۰ دقیقه تصویب شد …

  10. تهران – ایرنا – روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از کارشناسان نوشت: ایران در توافق هسته ای به یک پیروزی بزرگ دست یافته است.
    یک روزنامه صهیونیستی: توافق هسته ای یک پیروزی بزرگ نصیب ایران کرده است
    این روزنامه انگلیسی زبان از کارشناسانی که به پرونده هسته ای ایران پرداخته اند، نقل کرد که روز سه شنبه به جروزالم پست گفته اند که انتقال بیش از ۲۵ هزار پوند اورانیوم غنی شده ایران با خلوص پایین به روسیه نمی تواند در ابعاد بزرگ اهمیت چندان زیادی داشته باشد.
    طبق توافقنامه هسته ای قرار است برخی از تحریم های امریکا ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران برداشته شود.
    ‘مارک دوبوویتز ‘ مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دمکراسی های یک اندیشکده مستقر در واشنگتن به جروزالم پست گفت: ایران با تبادل امتیازهایی که براحتی قابل بازیابی است نظیر اورانیوم غنی شده و از دور خارج کردن سانتریفیوژهای نسل اول به یک پیروزی بزرگ دست یافته است .
    یک شرط کلیدی توافق مورد بحث ایران با امریکا ، انگلیس ، چین ، فرانسه ، روسیه و المان تعهد ایران برای کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده اش با خلوص پایین است.
    درهمین حال ، یک استادیار پژوهشی و مدیر کنترل تسلیحات و برنامه امنیت منطقه ای در موسسه مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو نیز به این روزنامه گفته است که درحالی که بعضی انتقال اورانیوم غنی شده به روسیه را جشن گرفته اند مسائلی در پس زمینه بزرگتر توافق وجود دارد.
    وی گفت : بدیهی است که انتقال اورانیوم از ایران گامی در جهت درست بود ولی ‘ دور از انتظار نبود. انتظار نمی رفت که مانعی در سر راه آن وجود داشته باشد. ‘
    در گزارشی با عنوان ‘ ارزیابی نهایی مسائل گذشته و باقیمانده مربوط به برنامه هسته ای ایران ‘ که ارائه آن طبق توافق لازم بود ، آژانس بین المللی انرژی اتمی صریح ترین ارزیابی خود را در مورد فعالیت های ایران طی متجاوز از یک دهه تحقیق عرضه کرده است .
    لاندو پرسید خارج کردن پرونده هسته ای ایران حامل چه پیامی است.
    وی سپس خاطرنشان می کند که اگر در مرحله ای ایران تصمیم به ترک توافقنامه بگیرد یا تا پایان دوره ده ساله توافق صبر کند ، این کشور دوباره می تواند از نو به ذخایر هسته ایش دست یابد.
    علاوه بر این به گفته کارشناس مزبور ، استفاده ایران از سانتریفیوژهای قدرتمند تر باعث خواهد شد تا سرعت دستیابی به ذخایر اورانیوم را افزایش دهد.

  11. فایده نفت ۱۳۰ دلاری چیه وقتی تورم بشه ۴۰ درصد و هزار هزار میلیارد تومن بخورن اعضای دولت ؟
    ضرری که ابوموسی اشعری برای لشکر علی علیه السلام داشت از عمروعاص بیشتر بود.
    شاید اقای احمدی نژاد ادم بدی نبود اما ((دشمن دانا بلندت میکند / برزمینت میزند نادان دوست )) ضرر هایی که از ندنام کاریش خوردیم بسیار بود.
    و به نظرم در این ایام و اوضاع از مملکت شما پایداری ها در اقلیت هستید برعکس ۸۸ پس اگر اوضاع به کام نبود فتنه نکنید لطفا

    1. آقای وطن پرست عزیز، ایران با همون نفت ۱۳۰ دلاری در دولت قبل به اولین رتبه ی تولید علم در جهان رسید، برید نگاه کنید ببینم تو اون ۸ سال چقدر ایران از لحاظ پزشکی از نانو و لیزر و … پیشزفت کرد؟ چقدر ایران تو اون ۸ سال از لحاظ نظامی پیشرفت کرد؟چقدر مرذم صاحب مسکن شدن؟ و و و و آیا اینها به چشم شما نمیاد؟ آیا این همه زحمت بدون هزینه امکان پذیره؟ مگاه کنید ببینید چقدر روستاها از لحاظ امکانات رفاهی پیشرفت کردن؟ برق و گاز و جاده سازی و …. و سوال بنده از شما اینه: میشه بگید الان با تورم به قول مسئولین نزدیک به تک رقمی داریم چیکار می کنیم؟وضع اقتصادی مردم در دولت قبل بهتر بود یا الان؟ یادمه آقای روحانی در صخبتهای قبل از انتخابات این حرفو زدن که: با امار سازی نرخ تورم مشخص نمیشه بلکه ملاک ما در این زمینه جیب خود مردم هست،حالا خداییش اگه بازاری نیستی برو یه چرخی بین کاسبها و بازاری ها بزن ببینم چند نفر راضی ان؟ از هر کسی بپرسی میگه دست مردم خالیه و هیچ کس پولی برای خرید نداره … تو رو خدا یکم منطثی فکر کنید.

