بستن

کارنامه شورای شهر زیر ذره‌بین مردم

هفت‌برکه (گریشنا): «نظرتان در مورد عملکرد شورای شهر دوره‌ی چهارم چیست؟» این سوالی بود که در آستانه روز شورا از چند نفر از مسئولین و شهروندان پرسیدیم و جواب‌های متفاوتی گرفتیم. شما نیز می‌توانید در این پست دیدگاه خود را در مورد عملکرد شورای شهر گراش در سه سال گذشته بیان کنید.

روز شورا فرصت و بهانه‌ی مناسبی بود تا در یک نظرخواهی فعالیت و عملکرد اعضای این دوره از شورای اسلامی شهر را از دید دیگران بسنجیم.

فرماندار گراش: شورای شهر با ما همکاری خوبی دارد

در تماس تلفنی که با اصغر فرودی، فرماندار شهرستان، داشتیم او می‌گوید: «از زمان تشکیل شورا تا به امروز، این ارگان منشا خدمات متعددی بوده است. شورا یکی از نهاد‌های مهم و خوب است که باید در کشور تقویت شود، اما مبتنی بر آموزه‌های دینی و عقلی. بحمدالله شوراهای ما در سطح شهرستان شوراهای خوبی بودند، اما بعضی شوراها فعال‌تر و بعضی شوراها کم‌تر فعال هستند. در خصوص شورای شهر نیز شورای خوب، هماهنگ و دلسوزی داریم که تا آن‌جایی که بتوانند برای پیشبرد اهداف شهر با ما همکاری دارند و تلاش می‌کنند و اگر نقصی باشد، شاید به این دلیل باشد که در توان شورا نیست و یا قانون به آن‌ها اجازه نمی‌دهد. به عقیده‌ی من انتخاب دقیق شهردار که بازوی اجرایی شورا است و همکاری شورا در استقرار ادارات، مهم‌ترین فعالیت شورا در این دوره بود. و پیشنهادی که به اعضای شورا دارم این است که فعالیت‌های برون شهرستانی را بیشتر کند و کل وقت‌شان را در شهرستان نگذارند. در کل شورای شهرستان و  شورای بخش‌ها عملکرد خوب و فعالی را از خود نشان داده‌اند.»

مهندس سلمان مهرابی، رییس اداره راه و شهرسازی، از جمله اداراتی است که ارتباط کاری زیادی با شورا و شهرداری دارد. او در مورد عملکرد شورای شهر می‌گوید: «مردم‌داری و توجه و ترتیب اثر دادن به درخواست‌های منطقی شهروندان، پرهیز از حواشی و پرداختن به موضوعات و مسائل با اهمیت، توجه به حوزه میراث فرهنگی، تعامل با ارگان‌ها و نهادهای سطح شهرستان، مهم‌ترین ویژگی‌های شورای شهر چهارم است.»

رییس اداره راه و شهرسازی در مورد مهم‌ترین انتقاد خود به شورا می‌گوید: «بنده ترجیح می‌دهم اگر انتقادی باشد مستقیما با رییس و اعضای شورا در میان بگذارم. وقتی که می‌بینم مطرح کردن آن به صورت خصوصی اثربخشی بهتری دارد، علاقه‌ای به بیان آن در فضاهای دیگر ندارم.»

شورای شهر را نمی‌شناسیم

برای آشنایی با نظرات مردم به خیابان‌ امام می‌روم. وارد پاساژ نجاتی می‌شوم و از دو خانمی که در حال خرید بودند می‌پرسم اعضای شورای اسلامی شهر را می‌شناسید؟ آن‌ها با لبخند جواب می‌دهند: «نه. اصلا چه کسانی هستند؟» این جواب را که می‌شنوم، از پرسیدن سوال دوم منصرف می‌شوم و به سمت مغازه‌ی طلافروشی احمد پولادسنج می‌روم. سوالم را برای او تکرار می‌کنم. او می‌گوید: «به نظر من حبیب‌الله مهرابی فعال‌ترین عضو شورا است و محمد ناصری نیز کارش را خوب انجام می‌دهد. من فکر می‌کنم شورای شهر باید تعاملش را با شهرداری بیشتر کند. انتقادی که من از شهرداری دارم این است که از وقتی بعضی از فعالیت‌ها به شرکت‌های خصوصی واگذار شده، نیروی بومی را اخراج و نیروهای غیر بومی را استخدام می‌کنند. باید جلوی این کار گرفته شود. شورا و شهرداری در زمینه احداث پارک، افتتاح خیابان و آسفالت‌ کردن کوچه‌ها و معابر خوب عمل کرده است. به خصوص بهسازی و آسفالت کوچه‌ی پشت حسینیه‌ی اعظم که جا دارد از آن‌ها تقدیر کنم.»

