بستن

بازدید معاون وزیر از سدهای زینل‌آباد و فداغ

هفت برکه (گریشنا): نیاز‌ها و مشکلات حوزه‌ی آب‌خیزداری و طرح‌های کشاورزی شهرستان گراش با حضور دکتر جلالی، معاون وزیر جهاد کشاوزی مورد بررسی قرار گرفت. 

به گزارش دفتر فرمانداری، این بازدید امروز، ششم اردیبهشت ماه انجام شد. اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش به منظور پیگیری و بررسی نیازها و مشکلات حوزه آبخیزداری و طرح‌های کشاورزی با حضور دکتر جلالی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، دکتر جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، مهندس بوستانی مدیر کل منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان فارس، بخشداران بخش ارد و مرکزی، مسولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان از سد‌های ولایت زینل‌آباد و شاه نعمت الله فداغ شهرستان گراش بازدید کردند.
فرماندار گراش با تاکید بر ضرورت اجرایی طرح های آب‌خیزداری در شهرستان گراش گفت: «چند طرح آب‌خیزداری و بند‌های خاکی در دهستان فداغ و روستاهای تابع بخش مرکزی مورد مطالعه قرار گرفته و طرح مطالعاتی آن آماده است.»
اصغر فرودی، تامین اعتبار اجرای پروژه بند خاکی چک چک، بند‌های خاکی چهارگانه روستاهای فداغ و خلیلی،بند خاکی روستای آغصه، بهسازی و ساخت سد تنگ آب،تخصیص اعتبارات عمرانی جهت ساخت ساختمان اداری، تکمیل چارت سازمانی و استقرار نمایندگی اداره منابع طبیعی در بخش ارد از مهم‌ترین خواسته‌های خود در سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان گراش عنوان کرد.
در این سفر معاون وزیر با حضور در روستای زینل‌آباد و فداغ از نزدیک از طرح‌های آب‌خیزداری این دو روستا  بازدید و در جریان مشکلات قرار گرفت. دکتر جلالی در این سفر نسبت به رفع مشکلات و اجرای طرح‌های آبخیزداری و سرمایه‌گذاری در این زمینه قول مساعد و پیگیری داد.

در جریان این سفر از سد بهارستان ( جام گوهری) و طرح کاشت و تولید کاکتوس در بخش اوز مورد بازدید قرار گرفت. فضلی، بخشدار بخش مرکزی شهرستان گراش گفت: «با اجرا و بهره برداری از پروژه بند خاکی چهار گانه فداغ تحولی در زمینه افزایش سطح آب‌های زیر زمینی و توجه به رفع مشکلات کشاورزان و دامپروران خواهد شد.»

به گفته رییس اداره منابع طبیعی و آب‌خیزداری شهرستان گراش، در حال حاضر در حوزه شهرستان گراش، بند خاکى زینل آباد با ظرفیت هفتصد هزار مترمکعب، بند سنگى ملاتى زینل آباد با ظرفیت یک میلیون متر مکعب،حوضچه تغذیه مصنوعى آغصه با ظرفیت شصت هزار مترمکعب، حوضچه تغذیه مصنوعى کنگ و ریشه با ظرفیت صدو بیست هزار مترمکعب، بند خاکى فداغ با ظرفیت دو میلیون متر مکعب، حوضچه تغذیه مصنوعى ارد با حجم آبگیرى صد و بیست هزار مترمکعب از جمله سدهای فعال محسوب می‌شوند.»

galali12

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. فکر نکنم با این باصطلاح سدها که بهتره بگوئیم بندها،بشه سر مردم محروم منطقه رو شیره مالید بایست کار اساسی برای کشاورزان کرد.این بندها که بیشتر اوقات سال،خالی از آب هستند.اگه این هزینه ها صرف لوله کشی و سیستم آبرسانی زمینهای کشاورزی بشه که خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top