    2. و نکته ای که در مورد خوردن پول و دزدی ها مطرح کردید… میشه بزرگترین اختلاس هایی که در دولت قبل اتفاق افتاد رو برا من بیان کنید؟ پولهایی که برده شده و توسط دستگاه قضایی تایید شده رو یه جمع بزن ببین مبلغش چقدر میشه … حالا اینو تو گوگل سرچ کنت: قرارداد کرسنت … حالا بشین خیلی شیک و مجلسی حساب کنن ببینم ضرری که ایران سر همین قضیه کرسنت که در زمان اقای خاتمی اتفاق افتاد که بانی اصلی اون قرارداد هم الان راس راس داره می گرده و تو این دولت در پست وزارت قرار گرفته چقدر میشه: ۱۸ میلیارد دلار رو در ۳۵۰۰ ضرب کن ببین چقدر میشه؟ میشه ۶۳ هزار میلیارد تومن،یعنی ۲۱ برابر اون اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی که هنوز تخریب چیان دولت قبل دست از سرش بر نداشتن … دزدی و اختلاس حالا برا هر مبلغ حتی ۱۰۰۰ تومن حرامه و عاملینش باید به سزای خودشون برسن،حالا چه اصولگرا چ اصلاح طلب چه تو این دولت چه تو دولت های قبل، ولی فقط می خواستم بدونی اگه ملاک شما مبلغ و مقدار هست،کل پولهایی که در دولت قیب بر باد رفت به گرد این مبلغ ضررکرد کرسنت نمیرسه.

  12. معلوم هست نماینده دولت تو این شهرستان کارش چیه؟نه دفاع از دولت میکنه نه دفاع از ارا و نظر اکثریت مردم،اینها میان برای شهرستان مثل گراش چون جای دیگه حرفشون خریدار نداره،اقایون نانشون تو تحریم بود که اونم به تدبیر دولت اقای روحانی داره بریده میشه برای همین زورشون میاد

    1. آقا محمد … الان تحریم ها برداشته شده دیگه، درسته؟ میشه ۵ فایده ی این برداشتن تحریم ها رو برا من ذکر گنی؟ بگو تا امثال بنده بفهمیم شاید ما هم راهمون عوض کردیم …. و نکته ی بعدی،یعنی هرکسی به کارهای دولت انتقاد داره باید خفه شه؟یعنی چون اکثریت آرا برای آقای روحانی بوده بقیه باید لال شن؟ یعنی بقیه ایرانی محسوب نمیشن؟ آیا واقعا نظر شما در دولت قبل هم همین بود؟ ولی نه،حرف شما در دولت قبل اینگونه نبوده که مخالفین باید سکوت کنن.

  13. اقای نبوی ،برجام نتیجه کار شما و همفکرانتان بود که مملکت را تا لب پرتگاه جنگ بردید چون منافع تأن در ان بود،ولی مردم روشن فکر و اگاه ایران با رأی به اقای روحانی مانع از خواست شما شد برای همین هست دارید از خوشحالی مردم ایران میسوزید

    1. یعنی الان دیگه تهدید نظامی نمیشیم؟ یعنی الان ایران بهشت شده؟ یعنی الان همه مایه دارن؟ یعنی الان شما دیگه تمامی مشکلاتتون حل شده؟ گره گشایی شده؟ اگه اینطور هست و با برجام یک گره از زندگی امثال شما باز شده ما راضی هستیم به این برجام،ولی فقط دلم می خواد بیان کنید ببینم شرایط ایران قبل از برجام و ایران بعد از برجام چه تغییری کرده؟ بگید تا ما هم خوشحال بشیم عزیزم

  14. گراش هم شده بر خلاف میل مردم محل رفت و آمد جبهه پایداری و احمدی نژادی که گند زد به مملکت
    شجونی میارن با هاشمی توهین میکنه
    نبویان میاد به رییس جمهور و رییس مجلس توهین میکنه
    مصباح رو میارن به خاتمی توهین میکنه
    متاسفم برای گراش و مسولینی که میرن بلاجبار میشینن و به این حرفا گوش میدن
    چهارتا افراد نحصیل کرده دانشگاهی رو بیارین که فایده ی هم داشته باشه برای مردم نه اینا

    1. مثلا حضور زیباکلام و یونسی چه فایده ای برای مردم داشت؟ آیا اون موقع هم همچین حرفی زدی؟ یا الان که یه نفر مخالف شما اومده اینقد جوش آوردی؟

  15. تعجب میکنم از دوستانی که خودشون رو حامی دولت میدونند و اینقدر تند.و خشن نظر میدن
    مگه شما خودتون رو طرفدار اون دولتی نمیدونید که بیشتر از همه دم از آزادی میزنه؟
    خب آزادی یعنی چی؟
    یکی از مصادیق آزادی یعنی اینکه یک جناحی و طرفدارانش بتونند راحت حرف خودشون رو بزنند.
    خب شما چرا ناراحت میشید
    اینکه یک جناحی داره اینگونه راحت حرفاش رو میزنه یعنی دولت شما آدم منصفیه
    اینکه ناراحتی نداره
    شما هم یه نفر رو بیارید که از دولت.حمایت کنه و حرفهای آقای نبویان رو نقد کنه.
    با فحش و بد و بیراه که چیزی حل نمیشه
    شما که بحمدلله خودتون رو روشنفکر سیاسی میدونید

  16. ایشون شاگرد کسی هستن که زمان طاغوت که دعوت ب مبارزه شدن ایشون فتوا دادن که مبارزه با شاه حرام هست بخاطر سخت بودن مبارزه…حالا استاد و شاگرد بعد از سکوت و ضربه غیر جربان پذیر حالا شدن مدعی و منتقد…خدا خودت آگاهی بر اومور