shora

جوانی در حال مطالعه‌ی کتاب دانشگاهی پشت میز فروشگاه لباس‌ مردانه نشسته بود. او در جواب به سوال ما می‌گوید: «چند باری سر و کارم به شورا خورده است اما با برخورد مناسبی روبه‌رو نشدم، به خصوص آقای مهرابی که خیلی خشک برخورد می‌کند. به نظر من شورای این دوره زیاد موفق نبود و در زمینه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز نتوانست خوب مدیریت کند.»

تفکیک زمین مهم‌ترین چالش با شورا

محمدرضا کارگر در یک مغازه تعمیر تلفن کار می‌کند. او که با اعضای شورای اسلامی شهر به طور کامل آشنا است، دیدگاه مثبتی نسبت به عملکرد آن‌ها دارد و بیان می‌کند: «شورای شهر در زمینه‌ی دادن خط مشی به شهرداری عملکرد خوبی داشته و در این دوره میزان اختلاس‌ها کمتر بوده است. وضعیت پارک‌های ورودی شهر باعث سرآمد شدن گراش نسبت به دیگر شهرهای منطقه شده است که این حرف را بارها از زبان دوستان غیر گراشی‌ام نیز شنیده‌ام. اما انتقادی که از شهرداری و شورا دارم در مورد تفکیک زمین‌ها است. پیش از این نود درصد زمین سهم مالک و ده درصد سهم شهرداری بود، اما حالا بر چه اساسی میزان درصدها تغییر پیدا کرده و شصت تا هفتاد درصد سهم شهرداری است؟ و مساله‌ی دیگر هم به اتمام رساندن خیابانی است که در آخر بلوار شهدا قرار دارد. همان‌طور جاده چک چک، چون گرد و خاک زیاد اهالی آن منطقه را اذیت می‌کند.»

آقایی برای تعمیر تلفن وارد مغازه شد. او که نتوانست دیدگاه و نظرش را بیان کند،گفت: «من هیچ کدام از اعضا را نمی‌شناسم. فقط می‌دانم چند سال یک بار باید برویم رای بدهیم تا چند نفر وارد شورای شهر شوند و چند نفر هم از شورای شهر خارج می‌شوند. همین.»

فروشنده‌ی مغازه‌ی ظرف‌فروشی که اصرار داشت نامش فاش نشود، گفت: «شورای شهر باید بیشتر پیگیر کار مردم باشند به خصوص در زمینه‌ی تفکیک زمین. اما نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم تردد بیش از حد وسایل نقلیه‌ی نیروی انتظامی و جریمه کردن مردم است که کسب و کار را از رونق انداخته است. بیشتر مشتریان چه گراشی و چه غیر گراشی از نداشتن جای پارک و جریمه شدن گله دارند و به خاطر همین برای خرید ترجیح می‌دهند به شهرهای دیگر بروند. باید فکری برای حل این مشکل شود.»

شورا کار زیرساختی می‌کند

آقای بهادر، مسئول داروخانه‌ی بهادر، می‌گوید: «به نظر می‌رسد شورای عملکرد خوبی داشته است اما بیشتر کارهایی که دنبال می‌کنند زیرساختی است که شاید به چشم نیاید اما پروژه‌های مهمی هستند.»

با احسان جوکار در مغازه‌ی لوازم ورزشی‌اش صحبت می‌کنیم. او اظهار می‌کند: «تا جایی که خودم شاهد هستم، شورای دوره‌ی چهارم هم برای شهر و هم برای روستا به خصوص در بخش ورزش کارهای ارزنده‌ای را انجام داده‌اند. چیزی که در این دوره بیشتر از دوره‌های قبل دیدیم سوق دادن کمک‌های خیرین به سمت کارهای فرهنگی و ورزشی بود که جای تقدیر دارد.»

کارگروه‌ها می‌توانند همیار شورا باشند

همین سوال را در تلگرام هم از مخاطبان خود پرسیدم. به نظر می‌رسد در فضای مجازی انتقادها کمی بیشتر است. مجتبی اسدی آغازگر بحث است: «یکی از نقاط ضعف شورای فعلی، اطلاع‌رسانی ضعیف هست! عزیزان شورای شهر این همه برای شهر در زمینه‌های مختلف زحمت می‌کشند ولی بیشتر مردم از فعالیت های شورا، چندان اطلاعی ندارند.»

