بستن

استادان مداحی در دومین نشست تخصصی در گراش

هفت‌برکه (گریشنا): دومین نشست تخصصی مداحان و ذاکرین اهل‌ بیت (ع) شهرستان گراش با حضور جواد برزگر، ذاکر اهل‌ بیت (ع) و سید مهدی حسینی رکن‌آبادی، استاد دانشگاه و شاعر آیینی از قم، به مدت دو روز در حسینیه حضرت زینب (س) گراش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون مداحان شهرستان گراش؛ در این نشست تخصصی، سید مهدی حسینی رکن آبادی در مورد انتخاب مناسب اشعار مدایح و مراثی و پند در مداحی، شیوه صحیح‌خوانی اشعار، قالب و سبک شعر به ارائه سخن پرداخت و گفت: «مداحان باید در انتخاب اشعار خود بسیار وسواس به خرج دهند و اشعاری را انتخاب کنند که در شان اهل‌ بیت (ع) باشد.»

حسینی رکن‌آبادی صاحب کتاب‌های متعددی است. آیین شورآفرینی، عقیق شکسته، آینه‌ی بی‌غبار و ایهالعزیز از جمله کتاب‌های این استاد ادبیات در مورد اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است.

جواد برزگر از مداحان برجسته شهر مقدس قم نیز به بیان اصول فنی مداحی، انتخاب شعر و راه‌های تقویت حنجره و تغذیه مناسب و… پرداخت. در ادامه برنامه، تعدادی از مداحان به مداحی و خوانش شعر پرداختند و اساتید کلاس به بیان نظرات و نقدهای خود در این رابطه پرداختند.

اولین نشست تخصصی مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع)  به مدت دو روز در مهرماه سال جاری برگزار شد. این نشست‌ها که در آینده نیز ادامه خواهد داشت به همت کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان گراش و کانون بسیج مداحان برگزار شد.

madahan2

2 نظر

  1. برگزاری برنامه های تخصصی در هر زمینه ای باشه مفیده و باعث بالا رفتن کیفیت برنامه ها میشه ولی گاهی باید ذهن هایمان را بشوییم و باور کنیم که متخصصان شهرمون هم میتونن به عنوان استاد ازشون در راستای تخصصشون استفاده کرد و حرف هایشان را هم قبول کنیم
    مثلا در اولین نشست مداحان که برگزار شد آقای مصطفی کارگر بیشتر همین مطالبی که این عزیزان گفتند را بیان کردند من که آنجا بودم احساس کردم حرفاهای آقای کارگر به مذاق بعضیا خوش نیامده ولی وقتی این اساتید هم همان حرفها را بیان کردند دوستان می گفتند این ها که مصطفی در جلسه اول هم می گفت.
    پس بیاییم به داشته هایمان بها دهیم و برای آنها ارزش قائل شویم

  2. متاسفانه مشکل ما گراشیهااینه که به خودی اهمیتی نمیدیم. وغریب پرستیم. برعکس همسایه همجوارمون. وحتی گاها پشت سرشون حرف هم درمیاریم. نمونش امثال تاجبخش، ویا همین مصطفی کارگر که آقای مرتضی بهش اشاره کردن. ووووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top