  17. خدمت عزیزانی که بی خبر صحبت میکنن عرض میکنم که سخن بی پروا میگن
    اولا که آقای نبویان فقط در گراش سخنرانی نداشتن، دوشنبه در گراش، سه شنبه در جهرم ، چهارشنبه در کرمان، و پنجشنبه در مشهد سخنرانی دارن صرفا جهت اطلاع
    دوما ما نیازی نمیبینیم که نماینده دولت درهمچین مراسم هاس که توسط سپاه و بسیج گرفته میشه شرکت بکنن آنها در مسیر و کارهای خودشان و ما در مسیری دیگر حرکت میکنیم و انشاءالله باشد که رستگار شویم
    سوما هرکسی در هر مقامی برضد ولایت فقیه و در خط دشمن حرکت بکند و بخواهد به مملکت اسلامی ختشه ی وارد بکند مسلمان نیست.
    چهرما مردم شهرستان گراش آنقدر بصیرتشان زیاد هست که خودشان در این مراسم شرکت کردند و ما کسی را به زور نیاورده ایم ( در جواب ان کسی که میگه برگزار کننده های این مراسم مسول اند).
    پنجما وقتی آگاهی مردم و بصیرتشان زیاد باشد و گوش به سخنان مقام معظم رهبری باشند دیگر هیچ نیازی و ترسی در بوجود آمدن فتنه نخواهیم داشت ولی حیف که خیلی ها مخالف این امر عمل میکنند

  18. با سلام. کامنت های این خبر را که خواندم متوجه شدم . خوشبختانه بین اکثرا مردم گراش جبهه پایداری هیچ پایگاهی ندارند . آقای نبویان این دوره هیچ شانسی برای نمایندگی مجلس ندارد، و یک برشکسته سیاسی تمام عیار است. این جماعت پایداری ، بقای خود را در توهین و افترا به جناح مخالف خود می دانند و از هرگونه اخلاقی بدور هستند.از مسوولین گراش بعید بود همچین شخصی را به گراش دعوت کنند . شخصی که هیچ نوع دانش سیاسی ندارد.

    1. بنده با جبهه پایداری صنمی ندارم ولی به نظر میاد استدلالتون ناقصه. بسیاری از گراشی ها جبهه پایداری را ترجیح میدهند. وقتی یکی از کاندیداهای مجلس با شعار احمدی نژادی بودن وارد گود میشه باید بفهمیم این کاسه هنوز ماست داره.

      1. سلام. سعید جلیلی به عنوان نماینده جبهه پایداری در گراش ۲۰ درصد رای اورد . پس گراشیها چندان تمایلی به این جبهه ندارند . اگر تمایل داشتند که باید بیشتر رای می اورد.

  19. بله اقای نبویان مردم فراموشکار نیستن هنوز شاهکارهای دولت قبل یادشون نرفته.این اوضاع چیزی جز تندروی های اقای احمدی نژاد و جبهه پایداری نیست که مردم رو به ستوه اورد به همین دلیل به یه معتدل رای دادن.اقای نبویان شما به فکر حل مشکل معیشتی مردم باشید.نقد کردن کار اسونیه.شما به عنوان نماینده مجلس چیکار کردی در جهت بهبود معیشت مردم؟؟چنتا مصوبه در جهت بهبود اوضاع اقتصاد داشتی؟؟؟! !اگر قبول برجام ذره ای خیانت به کشور بود مطمینن مقام معظم رهبری جلوی اجرا و قبول اون رو میگرف هیشکی دلواپس تر از رهبری نداریم شما نمیخاد نقش دلسوز مردم رو بازی کنی!

  20. ۱-برای کسایی که این آقا رو و امثال ایشونو دعوت کردن گراش فثط میتونم تاسف بخورم.
    ۲- ماشالله …ماشالله به آقا مهدی مشتاقی با این دل نترس اش من یکی که افتخار میکنم با این جوون که از خانواده معظم شهدای عزیز شهرمان هم هستن.
    ۳- فکر کنم دزصد بالای کامنتهای این پست در مخالفت و محکومیت سخنان این شخص معلوم الحال گروهک جبهه پایداری خودش موید بسیاری از مطالب است نیازی هم نمی بینم به ایشون توهین بشه یا خودمونو عصبانی کنیم.
    ۴- معاون فرماندار اونجا حضور داشته و هیچ واکنشی نشون ندادن؟!! جل الخالق این هم خودش گویای بسیاری از ناگفته هاست.

  21. ای کاش افرادی که با درج کامنت های توهین آمیز لااقل یک دلیل منطقی، مستند و مستدل ارائه میکردند بر خلاف واقع بودن صحبت های آقای نبویان…
    ای هوچی گری ها و لمپن بازی ها همان کاریست که فتنه گران در صدد بودند با انجام آن به مقاصد شوم خود برسند اما مردم اجازه ندادند لکن ظاهرا بعضی از نوچه ها درسشان را خوب یادگرفته اند.
    گویی مردم از جلسات و مهمانی هاشان در فلان هتل تهران با وزراء خبر ندارند…

  22. جناب استاد نبویان لطفا بفرمایید چرا دولت قبل با نفت ۱۲۰ دلار نتوانست ثبات را در اقتصاد ایجاد کند ؟
    آقای نبویان شما خود بیشتر میدانید دانشگاه های صنعتی ما در جهان حرفی برای گفتن دارند اما صنعت ما دچار ضعف است . عمده این مشکل به دلیل نبود سرمایه است ، شما که اجازه نمیدهید سرمایه وارد این مملکت شود چطور خود را دلسوز مردم تلقی میکنید؟
    درست است که دکتر روحانی در بحث حل معضل رکود ضعیف عمل کرده که البته بخش عمده آن به دلیل شرایط تورم رکودی است ، اما انصاف نیست چون شمایی که در مقابل چپاول صندوق توسعه ملی ، تورم ۴۰ درصدی و طرح ناپخته و غیر علمی یارانه ها در دولت قبل سکوت اختیار کرده بودید به همه دست آورد های دکتر روحانی حمله کنید.