حامد عبداللهی که معمار است، به صورت تفضیلی پاسخ می‌دهد: «نگاه اول در دوره ریاست اقای حسنی نگاه دوم در دوره ریاست حاج حبیب الله مهرابی. در دور اول شهرداری و دوران کشمکش ماندن یا نماندن شهردار اسبق و همچنین هر از گاهی جدل های مختلف میان شهرداری و دیگر ارگان‌ها طبیعتا شورا را نیز درگیر خود کرده بود که بالاخره این قضایا تمام شد و بیشتر زمینه گرایش آقای حسنی حول محورها و مسایل خارج از شهر به اسم گراش بود تا خود مسایل اصلی شهر و قطعا این تفاوت تفکر میان اعضایی که دغدغه امور داخلی شهر داشتند فعالیت‌ها را گسسته کرده بود.

بعد از دوران ریاست آقای حسنی به نظر می‌رسد انسجام و وحدت میان اعضای شورای شهر و فعالیت‌ها در راستای سازماندهی امور شهر جان دوباره‌ای گرفته است و امور داخلی شهر گراش محور‌های اصلی فعالیت‌ها است و نیم نگاهی نیز به محورهایی خارج از امور داخلی شهر گراش در سطح استان و کشور نیز وجود دارد.این یک نعمت بزرگ است که هر زمان برای رفع مشکل شهر در مسایل مختلف وارد شورا می‌شویم بدون اتلاف وقت می توانیم مسایل را مطرح کنیم و حتی در مواردی که نیاز به تصمیم گیری‌های بزرگتر است جلسات فوری تشکیل می‌شود و تصمیم‌ها و اقداماتی صورت می‌گیرد.»

پیش نهاد مهندس عبداللهی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی در کنار شورای شهر است: «اما نکته‌ای که به نظرم جای آن در شورای شهر بسیار خالی است؛ تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشورتی در مسایل مختلف شهر است که به عنوان یک بازو تخصصی و مشاوره‌ای می‌تواند در وهله اول تقسیم وظایف نماید و فشارهای تمام مسایل شهری را از دوش اعضای شورای شهر بردارد و و در وهله دوم نگاه تخصصی نیز در حوزه‌های مختلف به اعضای شورای شهر منتقل شود. لذا اگر شورای شهر ساختار را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که کار گروه‌ها در حوزه‌های مختلف شهر از جمله؛ معماری – شهرسازی، اقتصاد، اجتماعی – فرهنگی، گردشگری-میراث فرهنگی ، آموزش و پژوهش، ورزش و… فعال شوند، با توجه به این که از مردم و متخصصین که در این زمینه‌ها فعالیت دارند استفاده شود موجب می‌شود فعالیت‌ها سازماندهی شده و منسجم‌تر انجام شود و فشار مسائل و مشکلات شهر تنها به دوش اعضای شورای شهر نباشد و برنامه‌ریزی بلند مدت نیز در تمامی حوزه‌ها صورت گیرد.»

در فضای مجازی انتقادها تندتر است

حمید خواجه‌ از کاربرانی است که انتقاد تند و تیز‌تری نسبت به شورا دارد. او نوشته است: «کدام شورا؟ شورایی که هر کاری می‌کنند نظری از مردم نمی‌خواهند؟ و مشورت نمی‌کنند؟ من که به شخصه کار مفیدی از این شورا ندیدم. شورایی که هنوز از پس کوچک‌ترین مشکلات و تصمیم‌گیری در مورد حل مشکلات ماندند، چه جور باید انتظار کارهای بزرگ را از آن‌ها داشت؟ البته در این بین هستند کسانی که می‌خواهند ولی قدرت زور بازوی بقیه همکارانشان بیشتره. مشکل را بیان کنیم و با هم حل مشکل کنیم. اما با کدام شورا؟ شورایی که پذیرش دیدن حقیقت را ندارد؟ آقایان مهرابی و هرمزی و یوسفی و … چه مشکلی از من شهروند (من به نماینده از کل محله) حل کردند؟ جلسه شورا گذاشته شد ولی با لحن بدی با همسایه من برخورد کردید. رفتاری که به دور از شان شما بود. یک ماه و نیم پیش معضل بزرگی ایجاد کردید، اما به بهانه تعطیلات عید و … هنوز این مشکلی که خودتان درست کردید را حل نکردید. قول مساعدت و همکاری در ساخت فضای سبز، زیباسازی منطقه و محله دادید اما چه قدم مفیدی از شما دیدیم؟»

این شهروند ساکن شهرک ایمان معتقد است: «مسوولین شورا متاسفانه خودشان را نماینده تام الاختیار در تصمیم‌گیری‌های مردم می‌بینند در صورتی که این کاملا اشتباه است. شورا نماینده تصمیمات مردم و نماینده تفکرات مردم نیست، شورا موظف به تامین خواسته‌های مردم و اجرای نظرات مردم بر طبق ضوابط قانون هست که این را در شورای شهر گراش نمی‌بینیم.»

