بستن

واژه‌های ایمان در خیابان‌های گراش

هفت‌برکه (گریشنا): ده نماد شهری در بلوار خلیج فارس و یک نماد در بلوار امام حسین (ع) نصب شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ المان «یا حسین (ع)» در بلوار امام حسین (ع)، در روز چهارم بهمن‌ماه، و ده المان با طرح‌های «سلام»، ذکر ایام هفته، «یا علی (ع)» و «صلوات»، امروز هفتم بهمن‌ماه در بلوار خلیج فارس نصب شد.

فتحی، مسئول تاسیسات شهرداری می‌گوید: «این المان‌ها با هدف زیباسازی شهری به درخواست شهردار طی قراردادی که با شرکت آوای زمان تهران بسته شد، انتخاب و نصب شدند. از آن‌جایی که گراش به عنوان یک شهر مذهبی در منطقه مطرح است، بیشتر المان‌هایی که انتخاب شدند، مذهبی هستند. قرار است در آینده نیز چند المان دیگر برای بلوارهای ورودی شهر سفارش داده شود.»

در تعریف المان در سایت معمارنیوز آمده است: «المان یا نماد شهری، ترکیبی است پیکره‌وار که در ساخت آن از ویژگی‌های درونی احجام و اشکال هندسی، صفحات قائم یا منحنی، اجزای سازه‌ای، کابل‌ها، پوترها و فریم‌ها و به طور کلی هر آنچه می‌تواند جنبه‌ی تزئینی و ساختمانی داشته باشد به صورت یک کلیت یک‌پارچه و تلفیقی استفاده می‌شود، که در واقع جزو شاخصه‌های شهری می‌شود، به گونه‌ای که ذهن با برده شدن نام شهر و منطقه‌ای، ناخودآگاه به دنبال شاخصه‌ها و ویژگی‌های خاص آن منطقه، المان مورد نظر را در خود تصویر‌سازی خواهد کرد.»

eleman shari2

eleman shari

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

9 نظر

  1. مسئول محترم روابط عمومی شهرداری
    نام اولین خیابان مسکن مهر چی هست؟؟؟؟؟ اولین ردیف مربوط به کارکنان دولت که از ٢٠٨ شروع میشه تا ٢٢۵. سر این خیابون تابلو اسم نصب نیست ولی روبروی این خیابون کنار دیوار ورزشگاه محبی یه تابلو به اسم خیابان دولت نصب هست. پس تابلو اول شهرک پردیس مربوط به کجاست؟ ؟؟؟؟؟ خیابان دولت از اول ورزشگاه محبی تا قسمت فوقانی شهرک پردیس هست؟؟؟؟

  2. بچه های تاسیات شهرداری واقعادمتون گرم خوب دارین شهرروزیبامیکنین ان شالله موفق باشین،،،یه تشکرویژه هم به شهردارمحترم

  3. خوبه البته به دوشرط
    ۱-ازلحاظ کیفی خوب ودوام داشته باشه !!!
    ۲- شهردار بعدی که اومد اونهارو از ریشه در نیاره بندازه دور !!!!!؟؟؟!

  4. یعنی سلیقه زیر صفر.آخه یک تابلو ارشادی،آموزشی،محیط زیستی و…البته این کار هم خوبه ولی نه اینکه تمام هزینه رو واسه یک کار اختصاص بدن.آخه ما هنوز فرهنگ شهرنشینی و آداب اجتماعی و احترام به همدیگر رو هم سر در نمیاریم

  5. جناب احتشام مگه شما از روستا اومدی که میگی فرهنگ شهرنشینی رو بلد نیستیم؟
    میخوای حرفای قشنگ قشنگ بزنی ولی نمیدونی چجوری بنویسی:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top