  23. سلام خدمت همه هم شهریانم.
    من قصد توهین به هیچ شخص یا گروهی ندارم صرفا نظر شخصی خودمو میگم .
    دو سال وقت کمی نیست برای بازسازی اقتتصاد ولی این دولت چه کار کرد؟
    اون چند درصد اعتباری هم که داشتیم با این توافقات داره از بین میره.
    کارشون به جایی رسیده بسیجیان رو افراطی مینامن
    علنا با نظرات رهبری مخالفت میکنن.
    برجام رو با امتیاز بالا به حراج گذاشتن .
    ما شهید دادیم که مستقل باشیم ولی دولت داره کاری میکنه مطیع ابرقدرتها باشیم.
    حرفای آقای نقویان تفرقه نیست بلکه آگاهی از فتنه بزرگه.
    این قدر جسور شدن که قصد برکناری رهبری رو میکنن یکی نیست بهشون بگه اگه رهبر فقط لب تر کنه ریشه نفاق رو از مملکت میکنیم .
    تحریم رو بر میدارن ولی کدوم یک از تحریمها به درد مردم میخوره یا برای اقتصاد مردم خوبه؟ به غیر از اینکه تحریمای بانکی یا اشخاص حقوقی و حقیقی که تبادلات پولی هستش رو برمیدارن که بتونن راحت تر دزدی کنن و پول ملتو از ایران ببرن.
    اعلام میکنن تورم مهار شده سوال من اینه کجاش مهار شده که مردم نمیدونن خب چرا لاف الکی میزنن و فقط بلدن وام خودرو بدن که یه چیزی گیر خودشون بیاد.
    اینو باید بدونن تا زمانی که ما بسیجیان و به قول اونا افراطیها هستیم نمیزاریم هیچ غلطی کنین و فقط دلم واسه اون مردمایی میسوزه که میبینن ولی جرات حرف و عملشو ندارن.
    فقط درخواستی که دارم بهتره برای هر سخنرایی یک مناظره هم تشکیل بشه که مردم اعتراضی نداشته باشن

    1. دوست عزیز.اولا آقای نقویان نه!آقای نبویان!
      ثانیا خود مقام معظم رهبری در جلسه با هیات دولت در مورخه۹۴/۶/۴ فرمودن که تورم کاهش پیدا کرده وثبات نسبی در اقتصاد بوجود اومده که از دولت در این زمینه تشکر کردن.رهبری که نعوذبالله دروغ نمیگن!!
      ثالثا قانون واسه عزل و نصب رهبری راهکار تعیین کرده و اونم تصمیمات مجلس خبرگان هستش همون مجلسی که رهبری رو تعیین میکنه اگه یه وقت ببینه رهبری اون شرایط رو ازدست داده میتونه از رهبریت ورداره کاملا قانونی شاید فردا شاید بیست شاید صدسال دیگه .پس به تصمیم مجلس خبرگان برمیگرده!
      رابعا “کدوم یک از این تحریما به درد مردم میخوره؟؟؟!!”آخه این چه حرفیه برادر من اگه تحریما اثر نداشت افرادی مثل بابک زنجانی رو مامور نمیکردن که تحریما رو دور بزنن.اون همه پول بلوکه شده ایران تو کشورای دیگه حق من و شماس و باید برگرده!!
      خامسا همین که میگین نمیزاریم هیچ غلطی بکنین افراطه!افراط که شاخ و دم نداره اینجام چاله میدون نیس برادر من!
      مناظره رو باهات موافقم

    2. دوست عزیز در مورد اقتصاد لطف کنید سری به شاخص ها بزنید و حرف های رهبری را گوش کنید. بنده مثل شما مطیع رهبر هستم و اگر حکمی مبنی بر حضور باشه ماهم هستیم. اما فراموش نکنید اون کسی که یازده روز برای مخالفت با رهبری از خانه بیرون نیومد رئیس جمهور پیشین بود. اونی که معاون اولش رو به رهبری و ملت ترجیح داد رئیس جمهور پیشین بود.

  24. در جواب دوستانی که میگن جبهه پایداری و احمدی‌نژادی هیچ جایگاهی در گراش ندارن یا خیلی کم هستن عرض کنم که حضور بیش از ۴۰۰ نفر تو اون سالن با ظرفیت ۴۰۰ نفر خودش گواهه بر باطل بودن حرفتون.
    انگار یادتون رفته وقتی زیبا کلام اومد سالن ۳۰۰ نفری حتی یک سومش هم پر نشد. قضیه همون ما بیشماریم هست احتمالا!
    فکر کنم طرفای شما برف اومده نتونستید از زیر برف بیاید بیرون.
    و همچنین اون دوستی که گفته بود مردم از کارهای روحانی و دولتش خوشحالن، کافیه چرخی تو شهر بزنی و از مردم سوال کنی ببینم چقدر راضی و خوشحالن؟
    جناب مقتدری! اون حرف‌‌هایی که اقای روحانی به منتقدان زدن(بیسواد و بی شناسنامه و…) این‌ها توهین و افترا نیست؟ این‌ها به دور از اخلاق نیست؟ چرا شماها اینقد بی انصافید آخه؟ به قول محسن مهرابی دلیل و مدرکتون چیه؟ منطق‌تون کجاست؟
    البته *ورشکست

  25. گرشینا جرّأت داشته باش تمام کامنت ها بزار

    چرا فقط مال اصولگرا ها و دار و دسته احمدی نژاد میزاری ؟؟؟؟
    زنده باد اصلاح طلب زنده باد إیرا ن و ایرانی

    1. من می ترسم شما رو از این مرز و بوم خارج کنند خدایی ناکرده با این همه استعداد و منطقی که در درون شما داره موج میزنه … والا ۹۰ درصد کامنت هایی که ما دیدیم بر علیه دولت قبله حالا چطور تو سیستم شما داره اینو برعکس نشون میده الله و اعلم.