سعید شهروند دیگری است که سخنش را با تشکر از اعضای شورا و دعوت به تلاش بیشتر در امور مختلف شهر، شروع کرده است و گفته: «نکته منفی این دوره از شورا عدم تلاش کافی در جهت نگه داشتن شهردار پر تلاش سابق آقای قائدی بود.»

هیچ نهادی نمی‌تواند به طور کامل رضایت شهروندان را تامین کند. نظر شما در مورد عملکرد شورای چهارم چیست و چه نمره‌ای به اعضای آن می‌دهید؟

shora

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

32 نظر

  1. انتقادی بود به اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد یکی از نشریات در گراش به نام سابق عصر گراش (ع گ) که متاسفانه بعضا با اخبار های تکراری که قبلا در سایت ها و گروه های واتساپ پخش شده است منتشر میشود. با توجه به اینکه اعتبارات مالی عمده فعالیت های این نشریه توسط اگهی ها و بعضا خیرین تامین می شود اداره ارشاد می بایست نظارت ویژه ای به این نشریه داشته باشد. به هر حال پولی که خیرین در اختیار قرار می دهند باید در راستای تامین اهداف روزنامه نگاری حرفه ای و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت رسانه باشد. نه تنها انتشار این نشریه خبرنگاران شهر را از فضای حرفه ای دور نگه میدارد بلکه با ارائه رایگان این نشریه یا تبلیغات نامه شرایط نشریات دیگر که به صورت هفته نامه در شهرستان منتشر می شوند نیز تحت تاثیر قرار داده و زمینه گلایه مندی اصحاب رسانه را نیز فراهم کرده است .
    از خیرین محترم اداره فرهنگ و راشاد اسلامی و متولیان امور رسانه در شهرستان خواسته می شود ساز و کاری را در چهار چوب قانون برای نشریات تهیه شود که نشریه به صورت حرفه ای تنظیم و منتشر شود و اهداف کلی شهر را دنبال نماید نه شخص خاصی

  2. تا امروز یک بار کارم شکر خدا یکتا به شورا شهر افتاد که انشالله دیگه پام به این شورا باز نشه
    شورا که جز غرور هیچی دیگری ندارن و همین که باشون مخالفت کنی از کوره در میرن
    دیشب هم شخصی درباره شورا شهر و شهرداری حرف میزد ایشون هم به اندازه یک نخود شورا و شهرداری رو قبول نداشت شورا شهری که همین مردم انتخوابشون کردن حال بجای اینکه کاری کنند که مردم بهشون به چشم مسئول دلسوز نگاه کنند کاری کردن که مردم به چشم مسئولینی از جنس دشمن نگاه میکنند
    (حال نمره دادن یا ندادن انتقاد کردن یا نکردن از شورا یا هر ارگانی چه فایده برای مردم دارد)
    خوشبختانه جز فرماندار در گراش هیچ کسی دیگر نمره بالا ده نمیگیره اگر حسابش کنیم ٠هم نمیشه بهشون داد

  3. متاسفانه شورای فعلی عملکرد مناسب و قوی نداشته
    خصوصا نقش ضعیف و تفرقه انگیزی در انتخابات مجلس ایفا کرد که به جایگاه این نهاد و اعضای ان لطمه زد

  4. من در نظرسنجی تلگرام نوشته بودم: .. قول همکاری دادیم ((دادیم)) نه دادند! کسی قولی به ما نداده، ما قول داده بودیم اگر شورا یا شهرداری تصمیم به ایجاد فضای سبز داشته باشد، ما ساکنین این محله از هیچ نوع همکاری ای دریغ نخواهیم کرد.
    شهرداری یا شورا (چه در این دوره و چه شورای قبل و شهردار قبل) اصلا به فکر شهرک ایمان نیست؛ و ظاهرا این منطقه جزو خاک این شهر نبوده و نیست!!

    لطفا مطالبی را که منتشر میکند صحیح و صریح منتشر کنید.

