بستن

حضور باشکوه، جایزه مردم به جشنواره‌ی مردمی

هفت‌برکه (گریشنا): اختتامیه‌ی ششمین جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار با حضور حسین دارابی، کارگردان فیلم‌های علمک و دایو، در سالن دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار؛ اختتامیه‌ی این جشنواره در گراش شامگاه بیست‌ و یکم بهمن‌ماه درحالی در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی برگزار شد که با استقبال مردم و دانشجویان، بسیاری ایستاده نظاره‌گر این برنامه بودند. عده زیادی نیز به دلیل ازدحام جمعیت امکان حضور در سالن و دنبال کردن برنامه را نداشتند.

حسین دارابی، کارگردان فیلم‌های علمک و دایو، مهمان ویژه این برنامه بود که از تهران به گراش سفر کرده بود. فیلم علمک سال گذشته به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره عمار مطرح و در روزهای اخیر توسط مقام معظم رهبری تحسین شده بود.

وی به روی سن دعوت شد تا در گفت و گو با مجری برنامه احمدرضا خودکامه درباره فیلم علمک و همچنین فیلم دایو سخن بگوید.

gashnvareh amar6
حسین دارابی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم گراش ابراز داشت: «از این که توفیق داشتم در اختتامیه جشنواره مردمی عمار در گراش شرکت کنم، بسیار خوشحال‌ام.»

وی با اعلام این که داستان فیلم علمک از اتفاقی در ایستگاه مترو تهران گرفته شده است، گفت: «قرار بود فیلم علمک ۲ را هم برای جشنواره عمار امسال آماده کنیم اما سوژه شهدای غواص موضوع را به ژانر جدی‌تری سوق داد و داستانی دایو شکل گرفت. به یاری خداوند فیلم علمک ۲ نیز در سال‌های بعد ارائه خواهد شد.»

«دایو» نخستین اثر در ارتباط با شهدای غواص و نخستین اثر دفاع مقدسی باشگاه فیلم سوره حوزه هنری است.

پس از گفت‌وگوی مفصل با حسین دارابی، فیلم داستانی دایو که درباره شهدای غواص بود به نمایش در آمد. این فیلم پیش از این تنها در تهران اکران شده بود و در گراش نیز با استقبال حاضرین روبه‌رو شد و زمان پخش فیلم صدای گریه برخی نیز به گوش می‌رسید.

نقطه اوج این برنامه را می‌توان تقدیر از جانبازان کمتر شناخته شده گراش دانست. در این بخش با حضور حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای اسلامی شهر گراش، و به پا ایستادن جمعیت حاضر در سالن و تشویق ممتد، از جانبازان رضا بمان‌پور، حسن پناهنده و نعمت‌الله ستوده با اهدای تندیس یادبود جشنواره و هدیه‌ای تجلیل شد. همچنین از جانبازان عباس چوبین و محمدعلی بهرامی نیز برای تقدیر دعوت شده بود که در سالن حضور نداشتند.

در ادامه کلیپی از حضور کاروان شاهدان بصیر و تشییع شهدای گمنام در گراش که توسط سراج فیلم تهیه و تدوین شده بود به نمایش درآمد. پخش این کلیپ جمع زیادی از حاضرین را منقلب کرد.

gashnvareh amar2
پس از پخش این کلیپ که از شهدای مفقود شهر گراش نیز در آن یاد شده بود، پدر و مادر شهدای مفقودالاثر گراش به روی سن دعوت شدند تا حسین دارابی تندیس یادبود جشنواره و قاب عکسی از گراش را از دست خانواده شهدای مفقود گراش دریافت کند.

مهدی وفایی‌فرد، دبیر شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در گراش، در سخنان کوتاهی این برنامه را جشن مردمی انقلاب اسلامی خواند و گفت: «در چهل‌ و سه روزی که از آغاز اکران فیلم‌های این جشنواره در گراش می‌گذرد بیش از صد‌ و ده اکران در نقاط مختلف شهر و شهرستان انجام شده است. یعنی روزانه به طور میانگین ۲.۵ اکران صورت گرفته است.»

وی همچنین از اکران این فیلم‌ها در توابع شهرستان گراش از جمله در فداغ، ارد، خلیلی، آغصه، حسین آباد، بشیرآباد و زینل‌آباد خبر داد و گفت: «این اختتامیه نمادین است و اکران‌های این جشنواره ادامه خواهد داشت.»

در بخشی از برنامه نیز فیلم‌های منتخب این جشنواره یعنی انیمیشن بچرخ تا بچرخیم، داستانی جای خالی، مرغ همسایه و پستوی خالی به نمایش در آمد.

همچنین حین اجرای برنامه‌ها و با نزدیک شدن به ساعت ۲۱ مجری برنامه به روی سن آمد و حاضرین را برای سر دادن ندای الله اکبر همراه با سراسر کشور فرا خواند که مورد استقبال قرار گرفت و ندای الله اکبر برای دقایقی در سالن طنینانداز شد.

اما دست‌اندرکاران این جشنواره پذیرایی ویژه‌ای را نیز برای این برنامه در نظر گرفته بودند. آنان مادران و خواهران شهدا را در منزل شهید علی‌اصغر نوروزی جمع کرده بودند تا با پختن نان به یاد روزهای دفاع مقدس، از جمعیت حاضر در این برنامه با نان‌های محلی پخته شده توسط مادران شهدا پذیرایی کنند. مستند کوتاهی از پخت نان نیز توسط گروه سراج فیلم تهیه شده بود که در برنامه پخش شد.

اجرای سرودهای خاطره‌انگیز انقلاب توسط گروه قدر گراش نیز از دیگر برنامه‌های اختتامیه جشنواره عمار بود.

در پایان نیز در فضای بیرونی سالن اختتامیه، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم نورافشانی توسط حلقه صالحین پایگاه امام سجاد (ع) انجام شد.
در حاشیه این برنامه نیز بسته‌های اهدایی مردم گراش به پویش حمایت از رزمندگان مدافع حرم به نمایش در آمده بود. همچنین مکانی برای نگارش دل‌نوشته خطاب به مدافعان حرم در نظر گرفته شده بود.

از حاشیه‌های این برنامه می‌توان به شروع مراسم راس ساعت مقرر شده اشاره کرد. این برنامه از ساعت ۲۰ شروع و تا ساعت ۲۲:۳۰ ادامه داشت.

حضور جمعی از اهالی روستاهای منطقه از جمله سبزپوش، مَز و آشنا نیز قابل توجه بود. همچنین پس از اتمام مراسم، دانشجویان دانشکده‌های علوم قرآنی و علوم پزشکی گراش با حضور نزد مادر شهید جاویدالاثر سید ناصر سعادت، ارادت خود به شهدا و خانواده‌هایشان را با چاشنی اشک نشان دادند.

gashnvareh amar19

6 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top