  26. آقای نبویان با کمتر از ۴۰۰ هزار رای کرسی محلس را تصاحب کرده است در تهران ۹ میلیون نفر حق رای دارند یعنی آرای نبویان کمتر از نیم در صد است . ثانیا در خصوص توافق برجام نظرش با نخست وزیر جنایتکار و مسلمان کش اسراییل یکی است
    دولتهای مزدور عربستان و بحرین و منافقین نیز از توافق برجام چون آقای نبویان ناراحت و عصبانی هستند حال چه منافعی آقای نبویان در توافق هسته ای از دست داده است که چون دشمنان انقلاب و اسلام عصبانی و ناراحت هستند خدا داند .

    1. عجبببببب … طبق آمار و ارقام شما ۴۰۰ هزار نفر از ۹ میلیون میشه ۴ و نیم درصد … اخوی،عزیزم،گلم بی زحمت حالا که انقدر وضع شما بغد از برجام خوب شده بی زحمت حداقل یه ماشین حساب خوب و درست بخر تا این ضرب و تقسیم ساده رو بتونی درست حساب کنی.موفق باشی

  27. من نمیدونم کیلو کیلو امتیاز دادن در برابر هیچ و پوچ کجاش برده؟؟؟
    دوستانی که میفرمایند تورم کاهش پیدا کرده پس چرا ما اثر این کاهش رو نمیبینیم ؟ مثلا قرار بود قیمت دلار و درهم بعد توافق کاهش پیدا کنه که ماشاالله رکود افزایش رو زد!! من نه طرفدار جناب روحانی ام و نه احمدی نژاد . ولی أنصاف هم خوب چیزیه. اقای روحانی تو این سه سال جز گندگاری چی کار کردن؟!؟ اصلا یه کار درست و حسابی داشتن که بعد ها بشه ازش یاد کرد؟ این برجام هم فقط یه چیزیه شبیه عهدنامه ی ترکمن چای و گلستان. هر بچه ای میدونه پذیرفتن بازدید مراکز نظامی یک کشور توسط دشمن یعنی پذیرفتن شکست. یعنی عین حقارت. توافق با أمریکا یعنی شکستن حرمت بدون هیچ نتیجه ی مفیدی. گذشت زمان همه چی رو روشن میکنه ولی حیف که دیگه نمیشه برش گردوند….

      1. اگه به معنی کاهش نرخ درهم و دلار نیست به معنی بهتر شدن وضع اقتصادی که هست … معیار سنجش تورم جیب مردم است نه آمار بانک مرکزی، این صحبت آقای روحانی بود در قبل از انتخابات،آیا الان مردم حتی برای خرید واجبات زندگی خود پولی در جیب دارند؟ آیا این بازار خراب اقتصادی و وضع در خواب رفتن بازار نتیجه ی این بی پولی مردم نیست؟

  28. کاش کمی دباره (اختلاس های )که انجام گرفت و دارد میگیرد صحبت میکردین نه فقط مخالفت با سر میز نشستن با امریکا
    کشوری که این همه فقر بیکاری تن فروشی داره فقط مشکلش برجام هست ؟؟

    1. آقا مجتبی ی گل … در نظر شما امنیت بالاتر هست یا بیکاری و تن فروشی؟ صحبت امثال نبویانها اینه که چرا مسئولین مذاکره کننده تمامی امتیازهای نظامی و علمی مارو وا دادند به قیمت کاهش تحریم ها که بیشتر در اقتصاد تاثیر داره هرچند که ما تا حالا تاثیری ندیدیم بلکه شاهد این هستیم که حتی بعد از برجام هم ایران رو تحریم کردن و این رویه رو ادامه خواهند داد،مثل بی اعتبار شدن پاسپورت ۳۸ کشور در صورت رابطه با ایران.

  29. ای پایداری ها !
    زشته نکنید این کارار رو !
    شرم نمیکنید بعد از خراب کردن مملکتی که به زحمت ۲۰ سال طول کشیده بود تا دوباره سر پا شه باز هم میگید چرا دولت فعلی نمیتونه درستش کنه؟ بابا تو رو به هرکسی میپرستید دست از سر مردم بردارید به خدا شما ادم های خوبی هستید ولی دارید بدبختمون میکنید.

  30. با سلام
    بنده به برگزارکنندگان این مراسم مخصوصاً ناحیه مقاومت بسیج گراش بالاخص فرمانده این ناحیه جهت این جوی که ایجاد کرده و با دعوت از یکی از منتقدان و مخالفان قسم خورده دولت و ملت( به تبع رایی که به این دولت داده اند) باعث شده یوم الله نهم دی که باید عرصه و تجلی اتحاد مردم باشد تبدیل به سوژه و موضوعی جهت بحث های بی پایان سیاسی و شکاف بین مردم متدین گراش شده تبریک و تسلیت گفته و از تقلیل و پایان اوردن چنین مراسم بزرگی که در خلق آن همه اقشار جامعه نقش داشتند به یک میتینگ سیاسی و انتخاباتی یک جریان خاص ابراز تاسف میکنم.