  5. باسلام و عرض ادب و احترام…
    جناب آقای خواجه:
    تصویر ذهنی که من از شما در سالیان نه چندان دور دارم با آنچه که از فحوای کلام و نگرش امروزتان مقایسه میکنم دچار سردرگمی میشوم… اینهمه تغییر و و چرخش دورانی شخصیت ، منفی نگری ، هجمه و انتقاد آنهم بدون ارزیابی و بعضا برمبنای حدسیات و ظن و گمان و نگرش محله ای و در مقیاس جزء … واقعا قابل باور برای من نیست … شما سرمایه گرانقدری هستید که به جای قرار گرفتن در کنار خدمتگزاران به مردم و همسویی و صرف انرژی و بکارگیری خلاقیت و خرد د ر رسیدن به جامعه ای پویا و زنده تمام توان و هم و غم خود را بکار گرفته اید تا جایگاه و نقش شورا وشهرداری را در انظار مردم تخریب کنید و به شعور شهروندان اهانت …از این تقابل و عناد شما را چه حاصل …؟؟؟ جای بسی تاسف داره که حضرتعالی بعنوان جوان و صاحب ایده و اندیشه اینچنین در بیراهه میتازید…پسرم تمنا میکنم چند صباحی هم که شده در جهت همکاری و مساعدت برای بهتر اجراشدن برنامه های هدفمند و زیر ساختی شورا وشهرداری قلمفرسایی کنید و با رویکردی دیگرگونه و مثبت در فضای مجازی و واقعی گام بردارید یقینا نتایج حاصله به مراتب ارزشمند و در خور تحسین و تقدیر همگان خواهد بود…در غیر اینصورت صادقانه و از روی خیرخواهی به شما هشدار میدهم که فقط جوانی و پتانسیل درونی خویش را تاراج کرده اید …و جامعه را محروم از خرد و خلاقیت خود….
    با تمام ارادت و احترامی که برایتان داشته و دارم امیدوارم جسارت من در بیان نظریاتم را تحلیلی منفی گرایانه نکنین…در پناه حق پایدار باشید….تصویر خودتان را با نقشی زیبا ماندگار تاریخ کنید…

  6. شورا باید رئیس شهر باشه ولی متاسفانه هیچ اقدامی در جهت زمین خواران که مثل مور به جان زمینهای گراش افتادن نمیکند که هیچ ،شاید بعضی رو اشنای بعضی أعضاء این کار را با خیال راحتر انجام میدن یا مثلا هیچ نظارتی در ادارات ندارن که هر رئیسی قوم و خویش خودشون را بدون مشکل میارن سر کار ولی جوان تحصیل کرده گراشی باید بیکار تو خونه دچار مشکل روانی بشه

  7. با احترام به همه دوستان…. متاسفانه اکثر همشهریان عزیز که به پست و مقام میرسند واقعا جنبه خودشون رو از دست میدن و به ارباب رجوع به عنوان زیر دست نگاه میکنن ..تا این معضل حل نشه همیشه مشکلات باقی هست و مردم به کارمند غیر بومی رغبت بیشتری دارن….نمونه بارزش یکی از اعضا شورا که ایام انتخابات شورا به نحو عجیبی مردم رو تحویل میگرفت الان جواب سلام هم به زور میدن…البته هیچ کس منکر زحمات همشهریان خدمت گذار نیست…برای مثال اقای جمالی ریبس اداره محیط زیست که با خوش اخلاقی و سعه سدر برخورد میکنن..

  8. باسلام
    روز نهم اردیبهشت روز شوراها رو به همه اعضای شورای شهر که واقعا دلسوز شهر هساند رو تبریک میگم .در مدت سه سال کارهای ارزنده ای شهرداری و شورای شهر انجام داده اند که مجال نوشتن نیست.اما من به عنوان یهشهروند و کسی که به اعضای شورا به صورت مستقیم رای دادم انتظار دارم و فانون هم میگه شورا هم به صورت مستقیم گزارش عملکرد،هزینه ها،درامدها و مسایل بالاخص مال رو به ما شهروندان گزارش بده که متاسفانه تاکنون اتفاق میفتاده و مساله دیگه در شهرداری نحوه محسبه عوارض و….شفاف تیست درصورتی که الانه بسیاری از شهردازی ها که خود اعضا شورا هم مطلع هستن مردم به صورت اینترنتی عوارض خود را محاسبه وحتی پرواخت مبکنند.اما در گراش مسایل مالی شهرداری به صورت نامشخص برلای ارباب رجوع محاسبه میشه.د.ن

