بستن

اسب‌های گراش تست مشمشه دادند

هفت برکه (گریشنا): تست مشمشه بر روی چهل راس اسب در شهرستان گراش و بخش اوز زیر نظر اداره‌ی دامپزشکی شهرستان گراش انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی دامپزشکی: از دو سال قبل تست مشمشه به صورت دوره‌ای بر روی اسبان در حال انجام است و امروز، سیزدهم اردیبهشت ماه نیز این تست بروی چهل راس اسب انجام شد که تا دو روز دیگر جواب آن قرائت خواهد شد. از دو سال پیش تا به حال تنها یک راس اسب به این بیماری مبتلا بوده که بلافاصله معدوم شده است. روند گرفتن این تست به این صورت است که روز اول یا همان روز صفر بر روی اسب‌هایی که تا به حال به روی آن‌ها تست انجام نشده، تست انجام می‌شود و در فاز دوم پس بیست و یک روز بار دیگر تست تکرار می‌شود و در صورت منفی بودن جواب این تست در این دو مرحله، بعد از گذشت شش ماه آخرین مرحله‌ی گرفتن تست نیز انجام شده که همه‌ی طی کردن این مراحل منوط به آن است که اسب در یک باشگاه معتبر نگهداری شود و دارای پروانه‌ی بهداشتی باشد.

علی‌رضایی، رییس اداره‌ی دامپزشکی شهرستان می‌گوید: «این بیماری یک بیماری خطرناک و عفونی است که از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و تک سمیان محسوب می‌شود این بیماری در اسب علایم بالینی ندارد بنابراین اسب‌ها مورد تست قرار می‌گیرند که در صورت مثبت شدن تست حیوان با رعایت تمام شرایط قرنطینه‌ای لازم معدوم می‌شود.این بیماری در انسان درمان ندارد به همین خاطر پیشگیری از آن از اهمییت بالایی برخوردار است و ما از تمامی اسب‌داران وسوارکاران تقاضا داریم از خرید وانتقال اسب‌های فاقد برگ سلامت تست مشمشه به شهرستان جدا خودداری کنند و هرگونه نقل و انتقال تک سمیان با مجوز اداره دامپزشکی شهرستان باشد تا متحمل هزینه‌های بیشتر نشوند.»

asb1 asb2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top