    برای بنده واقعا جای سوال است که چرا نهاد مقدسی چون بسیج که باید دلسوز تر از همه در حفظ انقلاب باشد و خود را از نقشه های اختلاف اکنانه دشمنان در تضعیف این نظام اسلامی دور نگاه دارد اینطور باید در روز نهم دی به جای اینکه ندای وحدت سر داده و همه مردم را حول ریسمان محکم ولایت فقیه جمع کند راه دیگری رفته و با برگزاری یک میتینگ سیاسی اینچنین بر طبل اختلاف بکوبد؟

    نقد امر مبارکی است و هیچ اشکالی ندارد دولت نقد شود و برجام کارشناسی شود اما نمیشود این امر را موکول به زمان دیگری کرد تا حماسه بزرگ نه دی با شعار روشن اتحاد که در دل خود دارد مصادره سیاسی نشود؟؟

    آیا این آب در آسیاب دشمن ریختن ها در ایام نزدیک به انتخابات سیاست مسولان کلان بسیج و سپاه است یا سلیقه بد فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان که هرچه سعی میکند نمیتواند کوچکترین تعلقات و تعصبات سیاسی و جناحی خود را پنهان کند؟

    بنظر شما ناحیه مقاومت بسیج یک شهرستان با پایین کشیدن بنر رییس جمهور در هفته دولت از جلوی فرمانداری شهرستان به بهانه اینکه چرا تصویر رهبری به جای آن نصب نشده است !! و سیاسی و جناحی کردن دو مراسم اخیر بزرگداشت نه دی به این کشور و ملت و شهرستان خدمت میکند؟؟

    آیا این اعمال مخالف نظر صریح حضرت امام ره در منع ورود بسیج و سپاه در بازی های سیاسی و جناحی نیست؟

    آیا این درست است که چون اختیار چند پایگاه مقاومت در دست ماست به آنها امر کرده تا مجلس گرم کن میتینگ سیاسی باشند که در آن به رییس جمهور و رییس مجلس توهین شده و به علت غرق شدن در اهداف سیاسی این جلسه شاهد حتی نصب یک بنر در تبریک میلاد بزرگ نبی اکرم و هفته وحدت نباشیم؟

    ایا پیروی از شعار و فتوای ولایت فقیه در همراهی و همزبانی ملت و دولت باید چنین مصداق و نمودی داشته باشد؟

    شکی نیست که حضور بسیج و سپاه باعث شکل گیری این انقلاب و تداوم آن و لازمه بقای آن است اما آیا سوء استفاده از قدرت و پایگاه این نهاد مقدس در جهت خالی کردن اغراض سیاسی و اهداف انتخاباتی در ادامه همان هدف مقدس حضرت امام ره و مقام عظمای ولایت درتشکیل این شجره طیبه است؟؟

    و در پایان آیا مماشات و تحمل دلسوزانه مردم ولایی این شهرستان و کارگزاران و نمایندگان صبور دولت آن و سکوت و ملاحظه مسولان دلسوز استانی نهاد مقدس بسیج در تعامل و تحمل سیاستهای ناحیه مقاومت بسیج شهرستان که در مخالف صریح با همه اهداف و غایات حماسه بزرگ نه دی و انقلاب است پایانی نخواهد داشت؟

  31. با سلام و عرض ادب
    با انصاف باشیم همیشه،دولت های گذشته و حال نکات مثبت و منفی داشته اند،
    حال به بیش و کمش کاری نداریم که بحث ولایت مداری خیلی مهم است:
    ۱ در بحث بهداشت دولت کنونی خوب کار کرده است، اما در سیاست و اقتصاد خیر
    ۲ دولت قبل در هشت سال، چهارسال اول خوب، دوسال بعد متوسط و دوسال آخر ضعیف.
    ۳ رئیس دولت که آب خوردن مردم هم به تحریم ها ربط میده و ببشتر همکارانش گل کردن مملکت را به رفع تحریم ها نسبت میدن و بعد تک تک زیر حرف خودشون میزنند، حالا بیان پاسخگو باشند.
    ۴ از ینگه دنیا هم هردم باغ و بری میرسه و دار ودسته نیویورکی ها هم که دارن برامون هر روز آش میپزند
    ۵ دکتر حسن شما ناسلامتی دانشجوی دکترای مملکتی، دست کم دو وجب آن طرف تر را هم ببین. با خنده
    ۶ والعاقبه للمتقین. بیایید پیرو راستین پیامبر.امامان و ولایت فقیه باشیم ودرس شهادت و هیات من الذله از امام حسین بیاموزیم نه سازش و مذاکره و تساهل و تسامح!!!

  32. شما دارید به جان هم مبفتید و دیگران دارند برای شما نقشه میکشند!
    در سایتهای آفتاب لار و میلادلار!سایتهای پان لاریسم دارند برای بلعیدن الباقی گراش نقشه میکشند.
    ای گریشنا.گراش نما.مسوولین و نردن گراس بیدارشین.
    و ان وقت بعضیها دم از هم گرایی میزنند.اف بر ننگ

  33. من جند روزه دارم کامنتهای همشهریانم رو میبینم ولی نمیدونم دوستانی که کامنت میزارن از اوضاع کشور وخاورمیانه هم خبر دارند یا وفقط به اجبار توی لجبازی های روشنفکرانه خودشون موندن ونمیخوان قبول کنند که بله مشکلات زیاد هست ولی انصافا دولت سابق از نظر ماها که مقیم خارج از کشور بودیم نمره خوبی داشت حالا میخواید باور کنید میخواید هم توی لجبازی های بچگانتون دست وپا بزنید.

