بستن

سخنرانان مراسم روز معلم چه گفتند؟

هفت‌برکه (گریشنا): به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلم، مراسم تجلیل از معلمین و مدیران نمونه شهرستان گراش در سالن سراجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه، این مراسم صبح پانزدهم اردیبهشت ساعت ده در سالن سراجی برگزار شد. محمد هاشم درویشی، رییس اداره آموزش و پرورش، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان و افقهی کارشناس سیاسی کشور سخنرانان این مراسم بودند. برنامه‌های گلستان‌خوانی، سرود و شعبده‌‌بازی نیز از دیگر برنامه‌های هفته معلم در سالن سراجی بود.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در مراسم گرامی‌داشت مقام معلم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تشریح جایگاه معلم در اسلام گفت: «استاد شهید مطهری علوم اجتماعی و فلسفه غربی را در قالب گفتار اسلامی بیان کرد و شهید مطهری ماندگار شد. در واقع این مهم مطهری را مطهری کرد.»

محمد هاشم درویشی، رییس اداره آموزش و پرورش گراش، ضمن تبریک هفته بزرگ‌داشت مقام معلم، یاد و خاطره معلم شهید آیت‌الله مطهری را گرامی داشت و گفت: «معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر و عشق است». مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش همچنین با اشاره به آیات ۱ تا ۵ سوره علق گفت: «خداوند در این آیات می‌فرماید که بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید و به نام کسی که انسان را از خون بسته‌ای سرشت. همان که آموخت با قلم به انسان آنچه را که نمی‌دانست.» درویشی در همین خصوص عنوان کرد: «معلمی در قرآن به عنوان قدرت لایزال الهی، نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است.» وی به مقوله انسان‌ساز بودن معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: «معلمی شریف‌ترین مسؤولیت‌هاست، چرا که پیامبران نیز آمدند تا انسان‌سازی کنند.»

افقهی: ایران در منطقه نقش ماشین آتش‌نشانی را بازی می‌کند

سیدهادی افقهی، فرزند حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله افقهی، مهمان و سخنران اصلی مراسم روز معلم سال ۱۳۹۵ بود. مرحوم سید حبیب از روحانیون شناخته شده گراش در دهه‌های چهل و پنجاه بود.

سیدهادی افقهی، کارشناس سیاسی، با بیان این که ایران نقش ماشین آتش‌نشانی را بازی می‌کند گفت: «وزیر خارجه عربستان گفته است که ایران در کشورهای منطقه دخالت می‌کند و ایران جز مشکلات منطقه است. هرجا آتشی برافروخته شود ایران پیش قدم می‌شود برای خاموش کردن این آتش.» افقهی افزود: «در کشورهای اطراف افغانستان، لبنان، یمن، عراق، سوریه جنگ‌هایی بوده و است. امروز داعش زن‌های ایزدی، سنی، شبه و برخی زنان شیعه را به غنیمت می‌گیرد و به شیوخ و امرای شهوت‌ران خلیج فارس می‌فروشد که صدای حقوق بشر را در آورده است که جلوی این فجایع اخلاقی که به نام اسلام است گرفته شود. فتوای آیت‌الله سیستانی اگر نبود، داعش بغداد را می‌گرفت، دمشق سقوط می‌کرد و حزب الله خلع سلاح می‌شد و ما باید جنگ را در مرزهای خودمان ادامه می‌دادیم.»

افقهی در چهار محور تضاد با عربستان سعودی را بیان کرد و گفت: «محور اول، محور ایدئولوژیکی فرهنگی است، سعودی‌ها تحت تاثیر تفکرات وهابی تمام مذاهب سنی، مالکی، شافعی، حنفی، شیعه و صوفی همه را در  یک تیر گذاشته است، اما چون نوک پیکان به سمت شیعه است ما فکر می‌کنیم که وهابی ها فقط ضد شیعه هستند که اینطور نیست.

«محور دوم محور اقتصادی است. ما و عربستان عضو اوپک هستیم. از سپیده‌دم انقلاب اسلامی شروع به تولید نفت و بازی قیمت نفت کردند، جنگ دلار و ریال راه انداختند که این جنگ از دو مرکز دبی و ریاض عربستان هدایت و فرماندهی می‌شود. اگر قیمت نفت کمتر شود عربستان ضرر می‌کند. برجام دارد عملی می‌شود که ایران هم خودش قوی می‌شود. در حال حاضر عربستان چند مشکل جدی دارد که جنگ یمن و کاهش قیمت نفت از مهم‌ترین آنان است.

«محور سوم تقابل سیاسی ما با عربستان است. عربستان سعودی نماینده خط استکبار و صهیونیست است. هزار و نهصد و پانزده میلادی آقای عبدالعزیز آل سعود خطاب به نماینده بریتانیای کبیر می‌گوید من منعی ندارم هزار بار اقرار می‌کنم که فلسطین را به یهود یا غیر یهود بدهید و تا روز قیامت من از تعهدم خارج نمی‌شوم. اینجا بود که زلف آل سعود با آل یهود گره خورد. پس این محور، محور ارتجاع عرب در مقابل محور ایران در جبهه مقاومت است.

محور چهارم که مهم‌ترین بحث من است، تعامل و رقابت نفوذ استراتژیک عربستان و ایران است. عجیب است عربستان روابط خود را با رژیم صهیونیستی علنی کرده است. عربستانی که می‌گفت من خادم حرمین شریفین هستم.»

در پایان به مدیر نمونه استانی، فاطمه سعادت و معلم نمونه استان، محمدعلی فرجی جوایزی اهدا شد. در بخش شهرستان مدیر نمونه شهرستان، علی اکبر باقری، معاون نمونه شهرستان، معصومه پرهام و معلمین نمونه شهرستان، محمد درستکار، اسدالله آهنی، محمدعلی حیدری، احمد مسلمی، حمید ابوالحسنی، کبری امینی، افسانه باقری و فرزانه رحیمی جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

saraji4

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. با سلام
    ضمن تبریک به برگزیدگان استانى و شهرستانى

    در خط آخر خبر بهتر بود به جاى جایزه از هدیه استفاده میکردید. زیرا جایزه را موقعی میدهند که رقابتی در کار باشد و فرد برای گرفتن آن تلاش کند ولى هدیه را به هر مناسبتی میتوان داد چه رقاباى در کار باشد و چه نباشد.

    با تشکر

  2. نکته بین عزیز سلام. نمره شما هم نوزده بیشتر نخواهد بود چرا که اول باید جواب سلام یک فرهنگی میدادید و بعد غلط املایی ایشان میگرفتید و نمره میدادید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top