بستن

از نارین قلعه تا پای قلعه گراش در یک نشست تخصصی

photo_2016-03-11_13-46-21هفت‌برکه (گریشنا): پروفسور عبدالرسول خیراندیش، استاد تاریخ دانشگاه شیراز، به منظور شرکت در نشست تخصصی «از نارین قلعه تا پای قلعه گراش» به گراش سفر می‌کند.

به گزارش هفت‌برکه، انجمن ایکوموس گراش این هفته میزبان دو تن از اساتید دانشگاه شیراز خواهد بود. دکتر عبدالرسول خیراندیش، استاد تمام تاریخ، و دکتر محمدصادق میرزا ابوالقاسمی، استادیار هنر و معماری، در نشست تخصصی «از نارین قلعه تا پای قلعه گراش» شرکت خواهند کرد. این نشست در ساعت ۲۰، دوشنبه‌شب در سالن کنفرانس دانشکده علوم پزشکی امام جعفرصادق(ع) گراش برگزار خواهد شد.

امیرحسین نوبهار دبیر برگزاری این نشست با اشاره به اهمیت بازکاوی هویت تاریخی گراش می‌گوید: حضور و سخنرانی پروفسور خیراندیش به عنوان چهره مطرح پژوهش تاریخ کشور به همراه دکتر میرزا ابوالقاسمی، پژوهشگر منتخب مرکز اسناد ملی در گراش فرصت بسیار مناسبی جهت ارتقا دانش و اطلاعات همه‌ی ما در مورد تاریخ این منطقه است و می‌تواند زمینه ایجاد پژوهش‌های تازه‌ای در زمینه تاریخ جنوب فارس مهیا کند.

دکتر خیراندیش در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر کشور به تدریس مشغول بوده که از جمله آنها می‌توان به دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، دانشگاه‌های تربیت معلم، شیراز، تربیت مدرس، تهران و دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد. خیراندیش، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است. زمینه‌های اصلی تحقیقات دکتر خیراندیش تاریخ عمومی، تاریخ مغول و تاریخ جنوب ایران است.  دکتر خیراندیش در اسفند ماه سال ۹۲، در مراسم اختتامیه بزرگداشت «هفته بوشهر» به عنوان چهره ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر معرفی شد.

نوبهار ضمن دعوت از مردم و علاقمندان به تاریخ گراش درباره چگونگی نحوه ثبت نام در نشست نیز می افزاید: شرکت در این نشست برای عموم آزاد و رایگان است و به دلیل ساماندهی برگزاری نشست، علاقمندان می توانند جهت شرکت در سخنرانی پروفسور خیراندیش، نام و نام خانوادگی خود را جهت ثبت‌نام به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۰۰۵۲۰۱۵۹۴ پیامک نمایند.

همچنین قرار است در این سفر دو روزه دکتر خیراندیش از آثار تاریخی شهرستان گراش بازدید نماید.

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

8 نظر

  1. واکاوی تاریخ گراش و تدوین و مستند کردن ان برای انتقال به نسل اینده از وظایف مردم امروز ما است .از انجمن ایکموس که این وظیفه خطیر را بدون مزد و مواجب برعهده گرفته است تشکر میکنم و به استاد خیراندیش و میرزا ابولقاسمی خیرمقدم میگویم

  2. حضور اساتید بزرگ در شهر موجب ارتقای سطح نگرش مردم ونخبگان خواهد بود . واقعا برپایی نشست های تخصصی کار سخت و طاقت فرسایی است. خصوصا اگر پای استاد مهمی هم در میان باشه. واقعا از آقای مهندس عبداللهی و دیگر دوستانشون در ایکموس باید تشکر کرد. در ایامی که همه مردم به فکر تفریح هستند. یک عده جوان از همه چیز بریده و با تمام وجود برای رشد شهر فعالیت میکنند.

  3. واقعا نشست جالبی هست که به درد عموم میخوره.از تلاش این انجمن سپاسگزاریم.برای کسانی که امکان شرکت در این نشست رو ندارن،امکانش هست که به خلاصه ی صحبتها و یا فیلم این نشست دسترسی داشته باشن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top