بستن

هم‌اندیشی بانوان عضو شورای شهر در جهرم

هفت برکه (گریشنا): فاطمه خواجه و مهروش شیبانی دو عضو شورای شهر گراش در اولین همایش بانوان عضو شوراهای اسلامی استان فارس شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه،امروز، سی‌ام فروردین،همایشی با عنوان بانوان عضو شوراهای اسلامی استان فارس با حضور دستغیب، مدیر کل امور بانوان در استان فارس و نعمتی، رییس شورای استان و همچنین تقیه، مشاور عالی شورای استان به میزبانی شهرستان جهرم برگزار شد که فاطمه خواجه و مهروش شیبانی از اعضای شورای اسلامی گراش نیز در این همایش حضور داشتند.

خواجه در مورد این همایش به نقل از مشاور عالی شورای استان می گوید: «برگزاری این همایش با هدف آشنایی و در اختیار قرار دادن تجربیات بانوان عضو شوراهای استان انجام شد و قرار بر این است که این همایش دو ماه یک بار و هر بار در شهرهای مختلف استان برگزار شود. بانوان عضو شورای اسلامی شهر می‌توانند پنج مورد از درخواست‌های خود را بر حسب نیاز‌های اولویت‌دار هر شهر مطرح کنند تا برای پیگیری نهایی به شورای استان فرستاده شود و در صورت صلاحدید و تصویب برای پیگیری بیشتر به شورای عالی استان‌ها و در نهایت برای به تصویب رسیدن آن به مجلس انتقال داده شود.»

خواجه بیان می‌کند: « احداث پارک بانوان و مرکز مشاوره‌ی رایگان و مراکز کارافرینی بانوان با سرمایه گذاری اولیه خیرین از مهم‌ترین خواسته‌های بانوان عضو شورای اسلامی استان بود اما با توجه به تاکید ما و آماده بودن زیرساخت‌هایی احداث پارک بانوان در گراش، دستغیب این قول مساعد را به ما داد که در این زمینه پیگیری‌ها در شورای استان بیشتر شود.

جلسه‌ی پرسش و پاسخ و به چالش کشیدن فعالیت بانوان و همچنین گلایه‌مندی بانوان حاضر در همایش از این مساله که چرا حضور و عملکرد بانوان در شورا از دیدگاه آقایان همیشه ضعیف‌تر و کم‌رنگ‌تر است از موضوعات مطرح شده در این همایش بود.» در این همایش با اهدای لوحی از طرف شورای استان به مناسبت تولد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن از بانوان شوراهای استان فارس تقدیر و تشکر شد.

در بخش پایانی بانوان حاضر در همایش از غار سنگ شکن جهرم بازدید کردند.

shora2

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

11 نظر

  1. اینهایی که دنبال پارک بانوان هستند دارن به نظام خانواده ضربه میزنند! یعنی چی پارک ویژه باناون؟؟!؟! احیانا فمنیست که نیستند؟؟! مطمئن باشید همین پارک اختصاصی ضربه های جبران ناپذیری به بنیان خانواده وارد میکنه خلاصه این حرف رو از من داشته باشید سالها بعد بهش می رسید

  2. ضمن تشکر؛

    اگر مسئولین و خبرگزاری محترم در مورد علل امر (احداث پارک بانوان) نیز توضیح میدادند، بهتر بود. تا اینکه لابلای خبر به صورت مبهم گنجانده شود.( چرا که این مسئله نیز به همینجا ختم نخواهد شد و اون بحث اکسیژن پارک ها ست که ،در آینده مسئله ساز نشود!!؟ و به دنبال آن ،بالااجبار در آینده نچندان دور شاهد احداث پارک آقایان و لابد از پارک نوجوانان یا پارک کودکان ،شیر خوارگان… جهت رفع کمبودها استفاده شود.!؟

  3. پارک بانوان به عنوان یک ایده خوب در خیلی از کلان شهرهای کشورمان و دیگر کشور های اسلامی در جهت ایجاد یک محیط امن و آرام برای انجام فعالیت های ورزشی وفرهنگی و تفریحی اجرا شده ست که در آن بانوان میتوانند بدون محدودیت های معمول پوششی به صورت شبانه روزی در بالاترین سطح امنیت به علایق و سرگرمی های خود بپردازند تا جامعه شاهد زنان ومادرانی پرانرژی،فعال و سالم (هم از لحاظ روانی هم جسمی)باشند.ضمنا جناب سلسبیل درک اینکه آقایان محدودیت انجام فعالیت های ورزشی در ساعات مختلف شبانه روز را ندارند زیاد سخت نیست!!!!