  34. اقای کوندگراشستان اره لاریها درسایتهایشان برای ادغام گراش نقشه کشیدنداونهم یک شهرستان مستقل اما متاسفانه متاسفانه مسوولین گراش بی تفاوت وبیخیال شدندوطبق خبرهای موثق اونها دست به کارشدندکه گراش رابه منطقه ای ازلاربکنندوجالبه دوسایت مطرح لارصحبت نووافتاب لارستان چندوقتیه توامان مطالبشون درباره ادغام گراش ولاربرای استان شدن لارستان است ومن یکباردراین موردبه سایت گریشنا دیدگاهم رادادم ولی اقای خواجه پورفرمودنددرنزدیکی انتخابات ازاین مطالب مطرح نمیکنیم وبه موقعش مطلب مینویسیم من نمیدانم چطوراست که اونها هرچی میخوان مینویسندولی سایتهای ما نمیتونندکاری بکنندومطلبی بنویسندایا این بی عدالتی نیست چرامسوولین امرکاری نمیکنندبایدبدانندصبرمردم گراش هم حدی داردچرابایدنزدیک انتخابات مطالبی رابنویسندبر ضدتمامیت ارضی یک شهرستان مستقل ایا این کاراونها دخالت اشکاردراقتداریک شهرستان مستقل نیست چرافقط چسپیدیم به این که این اقا اصولگرااست این یکی اصلاح طلب است ول کنین بابا شهرستان خودتون رادریابیدکه لاریها برایش هرروزیک نقشه ای برایش میکشندمن ازمدیردوسایت گریشنا وگراش نما خواهش دارم اگرشهروزادگاه تون براتون مهمه واکنشی مطلبی جهت اگاهی مسوولین ومردم بنویسیدتابلکه تلنگری به مسولین باشدوازخواب خرگوشی بیدارشونداخه تاکی بیتفاوتی وقتی گراش عزیزازدستمون رفت ومنطقه ای ازلارشددیگه خیلی دیره مردم به شما امیدبستندشماها رامیگم امام جمعه محترم فرماندار شورای شهرمسولین ادارات شمابایدنگذاریدحق مردم شهرستان گراش پایمال بشه بهوش باشیدمن اعلام خطرمیکنم ازمن گفتن بود حالاخوددانید

  35. اصولگرایانی که از کاغذ پاره خواندن قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل هورا می کشیدند یا در نهایت سکوت می کردند، آیا امروز هم حاظرند این سخنان را شجاعانه بدانند؟

    مجلس اصولگرای ما در برابر دولتی که رسما اعلام نمود قانون را اجرا نمیکند چه اقدامی کرد؟ آیا اصولگرایان حاظرند به اندازه سهم جریان خود از حمایت ها برای سرکار آوردن دولت مهرورز، اشتباهات دولت گذشته را هم بپذیرند و از مردم عذرخواهی کنند؟ کدام نقاط قوت مجالس اصولگرا و دولت احمدی نژاد را بعنوان کارنامه جریان اصولگرایی در بنر ها تبلیغاتی و برنامه های انتخاباتی آتی مطرح خواهید کرد؟ این ها بخشی از سوالاتی است که در اذهان مردم نسبت به جریان اصولگرایی همچنان بی پاسخ مانده است.

  36. محمود
    این مسئولین هیج کاری انجام نمیدن نه که نمیخوان انجام بدن دستشون رو کلا بستن
    همانند محدوده گراش که اقای ایکس امد خودشیرنی گرد و زیر کاغذ امضاء کرد و محمدوده گراش رو تا سر نئز انتخاب کرده

  37. بهتر نیست پشت سررهبری باشیم دوستانیکه کامنتهاشون خوندم یاخیلی عقبن یامثل این سخنران جلسه خیلی جلوان بهتر اونایی که عقبن یخورده گازبدن که مثل توابین نشه اونایی جلورفتن ترمزکنن که مثل خوارج نشن خط خط امام خامنه ای نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر

  38. یه کم برویم به زمان عقب حدودا یکی دو ماه عقب تر
    ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی
    یه کم به خودمان بیاییم
    چرا عده ای دوست ندارند شعار مرگ بر آمریکا و غیره گفته شود و ما سر خود را مثل کبک زیر برف کرده ایم مگر امام رضوان الله نگفت آمریکا شیطان بزرگ است
    مگر حضرت آقا هزار بار نگفته است هر گاه ما روی خوش به آمریکا نشان دادیم ضربه خوردیم و من خوشبین نیستم
    تا کی باید دل ما خون شود
    خط قرمز سخنان حضرت آقا است و بس
    اگر یه کم سخنان حضرت آقا را درست گوش میدادیم نگرانی و دلواپسی ایشان را سریع میفهمیدیم
    حضرت آقا در هر سخنرانی خویش از توطئه نفوذ صحبت میکند
    چرا
    چرا
    چرا
    خواهش میکنم بیشتر دقت نمایید
    نفوذ صورت پذیرفته است
    حضرت آقا فرمودند هرکسی که بخواهد آمریکا و مقاصدش را پیش چشم مردم خوب جلوه دهد و آمریکا را بزک کند خیانت به ملت کرده است
    اگر کسی آمد و نواقص برخی مسایل را شرح داد نباید آن را تخریب کنیم و میبایست با تامل به دنبال جبران آن باشیم
    علیهذا دوستان عزیز گوش به فرمان ولی فقیه همان عزیز رهبرمان باشیم دنیای اسلام امروزه افتخار دارد که مردمی آگاه و متدین و شعیه به معنای واقعی در این سرزمین زندگی میکند و یک تنه در جلو تمام دشمنان ایستاده و شعار استکبار ستیزی را سر میدهد و ما میبایست این روحیه را در بین مردم انتشار دهیم و همیشه در خط امام و رهبری باشیم
    در پایان از دست اندر کاران برگزاری این مراسم که در جهت رشد و تقویت بصیرت مردم گام برداشتند ممنونیم
    یاحق

  39. آقای دکتر احمد توکلی به یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس گفته بود که چرا در مقابل فتنه گران موضع نمگیرید، همان طور که ما از احمدی نژاد انتقاد میکنیم از فتنه گران هم، شما هم در مقابل فتنه گران موضع گیری بکنید تا بتوانید در مقابل احمدی نژاد موضع بگیرید تا متهم به ضد انقلابی گری نشوید( بعد از اینکه آن نماینده اصلاح طلب گفته بود بعد از خطبه های رهبری در نماز جمعه بعد فتنه فهمیدیم فتنه گران در پی آشوب هستند و گفته بود که به احمدی نژاد هم انتقاد داریم،ولی می ترسیم اگر انتقاد کنیم مارا ضد انقلاب بخوانند.)