  9. سرکار خانم شیبانی واقعا از شما دیگه انتظار نداشتم که جنبه انتقاد رو نداشته باشین.خیلیها از شورا گله مندند و گلایه هاشونو مطرح میکنن ،اقای خواجه هم جزیی از این افراد.نباید اینقد تند و تیز اظهار میکردین.اگه رسیدگی به مشکلات مردم و همشهریها کرده بودین الان این نقدهای تند وجود مداشت.پس مشکل از خودتونه که به درد مردم رسیدگی نکردین.دیدن دوتا زمین و شرکت در جلسه در حد حرف که دردی دوا نمیکنه.ان شاالله دورتون تموم بشه و دیگه هیچوقت شاهد عضو شدن اعضای شورای این دوره در شورا نشویم.البته بجز اقای ناصری.من بعنوان یک زن با تمام وسعت دیدی که در رابطه با کار زنان در جامعه دارم از عضکیت یک زن در شورا بسیار بسیار ناراضی ام.هر کسی را بهر کاری ساختند

  10. خدمت سر خانم شیبانی سلام و عرض ادب دارم و از زحمات وی و همکاران محترمشون هم بعنوان یک شهروند تقدیر و تشکر میکنم . اما باید عرض کنم عالیه باید تحمل شنیدن انتقادات و نظرات مردم داشته باشید . از آقای خواجه پور که نام برده اید بنده قصد دفاع ندارم و ایشان بر اساس وظیفه رسانه ای و سایت خبر رسانی که دارند تقریبا نظرات مردم نسبت به شورا بیان کرده اند و سر کار عالیه و همکاران نباید رنجیده شوند اگر بحق قضاوت شود اتصافا شورا خیلی بیشتر از این جای انتفاد و ابراد دارد و بجای اینکه اعضای محترم شورا از گراش و مردم جهت آبادی و کار های مفید استفاده کنند و یار و همکار خود بدانند بیشتر از مردم فاصله گرفته اید مردم را نامحرم میانید بیلان کاری اطلاع رسانی ننیکنید بسنده کرده اید باینکه سخنگوی محترم شورا هر چند ماه یک گزارش مختصری انحام دهند . بخدا بیشتر مراجعین به شورا از اعضا دلخری و ناراحتی دارند بی عدالتی میبنند و من شخصا فکر میکنم که بعضی از اعضای شورا فکر میکنند چون منتخب مردم هستند هر نوع تفکر و برخوردی که خود تشخیص میدانند انجام دهند در صورتیکه اینطور نیست مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند شناخت و دید بسیاری از مردم بخصوص جوانان از مسولین بیشتر است بیشتر اخساس مسولیت میکنند . پس سرکار خانم شیبانی از انتقاد مردم دلگیر نشوید بیشتر برای مردمیکه به شما اعتماد کرده اند کار کنید در تعرفه های پایان کار و غیره با دیگر شورای شهرستانهای اطراف مقایسه کنید بیشترین تعرفه شما میگیرید شما باید در قضیه صدور مجوز نعدن شن آقای رضایی تجدید نظر کنید از سوی ظنی که شورا در صدور مجوز در بین مردم و حرف و حدیثهاییکه که حتما بگوش شما رسبده است تجدید نظر کنید با مردم باشید . انیدوارم که از انتقاد بنده ناراحت نشوید حلال بفرمایید

  11. منم با نظرات رضا موافقم . بعضی از اعضای شورای اسلامی باورشون شده که خیلی خیلی مهم هستند خودشون از مردم بهتر میدانند در صورتیکه اگر به شورای راه یافته اند از آرای ما بوده است . باید بجای خودگرفتگی برای همین مردم که آنان را به اینجا رسانده اند کار کنند تکریم ارباب رجوع داشته باشند به مردم و نظراتشون احترام بگذارند بجای اینکه بفکر خودشون باشند بفکر مردم و آبادانی شهر باشند . بفول رضا از انتقاد همشهریان ناراحت نشوند

  12. این شورا یکی از ضعیف ترین وناکارامد ترین شوراهای اخیر بوده است فشار اداراتی مثل اداره مالیات شهرداری صنعت و معدن و…باعث بیرونقی شهر شده است اکثر مغازه دارن از بی معامله ای مینالندومغازه های خود را به فروش میرسانند وقتی یک ارگانی بخاطر نداشتن یک پروانه کسب در ملا عام در یک مغازه را پلمپ میکند دیگر چه توقعی باید داشت شورای محترم باید حامی مردم باشد اگه رای مردم نبود شما ادمهای عادی بودین مث من و امثال من پس جواب اعتماد مردم نسبت به شما را باید با احترااااام بدید

