بستن

استقبال جشنواره‌های جهانی از فیلم «بیرون از این»

هفت‌برکه (گریشنا): «بیرون از این»، فیلم داستانی کوتاه ساخته‌ی کیوان محسنی، با سلیقه داوران جشنواره‌های داخلی و خارجی خیلی جور در آمده است. هر چند وقت یک بار خبر موفقیت این فیلم، در کنار فیلم‌های دیگر محسنی، را می‌شنویم. در آخرین دور سفرهای این فیلم‌ها، «بیرون از این» توانست جایزه‌ی بهترین جلوه‌های صدایی را از جشنواره نوخو دریافت کند، و در جشنواره فیلم ریور در ایتالیا و همچنین جشنواره بین‌المللی فیلم ورزازات در مراکش نیز پذیرفته شود.

در جشنواره نوخو نیویورک

NuKhu Ball

فیلم «بیرون از این» کیوان محسنی جایزه بهترین جلوه‌های صوتی را از اولین جشنواره نوخو در نیویورک دریافت کرد. (خبر شرکت فیلم در این جشنواره در سایت گریشنا)

مراسم اختتامیه این جشنواره روز اول ماه می ۲۰۱۶ در دالبی‌تئاتر شهر نیویورک برگزار شد. بهمن مقیمی به نمایندگی از محسنی در این مراسم شرکت کرد، و تندیس گوی‌شکل جشنواره را برای بهترین جلوه‌های صوتی دریافت کرد. این در حالی بود که تا روزهای آخر جشنواره، فیلم محسنی با فاصله‌ی کمی نسبت به بقیه فیلم‌ها بین رتبه‌های اول و دوم در نوسان بود. اما در نهایت با رای بینندگان سایت نوخو، بیشتر عناوین به فیلم «نه دیدم، و نه کار من است» ساخته روستیسلاو اسمیمیاجین رسید.

محسنی درباره این جشنواره می‌گوید: « در مورد آرا تماشاگران باید بگویم در جشنواره هیچ جایزه‌ای داده نشد، چون اگر جایزه داده می‌شد به فیلم بیرون از این می‌رسید. اهدای جایزه‌ها به انتخاب هیات داوران جشنواره بود، که فقط یک جایزه به عنوان بهترین nuvee (معادل بهترین فیلم) داده شد که به فیلم «نه دیدم، نه کار من است» رسید».

NuKhu-Mohseni

 

 

در جشنواره ریور در ایتالیا

2 ALLORO_RIVER-FILM-FESTIVAL «بیرون از این» به بخش مسابقه دهمین جشنواره فیلم کوتاه ریور که در شهر پادوآی ایتالیا برگزار می‌شود نیز راه پیدا کرد. محسنی می‌گوید: «این مهم‌ترین جشنواره‌ای است که تاکنون فیلم «بیرون از این» به بخش مسابقه‌اش راه پیدا کرده است. هم به خاطر ده دوره برگزاری، و هم به خاطر شکل برگزاری این جشنواره. جالب است که در دوره هفتم، جوزپه تورناتوره، کارگردان معروف ایتالیایی، مهمان ویژه این جشنواره بوده است.»

نکته جالب در برگزاری این جشنواره، پخش فیلم‌ها در فضای آزاد است. این جشنواره ۲۸ می تا ۱۱ ژوئن برگزار می‌شود.

در جشنواره فیلم ورزازات مراکش

Selection OIFF2016-GOLD فیلم کوتاه چند دقیقه‌ای محسنی به عنوان فیلم منتخب اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ورزازات در مراکش Ourarzazate International Film Festival نیز شناخته شد و در بخش مسابقه این جشنواره حضور خواهد داشت. این جشنواره از ۲۳ تا ۳۰ ژولای ۲۰۱۶ در شهر ورزازات (اطلاعات در ویکیپدیا) برگزار خواهد شد.

محسنی این روزها در تدارک سفر به کن فرانسه برای شرکت در Short Film Corner جشنواره کن است.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top