بستن

آیت‌الله آیت‌اللهی امام جمعه لار درگذشت

آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی امام جمعه لار دو ساعت پیش در سن ۹۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله آیت‌اللهی از مبارزان انقلاب اسلامی بود و از ابتدای انقلاب امامت جمعه لار را بر عهده داشت. تاسیس حسینیه اعظم لار و کتابخانه‌ی آن از مهمترین فعالیت‌های ایشان بود. سید عبدالعلی فرزند ارشد سید عبدالمحمد بود سال ۱۳۳۹ قمری در شهر جهرم زاده شد. وی مراحل عالی علم را نزد آیت‌الله محسن حکیم، آیت‌الله عبدالهادی شیرازی در نجف اشرف و آیت‌الله محمد حسین بروجردی در قم و اقا سید نورالدین در شیراز به پایان برد. مقام علمی ایشان زبانزد خاص و عام بوده و در منطقه لارستان از پایگاه مردمی والایی برخوردار بودند.

در حال حاضر مردم لار در شهر قدیم محوطه جلوی حسینیه اعظم تجمع کرده‌اند. گفته می‌شود مراسم تشییع این عالم بزرگوار روز یکشنبه در لار برگزار شده و پیکر ایشان در حسینیه اعظم لار دفن خواهد شد.  بعد از چندین مرحله درمان شب ۱۹ خردادماه آیت‌اللهی آیت‌الله در شیراز از جهان فانی رخت برگرفت. سایت لادستان کهولت سن و درد و رنج ناشی از بیماری سرطان را دلیل درگذشت ایشان گزارش کرده است.

خبرگزاری فارس نیز در خبر درگذشت امام جمعه لارستان را اعلام کرده است. با توجه به ارتباط فراوان میان آیت‌الله آیت‌اللهی و مقام معظم رهبری از جمله بازید مقام معظم رهبری در زمان بیماری ایشان، پیش‌بینی می‌شود در ساعات آینده پیامی از سوی معظم‌له منتشر شود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top