بستن

گروه سرود لاری با تنظیم آهنگ‌ساز گراشی در کشور دوم شد + دانلود

هفت‌برکه: گروه موسیقی مصباح‌الهدی وابسته به پایگاه مقاومت سهید عبدالصمد فانی لار توانست با سرود «سرزمین آرش» مقام دوم جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی را به دست بیاورد. ابوالحسن حسینی آهنگساز گراشی به عنوان تنظیم‌کننده با این گروه همکاری داشت.

به گزارش سایت مصباح‌الهدی، این گروه موفق شد بین ۲۷۰۰ اثری که به دبیرخانه جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی ارسال شده بین ۱۶۰ اثر برگزیده قرار بگیرد و به این جشنواره راه پیدا کند. این جشنواره از ۳ الی ۷ بهمن ماه در تالار حافظ شیراز با داوری هادی آزرم، همایون رحیمیان، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، محمد میرزمانی، اسفندیار قره باغی و جمشید جم برگزار شد.

۵ گروه موسیقی آیینی، ۵ گروه موسیقی ملی، ۲۶ گروه پاپ و ۱۲ گروه قومی و محلی در این جشنواره با هم رقابت کردند.

ابوالحسن حسینی؛ سرود در کنار موسیقی پاپ

ابوالحسن حسینی در گفتگو با هفت‌برکه در مورد آغاز همکاری خود با گروه مصبح‌الهدی می‌گوید: «از طریق آقای اسفندی از دوستان مشترک در لار به گروه معرفی شدم. اولین کار مشترکی که انجام دادیم با رضایت گروه همراه بود و این باعث شد همکاری ما ادامه پیدا کند. در طی یک سال گذشته چهار یا پنج کار برای‌شان انجام داده‌ام که هر دو طرف راضی بوده‌ایم. از جمله کاری که برای حضرت علی‌اصغر (ع) انجام دادیم که در همایش پیرغلامان اجرا شد و با استقبال خوبی روبه‌رو شد.»

تنظیم‌کننده آهنگ آرش در مورد این کار می‌گوید: «شعر این اثر از خود گروه است و آقای میلاد یزدان‌پناه از اعضای گروه آهنگسازی را انجام داده است. بخش تنطیم آهنگ با من بوده است. بخش اصلی آهنگ حماسی است. بخشی هم آوازی و احساسی است. در کل فضای کار را دوست داشتم. سرپرست گروه آقای نکته‌سنجی است و کار خوب از آب درآمده است و برای من کار راضی کننده بود.»

حسینی به عنوان سرپرست گروه‌های پارسینا و آسوریک روی صحنه رفته است اما فعالیت او محدود به موسیقی پاپ نیست. او در مورد گروه‌های سرود در شهر گراش می‌گوید: «قبلا در مجمع‌القرآن به سرپرستی محمدحسن عباسپور کارهای مذهبی و قرآنی داشتیم. قرار بود که کار در مجمع‌القرآن ادامه پیدا کند که نمی‌دانم به کجا کشید. گروه مجمع‌القرآن هم می‌تواند مثل مصباح‌الهدی کارهایی برای اجرا در تلویزیون و نقاط دیگر کشور داشته باشد. آقای ستوده هم یک گروه همخوان تشکیل داده بود که آن هم جای کار بیشتری دارد.»

مصباح‌الهدی در یک نگاه

به گزارش سایت گروه، مصباح الهدی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و  با ۱۵۰ عضو و ۲۰ مربی در زمینه‌های هنری از قبیل سرود، تئاتر، تواشیح و … فعالیت می‌کنند.

اجرا در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری و و روسای محترم جمهور، کسب مقام های متعدد در جشنواره های مختلف کشوری، اجرا در اجلاسیه های ملی و بین‌المللی، کسب مقام اول کشوری در جشنواره کانون‌های مساجد کشور با تئاتر «آخ اگه بارون بزنه»از شاخص‌ترین فعالیت این گروه هنری است.

برخی از آثار هنری گروه مصباح‌الهدی را می‌توانید از سایت این گروه http://mesbahgroup.ir دانلود کنید.

Mesbahgroup

6 نظر

  1. گروه سرود هست ولی متاسفانه تا وقتی عده‌ای کوتاه‌بین و… تو گراش هستن، هیچ پیشرفتی نمیکنه.
    ماشالله به لاری‌ها

  2. من به شخصه این موفقیت رامدیون کار شایسته استاد حسینی کارمند با اخلاق و مردمدار شهرداری گراش میدانم وارزوی موفقیت بیشتر برای ایشان رادارم وصمیمانه تبریک عرض می کنم .البته خیری که در خانه رود مسجد حرام هست

  3. درود برآقای ابوالحسن حسینی که درآهنگ سازی وتنظیم سری تو سرها دارن من به وجود ایشان به عنوان یک گراشی به خود میبالم امیدوارم پایدار وسربلند باشن

  4. عزیزان یه دنیا ممنون. واقعا کامنت ها انرژی داد بهم.
    کار گروه مصباح الهدی فوق العاده خوبه با بچه های خوب و با هدف خوب.
    امیدوارم در آینده هم همچنان موفق باشند.

    بچه های ما هم همین پتانسیل رو دارن. امیدوارم بشه یه جورایی فعالیت بچه های گراش بخصوص گروه آقایان عباسپور و ستوده ادامه پیدا کنه و برنامه ارائه بدن و در حد کشوری فکر کنن . نه فقط گراش.

    باز هم ممنونم از عزیزان.
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top