  13. بهضیها تا یه شهروند عادی بودن بیشتر دلشون واسه شهر می سوخت بخصوص تو بحث محدوده،همین که مردم اونها را برای شورا انتخاب کردن شاید بهتر بتونن دفاع کنن کلاً بیخال این قضیه شدن شاید هم دارن کارهای میکنن ولی اطلاع رسانی نمیکنن،الله و اعلم

  14. سلام همشهریهای عزیزم، شورای شهر هیچ کاری برای این شهر نکردن امیدوارم انتخابات بعدی دقت بیشتری بکنیم قسمتون می دم به خدا دقت کنید تا نخوایم ۴ سال تحمل بکنیم

  15. با سلام …
    از دوستان بزرگواری که جوابیه بنده به نوع ادبیات بکار رفته توسط جناب حمید خواجه، نه نقد ایشان بر عملکرد شورا ،را آنگونه که خواستند تفسیر کردن و حقیر را به انتقاد ناپذیری متهم نمودند بسیار سپاسگزارم….موفق باشید…و یقین داشته باشید که از دوست هرچه رسد نکوست…

  16. در اینجا جا داره از خانم شیبانی به دلیل جوابگو بودن به مردم در فضای مجازی تشکر کنم…ان شا الله الگو خوبی باشن برای کل جامعه چه مسوول چه غیر مسوول در جهت پاسخگو بودن به مردم…

  17. من در عجبم یکبار یه سوزن به خودمون نزدیم در حالی که جوال دوزها را در تن دیگران شکستیم.همشهریان ما بارها می گویند فلان شهر یا روستا نمک نشناسند و اگر بهترین امکانات را برایشان مهیا کنی باز می گویند گراش برای ما کاری نکرده .در حالی که ما خودمان هم حاضر نیستیم در کوچک ترین مسایل از عملکرد همشهری خود دفاع کنیم.همین باعث دلسردی گراشی ها شده و حاضر نیستند پست و مسولیت در شهر را بپذیرند.در این شهر چه با جان و دل کار کنی و چه بی تفاوت باشی منفور می شوی و همگان طلبکارند.این رسم خوبی نیست.بیایید با قدر دانی کوچکی این رسم را به آیندگان منتقل نکنیم.

  18. شورای اسلامی شهر وظیفه نظارتی دارد و یک دستگاه اجرایی نیست.توقعات همشهریان عزیز خارج از حوزه وظایف شورای اسلامی شهر است.پیش از آن که قلم به دست بگیریم و بنویسیم ویا دهان باز کنیم و هرچه خواستیم بر زبان بیاوریم ابتدا بیندیشیم و با اندک مطالعه ای در حوزه وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر منطقی تر بحث کنیم

  19. واقعا متاسفم که مردم رو نادیده می گیرن ما به شما رای دادیم که کار مثبتی انجام بدین انگیزه رای دادن را امثال شماها از ما می گیرین اگه نمی تونید کار بکنید به مشکلات مردم رسیدگی کنید کاندید نشید( والا ثواب داره )…. تا ما هم انتخاب درستی داشته باشیم

  20. یکم به فکر شهرک ایمان و مسکن طلاب باشید، از نظر تمیزی، روشنایی، زیباسازی، آسفالت، آسفالت پل بین شهرک ایمان و شهرک فرهنگیان، تنها شهرکیه که شهرداری در این محدوده اصلا سر هم نمیزنه بجز جمع آوری سطح زباله کسی دیگه از شهرداری اونجا نمیاد، بفکر روشنایی اونجا هم باشید.

  21. ضمن سلام و ادب خدمت تمام همشهریان عزیز؛
    سرکار خانم شیبانی بزرگوار؛
    فرمایشات شما رو در این مجال اندک نمیشود پاسخ داد، تا همه از آن بهره ببرند، همچنین دغدغه ها و سوالاتی که پاسخ اون هم نیاز به مجالی بیش از این را میطلبد؛لطف بفرمایید زمانی را در اختیار قرار داده تا مطالب مبهم رفع گردد ، دوستانی هم خواستند در این جمع باشند که نور علی نور؛حقیر چندین بار خواستم خدمت أعضاء شورا رسیده و پاسخ در خور را از أعضاء بشنوم اما هر بار این امر به دلیل عدم حضور حتی یک نفر از أعضاء محقق نشد.(منتظر پاسخ و لطف شما هستم)سپاس گزارم.

