بستن

کارگروه وحدت و پیروزی از کجا آمد؟ و چطور تصمیم گرفت؟

هفت‌برکه: این تنها تصمیم کارگروه گراش نبود که با برخی انتقادها روبه‌رو شد. تصمیم کارگروه وحدت و پیروزی نیز که به عنوان کارگروه جمعی از فعالین اهل سنت شناخته شد، با برخی انتقادها روبه‌رو شد. سردار نوروزی، از فعالین اجتماعی اهل کاریان، یکی از اعضای کارگروه وحدت و پیروزی بود. او در این یادداشت روند کار کارگروه وحدت و پیروزی را تشریح کرده است. این یادداشت در فضای شبکه اجتماعی «واتساپ» منتشر شده است و با اجازه‌ی نویسنده یعنی سردار نوروزی در هفت‌برکه بازنشر می‌شود.

سردار نوروزی: ضروری می‌دانم برای روشن شدن اذهان عمومی به عنوان عضو کوچکی از این کارگروه انتخاباتی نکاتی را به عرض شما و عزیزان برسانم:
۱- این کارگروه انتخاباتی خودجوش و به عنوان امین مردم فعال گردیده است و در محدوده جغرافیایی شهرستان‌های خنج، گراش و لارستان شکل گرفت.

۲- اعضای کارگروه انتخاباتی «وحدت و پیروزی» افراد نخبه و صاحب‌نظر و خوشنامی می‌باشند که از میان فرهنگیان فعال و اکثراً بازنشسته و اعضای دوره‌های قبلی شوراهای جهادی و اسلامی و دیگر افراد حاضر در نهادها و مشاغل اجتماعی داوطلبانه  به حکم «حب الوطن من الایمان» هم فکری و همکاری می‌نمایند و در خیرخواهی و امانتداری برای عموم شهره خاص و عام هستند و در قالب یاوران و مشاورین مورد وثوق مردم و شوراها تبادل نظر می‌کنند.

۳- تعداد اعضای گروه وحدت و پیروزی از حدود ۳۸ روستا و ۵ شهر تقریباً ۱۴۰ نفر می‌باشند که قبلاً در دو گروه واتساپی وحدت و پیروزی ۱ و ۲ به تبادل نظر می‌پرداختند و اینک درقالب یک گروه عمل می‌کنند.

۴- این گروه در راستای هم‌اندیشی و هم‌گرایی و تقویت وحدت و همبستگی (بین برادران تشیع و تسنن) لارستان بزرگ به تاسی از شیوه و روش سادات بزرگ شهر لار مغفوران مرحومان (سید عبدالعلی آیت‌الهی و سید مجتبی موسوی لاری) و مفتی‌های اهل سنت و جماعت مرحومان مغفوران (حاج شیخ محمد فقیهی در اوز و حاج شیخ عبدالرزاق ابونجمی در خنج) تشکیل و انسجام یافته است.

۵- هدف از راه اندازی کارگروه انتخاباتی در وهله اول شناسایی و تشویق اشخاص واجدالشرایط برای ثبت‌ نام به عنوان کاندیدای مجلس شورای اسلامی بود. هدف دیگر تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات هفتم اسفندماه ۱۳۹۴ بود. و در نهایت هیئت مدیره کارگروه وحدت ضمن نشست و مذاکره با کاندیداهای تائید صلاحیت شده هر یک را که به عنوان اعلم و اصلح تشخیص می‌دهد به مردم معرفی و موردحمایت قرار می‌دهد.

۶- برای رسیدن به این هدف با همه اقشار از جمله معتمدین و روحانیون و بزرگان اقوام به مشاوره می‌پردازد.

۷- هیچ یک از اقشار از جمله روحانیت معزز اهل سنت هیچ گونه دخالتی در تصمیمات کارگروه ندارند.

۸- کاندیدای اصلح مورد حمایت گروه از طریق نظرخواهی از اعضای گروه و نشست و مذاکره هیئت مدیره گروه با کاندیداهای تائید صلاحیت شده مشخص می‌گردد.

۹- اولویت اول گروه وحدت و یکپارچگی در میان همه اقشار مختلف اهل سنت و تشیع به طور بالفعل می‌باشد.

۱۰- اعلام حمایت کار گروه وحدت و پیروزی از جناب آقای دکتر اسعد زاهدی بدین منوال بوده است.

۱۱-  کارگروه انتخاباتی وحدت و پیروزی اهل سنت وابسته به هیچ جناح یا حزب شناسنامه‌داری در سطح شهرستان و استان نیست.

۱۲-  از آن جا که اهل سنت و جماعت همواره به طور سنتی اصلاح‌گرا بوده‌اند، طبیعی است که هم‌گرایی و هم‌سویی با اصلاح‌طلبان شهرستان داشته باشند و این مفهوم به معنای این نیست که اگر کاندیدایی اصلاح‌طلب یا اصول‌گرای معتدل مورد حمایت کارگروه وحدت و پیروزی توسط اصلاح‌طلبان شهرستان یا استان تائید و حمایت نشود به منزله نفی حمایت کار گروه وحدت و پیروزی از کاندیدای مورد نظرش باشد.

ومن الله التوفیق

کارگروه وحدت و پیروزی

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top