- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

شش طرح برای اصلاح میدان شهید برزگران

هفت برکه(گریشنا): برهان ثابت، مجری طرح اصلاح ترافیکی میدان شهید برزگران،شش طرح پیشنهادی شرکت خود را به شورای شهر ارائه داد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ در جلسه‌ی ۱۹۸ شورای اسلامی شهر گراش با حضور مجری طرح پروژه‌ی شرکت فراسیحون، موضوع اصلاح ترافیکی میدان شهید برزگران بررسی شد.

در آینده نیز کارگروه مطالعاتی به ریاست دکتر سلطانی از تهران نیز برای بررسی این پروژه تشکیل خواهد شد. روند اجرای این پروژه به این صورت است که طرح اولیه، ابتدا در شورا و با همکاری شهرداری مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و پس از تایید به شورای ترافیک شهرستان ارجاع و بعد از بررسی و تایید اولیه به شورای ترافیک استان فرستاده می‌شود تا در استان به مرحله‌ی تایید و تصویب و در نهایت به مرحله‌ی اجرا برسد. پیش از این نیز برای اصلاح مشکل ترافیکی میدان شهید برزگران به مدت ده روز ورودی خیابان محقق به میدان برزگران به وسیله‌ی جدا‌کننده، بسته شد.

هرمزی، سخنگوی شورای شهر می‌گوید:«هدف ما از اجرای آن طرح دیدن بازخورد مردم بود و برای همین نیز هزینه‌ی زیادی برای اجرای آن نشد. از آن‌جایی که این طرح باعث کم شدن آسایش مردم شده بود، همشهریان نقدهایی به این طرح داشتند که در نهایت بار دیگر مسیر را در آن قسمت باز کردیم. اما باید بگوییم اجرای طرح‌های ترافیکی شامل دو مقوله می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

موضوع اول بحث امنیتی و مساله بعد، بحث آسایش مردم است که وقتی این دو مورد را در دو کفه‌ی ترازو قرار دهیم، کفه‌ی امنیت نسبت به آسایش سنگین‌تر خواهد بود و در اولویت قرار دارد. به هر حال برای اجرای طرح می‌بایست اقداماتی انجام شود که باعث کم شدن آسایش می‌شود و اگر صرفا بحث آسایش باشد، بدون شک امنیت کاهش پیدا می‌کند بنابراین شورا و شهرداری باید این دو گزینه را مد نظر داشته باشد که بهترین گزینه تامین امنیت است و داشتن نیم‌نگاهی نیز به آسایش و البته هم‌خوانی داشتن بودجه‌ برای اجرایی کردن هر طرح و پروژه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.»

Shardari Kalat [1]