بستن

جایزه‌ای برای زیباترین عکس بهاری

هفت برکه (گریشنا): از میان هفتصد عکس ارسالی به جشنواره عکس طبیعت ده اثر برتر معرفی شد. 

به گزارش محمود آذرایین، کارشناس هواشناسی گراش، جواد آب افکن از گراش عنوان بهترین اثر جشنواه را از آن خود کرد و عکس‌های عبدالغفار رضایی از  کوخرد بستک، مهدی ساده لاری از لارستان، ابوبکر فتحی از بستک، عدنان نعمت نیا از کوخرد بستک، حمید بهرامی از گراش، عبدالله بارکار از کوخرد بستک به عنوان اثرهای برتر انتخاب شدند.

دیگر آثار پذیرفته شده متعلق به عبدالله بارکار از کوخرد بستک، احمد جمشیدی  از شیراز، عبدالرحیم شرفی از جناح، احمد فرج پور از جاسک و علی سامان  از استهبان بود. در بخش عکاسان گراشی نیز جایزه‌ی بن کارت استفاده رایگان یک ماهه از باشگاه ورزشی امید به عبدالله محسنی، مریم دانشور و عارفه عبدالهی از گراش رسید.

در پایان برای هنرمندان برتر جوایزی به رسم یادبود ارسال خواهد شد.

انجمن هواشناسی گراش (هوای جنوب) وابسته به انجمن هواشناسی دانشگاه یزد اقدام به برگزاری جشنواره عکس طبیعت کرد. این جشنواره با همکاری کلوپ تخصصی ورزشی امید، وب سایت هوای گراش و موسسه فرهنگی نوین گراش با شعار زمینی سبز، آسمانی آبی با ارسال بیش از هفتصد عکس از طبیعت ناب ایران زمین برگزار شد.

tabehat4

8 نظر

  1. جشنواره عکاسی بهار است با شعار زمین سبز و اسمان ابی همین جور که از اسمش معلومه طبیعت یعنی عکسها باید طبیعی باشه که نشونی از طبیعت واقعی باشه. اما حیف از وقتی فتوشاپ پا به عرصه زندگی گذاشته همه چی مصنوعی و فتوشاپی شده کاشکی عکسهای طبیعی طبیعت هم میذاشتین تا استفاده ببریم از طبیعت خدا نه عکسهای مصنوعی طبیعت بهاری

  2. سلام
    خسته نباشید
    عکس ها قشنگه
    اما وقتی با دوربین های عادی و گوشی های مبایل همچین عکس های گرفتی درسته نه اینکه با بهترین دوربین ها و فیلتر شکن های مدرن.
    تازه بهتر بود از خود شهرستان بود نه دریا ابشار های نمیدونم کجا
    شرمنده نظر دادم

  3. با سلام
    اول تبریک می گم بابت این حرکت زیبا و امیدوارم در آینده نیز شاهد همچین برنامه هایی باشیم.
    لازم به ذکر دونستم تعریف عکس طبیعت در مسابقات بین المللی رو خدمت دوستان برگزار کننده یادآوری کنم تا اگه باز قراره همچین رقابتی برگزار بشه کار حرفه ای تر انجام بشه.

    به طور خلاصه عکس هایی در دسته طبیعت قرار می گیرند که در آن هیچ سازه ی دست بشری وجود نداشته باشه. حتی رد یک ماشین یا یک سیم برق یا یک لامپ و یا هر ساخته ی دست بشری. تمامی اجزای ثبت شده در عکس به صورت طبیعی وجود داشته باشه و هیچ عامل دیگری به آن اضافه نشده باشه (مثلا با فوتوشاپ ابر اضافه کنند یا نور خورشید یا گل و گیاه و …)
    اما در انتخاب عکس ها می بینیم که بسیاری از عکس های پذیرفته شده در زمره عکس های لنداسکیپ (landscape) هستند و نه طبیعت. یعنی طبیعتی همراه با مصنوعات دست بشر مانند خانه و قایق و …

    همچنین ادیت تخریبی عکس و یا فوتو مونتاژ نیز از جمله مواردی است که در این ژانر عکاسی، برخی از عکاسان به کار می برند و تلاش دارند با زیباتر نشان دادن عکس طبیعتی زیباتر و فراواقعی نشان دهند که پذیرفتن چنین عکاس هایی قابل قبول نیست.
    امیدوارم در سری های بعد انتخاب ها کمی دقیق تر اعمال شود.
    سپاس از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top