  4. ضمن عرض ادب دوباره؛

    تشکر از توضیحات شما؛ شاید عرض بنده رو درست متوجه نشدید،بنده مخالف نبودم،عرض شد با ایجاد چنین فضائی باعث بروز مشکلات دیگر نباشیم؛ضمن اینکه ،مطمئنا خود شما و تمام خوانندگان به این امر واقفید که هر ایده و طرحی به صرف اجرا شدن در کلان شهر دلیل مناسبی برای إجرائی شدن در نقاط دیگر نیست و نخواهد بود بزرگوار، نوع فرهنگ و پوشش ها و …ایجاب میکند دقت نظر بیشتری صورت پذیرد. و منظور شما از کشور های اسلامی دقیقاکدام کشورهاست،!!همه ی این کشورها که اوضاع و أوصافشون و تکلیف اجتماع و فرهنگشون معلوم شده و هست،اما اگر کشور های به ظاهر إسلامیست صد البته صحیح اشاره فرمودید.جسارتا از کلام خودشما استفاده میکنم که فرمودید بالا ترین سطح امنیت، سوء تفاهم نباشد شاید بزرگوار دیگری هم جای بنده میبود تصور میکرد شاید قرار است دیوار چین یا زندانی با بالاترین تجهیزات یا الکترونیکی …ساخته شود،علت هم کاملا معلوم است که اگر فضای باز مد نظر باشد نه حال ، بلکه آینده نسبت به مکانهای همجوار آن باید توجه و دقت نظر و کارشناسی به عمل آید و اگر دور از شهر نیز باشد که این خود عامل ایجاد عدم امنیت را به دنبال خواهد داشت،و…
    بزرگوار تصور نمیکنید اگر مادرانی که ذکر فرمودید در خارج از ساعات معمول و عرف به فعالیت بپردازند باعث بروز مشکلات روحی دیگر ، برای فرزندان و کودکان خود خواهند شد، که از ذکر آن ها در این کوتاه پرهیز میکنیم.

    در پایان ضمن تشکر و پوزش از باب اینکه زحمت درک حقیر را هم متقبل شدید،مطمئن هستم شما به عنوان مسؤول خبر و …از بردباری و آستانه ی صبر بیشتری نسبت به ما برخوردارید.(ان شاءالله)

    1. نظرات مسئولین سایت با نام منتشر می‌شود و هیچ کدام از نظرات این خبر مربوط به مدیران سایت نیست.
      همچنین فاطمه خواجه عضو شورای اسلامی شهر گراش وعده داده‌اند به زودی به تفصیل طرح پارک بانوان را تشریح خواهند کرد.

  5. با سلام؛
    جناب (علیرضا) بزرگوار با نهایت ادب و احترام ؛
    ضمن اینکه لزومی به پاسخ نیست در مطلب قبل عرض کردم که بنده مخالف طرح ها نبودم و برداشت اشتباه بوده، اما در جواب شما عرض میکنم ؛

    شهر ما به ادب شایسته بیشتر نیازمند است تا به طلا و نقره دوست گرامی.