  22. واقعا شهرک ایمان یه شهرک فراموش شده ست.روبرو مدرسه رامیارپور دقت کنید،پر از آشغال و خورده شیشه،تمام اسفالت نیاز به جارو کشی داره.محله تاریک.رودخانه کندوران بزرگترین معضل ماست ،با توجه به عریض بودن رودخانه جرات نداریم بچه هامونو تنها بفرستیم توی کوچه.گازکشی انجام نمیشه بخاطر وجود رودخانه.زمستانها مشکل گازرسانی داریم…بازم بگم…اونوقت خانم شیبانی گیر دادن به نحوه بیان کردن مشکل بعضیها.رسیدگی به اینا کنین نه جبهه گیری.دل مردم پره.پر از مشکلات محله ای و جامعه ای.حداقل محله ای در توان شما هست چون نماینده مردم شدین که بتونین این کارها رو سامان بدین.

  23. لطفا به این پل های شهرک ایمان یه دستی بکشید،ماشینامون داغون شدن،این شهرک نباید یه پارکی داشته باشه،حتما باید جمعیتش زیادتر شه بعد پارک بسازید!!!!پیشنهادشو به مسولین بدید پلیز

  24. با سلام؛ امروز ١٣٩۵/٢/١٢
    با یکی از أعضاء محترم شورا بعد از مدتها ، دیداری داشته و مشکلات متعدد مسکن طلاب را حضوری مطرح نموده، با استناد .که ایشان نیز ضمن شنیدن و درک مشکلات بیان شده ، قول مساعد جهت پیگیری را دادند، همچنین موانع و مشکلات این منطقه که باعث عدم رسیدگی های لازم شده نیز ایشان بیان کردند ، ضمن اینکه یکی از کارشناسان بخش عمران شهرداری نیز محبت کرده از محل بازدید کردند و در جریان مشکلات قرار گرفتند،و بنا شد که تا سه شنبه تا أواخر هفته کوچه و خیابان های این منطقه تمیز و پلها و معبرها نیز به زودی مرمت گردد.

    امید که این تلاش ها و قول ها اثر بخش باشد، و این بخش از شهر نیز با کمک متولیان امر هرچه زودتر رونق یابد.ان شاءالله

    از این عضو شورا و همچنین کارشناس بخش عمران شهرداری به پاس رسیدگی و قبول زحمت تشکر می منایم.

  25. با سلام؛
    امروز ١٣٩۵/٢/١۴
    طبق قول مساعد برای جمع آوری و تمیز کردن معابر و کوچه های مسکن طلاب از سوی بخش عمران شهرداری (بویژه جناب عباسی)، به صورت عملیاتی امروز وارد کارشدند و از همینجا لازم است ضمن تقدیر از این بزرگواران، خواهش خود و ساکنین مبنی بر إتمام این امور و نه بخشی و مقطعی از آن را داشته باشم.

  26. با سلام؛
    امروز ١٣٩۵/٢/١۵
    ضمن تشکر از بخش عمران شهرداری در خصوص مرمت و آسفالت بخشی اصلی و نقاط فرسوده به سمت مسکن طلاب طبق وعده ای که داده بودند، امید که در پناه خداوند محفوظ باشند و بخش های دیگر نیز به لطف و دقت نظری که نشان دادند ادامه یابد .ان شاءالله

    حقیر به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه و شهر نهایت قدر دانی را دارم.

  27. با سلام.

    خدمت همه ی همشعریان عزیز و مخصوصا اعضای شورای محترم شهر گراش.

    ابتدا لازم میدانم که روز شوراها را تبریک گفته و از زحمات شورا در این مدت قدردانی نمایم.

    و تشکر از منتقدین دلسوزی که مطمءنا در جهت بهتر شدن وضعیت شهر گله مندند.

    اما پیشنهادی برای شورای محترم دارم.
    با توجه به اینکه مشغله و دعدغه ی زندگی هر شخصی امروزه بسیار زیاد شده و بعضا ممکنه به امور زندگی شخصی خود نیز نرسید چه رسد به وضعیت شهرمان،
    گروهایی تخصصی را تحت عنوان ” شورایار “از قشر های مختلف صنوف و بازاریان و بزرگان محله ها و ….انتخاب کنید و یا فراخوان داوطلبانه بزنید، تا در امر یافتن معضلات و مشکلات و تسریع در امر بهبود و حتی اشنایی با نحوه ی کار و مسوولیتهای شورای شهر، به یاری تان بیایند تا خشنودی خداوند و رضایتمندی شهروندان اصیل و محترم گراشی را بیشتر ببینیم.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

32 نظر
scroll to top