  40. چقدر مقام معظم رهبری فرمودند به مذاکرات خوشبین نیستند.ایشون آینده را میدیدندو الان دولت آمریکا و سنگ انداریهایش را میدیدند که هر روز یه نوع تحریم.وفرمودند چون دولت خواستار مذاکره بود ایشان هم رهنمود دادند.چقدر ایشان از تیم مذاکره کننده حمایت کردند که از هول حلبم تو دیگ نیفتند.ایشان سیاستشون ارشاد هست وبعد که هرجا لازم بدانند شخصا ورود میکنند.مثل بحث انحراف و فتنه و تصویب برجام.که اگر دولت و مجلس و شورای امنیت ملی خوب به وظایفشون عمل کرده بودند ایشان ورود نمیکردند تا فرمان نه ماده ای شان را صادر کنند.

  41. آقایون اصلاح طلب یه سوزن به خودتان یه جوال دوز به دیگران.مثل ما که هم ار انحراف انتقاد می کنیم و هم از فتنه. نه مثل شما که خودتان را پاک فرض می کنید و دیگران را ناپاک

  42. عذر میخام چطوره انتخاباتی که این همه نامزد داره را دارند اکثر شبکه های ماهواره ای ازش جهت حضور در آن حمایت میکنند.ایا کاسه ای زیر نیمه کاسه نیست.امام راحلمان که شما ادعای طرفداری از ایشان رادارید فرمودند که ببنید هر وقت دشمنانتان از شما تعریف می کنند حتما یه مشکلی در شما وجود دارد)نقل به مضمون(

  43. بحث سیاست زدگی است نه سیاسی بودن.یعنی چپی وراستی نبودن و پیرو ولایت فقیه بودنه.چون که دین واسلام یک دین سیاسی است و تمام شوون آن از سیاست جدا نیست.مثل اینکه مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه و دانشجو نباید سیاست زده باشد نه سیاسی.

  44. بابا لاری ها دیدن در بحث شهرستانی که دیگه کاری ازشون ساخته نیست و امدن دوکار راکردند
    یک.اشغال زمینها را که از سالهای قبل ودر زمان افراد دیگری شروع کرده بودند را قانونی کنند و از هول حلیم بنده خدارادردیگ انداختند.که باید هوشیار میبودوناخواسته گرفتار نمیشد.
    دو.اوز وبیرم را تحریک کردند.فشار از پایین و چانه زنی از بالا.وایندو بخش را جدا کردنند.

  45. جناب آقای انقلابی جنابعالی که معیارتون کلام گهر بار امام راحل است اگر واقعا به امام و سخنان این بزرگوار اعتقاد دارید باید همه فرمایشات امام(ره)را قبول داشته باشید . مگر امام خمینی معمار کبیر انقلاب نگفتند که تا هاشمی زنده است نهضت زنده است و نهضت تا زمانی زنده است که هاشمی زنده است چرا این آقای مهمان ۹ دی به هاشمی رفسنجانی تهمت و افترا میزند مقام رهبری که در مورد نعوذ بیاناتی فرمودند به گروه و جناح خاصی اشاره نکردند از کجا معلومه که این آقا سخنران م دی خودش نفوذی دشمن نباشد چرا در زمانیکه در هفته وحدت قرار داشته ایم ایشان با افترا و صحبتهاییکه بوی تفرقه و ایجاد اختلاف در بین مردم ولایتمدار گراش داشته است حرف زدند . چرا این آقا بقول علی یا علی در کامنت خود که نوشته اند چرا همانطور که نخست وزیر اسراییل از توافق برجام عصبانی و ناراحت شده و هستند جناب آقای نبویان همصدا با این جانی شده است . چرا آقای نبویان همصدا با حکام خبیث عرب سعودی شده اند در صورتیکه رهیر معظم از توافق برجام اعلان رضایت کردند …. دوست انقلابی بصیرت انقلابی داشته باش لطفا

  46. متن سخنرانی چیز عجیب و جدیدی نداشت چون همه اینها را خودش و دوستانشان گفته بودند و اگر درایت مقام رهبری نبودودستور نرمش قهرمانانه و مرتب از تیم هسته ای حمایت نمیکردند امثال ایشان جنگ دیگری راه می انداختند .بنظرم بهترین جواب برای این اقایان همان سکوت است .و گفت و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما .

  47. در جواب دوست عزیزم قاسم
    حضرت امام ره فرمودند وضعیت حال هر شخص بهترین ملاک ومعیار شناختن آن فرد میباشد
    خواهش میکنم با کلمات بازی نکنید
    حضرت آقا ۱۰۰۰ بار گفته اند بنده از مذاکرات خوشبین نیستم
    تئوری نفوذ از جانب بی بصیرتان اتفاق می افتد
    خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند

نظرات غیر فعال

84 نظر
scroll to top