  6. ضمن تایید نظرات جناب سلسبیل قبلا هم گفتم ول کنید ای مسخره بازیها را
    هر چیزی در جای خودش صحیح است اجرا شود
    در شهر کوچکی مثل گراش کارهای زیادی وجود دارد که اواویتش بیشتر از از پارک بانوان هست
    پیشنهاد بنده به شورا وشهرداری اینست که ابتدا در یک فرا خوان نیاز مندیهای هر منطقه یا محله وپیشنهادات مردم در حل آن نیازمندیها ومشکلات را جمع اوری کنند واز بین انها آنهایی که فراوانی بیشتری دارند را انتخاب واز بین انها اواویت بندی نمایند جهت اجرا
    در مورد پارک بانوان هم می توان به رای گیری از مردم گذاشت

  7. باسلام
    جناب سلسبیل
    اولا بنده به عنوان یک شهروند عادی دارم کامنت میذارم.
    ثانیا برام عجییبه که چرا شما تصورتون اینه فرهنگ عمومی حاکم برگراش با فرهنگ ایرانی اسلامی حاکم بر کشور مغایرت داره!!!در حالی که اینگونه نیست حال آنکه اصلا این طرح مغایرتی بر فرهنگ اسلامی ما نداره!!خب البته عزیزانی بودن که در گذشته با طرح مسایل اینچنینی(که فلان طرح با نوع فرهنگ گراش همخوانی ندارد) مخالفت خودشون رو نشون میدادند،نمونش مخالفان تاسیس دانشگاه در گراش!!!
    ثالثا:مطمئنا تامین امنیت این طرح در مطالعات فاز صفر این طرح دیده شده است.
    رابعا:نمیدونم چرا تصور میکنید فقط قراره بانوان متاهل از این پارک استفاده بکنند و حضور مادران در چنین فضایی را مغایر مسولیت مادرانه آنهامیدانید(که البته نیست)چرا که مادران با نشاط و فعال در امور فرهنگی و ورزشی میتوانند فرزندانی پرشور و نشاط برای این شهر تربیت کنند همانگونه که حضرت خدیجه کبری (س)به عنوان یک مادر فعال در جامعه توانست شیرزنانی مانند فاطمه زهرا(س)را تربیت کنند.

  8. با عرض علیکم السلام؛ خدمت شما (شهروند عادی) محترم
    درپاسخ به فرمایش شما؛اجازه بفرمایید به صورت اولا و …خود شما پاسخگو باشم. ودر مورد مطلب اولا شما؛
    جناب خواجه پور لطف کردن و فرمودن و از شما هم تشکر میکنم.

    دوم؛ عرض بنده به این مطلب بود که سطح دیدگاه اجتماعی و إقلیمی برای ایجاد کردن بعضی طرح ها متفاوت است مثل نگهداری و هزینه های نگهداری و…برای ایجاد چنین مجموعه ای در شمال کشور تا مناطق گرم و خشکی مانند … و نه اینکه مغایرت دارد یا..شاید برداشت شما چنین بوده که ،عرض شد.و من منافاتی هم که فرمودین اونجایی بود که اجرای این طرح در کشور های دیگر و به ظاهر اسلامی با کشور ما بود. اما اصل طرح مد نظر نبود چرا که این دست مثال به طور قطع با فرهنگ ایرانی اسلامی ما منافات داره.که این از دید بنده بیننده قابل تأمل بود.
    همچنین در مورد مسائل گذشته و عزیزان مخالف و …بنده فقط یک نظر داشته و دارم در حالی که مباحثی چون طرح دانشگاه و ایده هایی از این دست بسیار سهل انگاریست که از یک منظر دیده شوند.

    سوم؛ بله چون در مورد بانوان و مادران گرامی حساسیت بیشتری نیاز است لزوم بحث تأمین امنیت باید بصورت ویژه بررسی شود که مطمئنا مسئولین امر مد نظر خواهند داشت.

    چهارم ؛ در مورد اینکه بنده مادران رو مد نظر قرار دادم هم بهتره باید عرض کنم که چرایی تصور شما نسبت به مطلبی که عرض شد بیشتر است تا اینکه بنده چرا مادران رو فقط خطاب قرار دادم،ساده تر اینکه بنده تصوری نکردم و فقط از مطالب بیان شده از سوی شما ،جزء نکات مبهمی بود که قابل تشریح و توضیح بود ونه بهانه ای برای مخالفت اصل طرح و مغایرت بینی در آن. (سپاس از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top