بستن

مامای نمونه: علاقه‌ام به کار باعث شد نمونه شوم

هفت برکه(گریشنا): بیستم اردیبهشت‌ماه از ماماهای نمونه شهرستان تقدیر شد. برای آشنایی بیشتر با این قشر زحمت‌کشان به سراغ یکی از نمونه‌های آن‌ها رفتیم و از کار  و زندگی‌اش پرسیدیم.

 

صفیه آتش‌بار متولد ۱۳۶۹ در جویم و ساکن گراش است. آتش‌بار در رشته کارشناسی مامایی از دانشگاه بوشهر درس خوانده است و ابتدا فعالیت خود را از درمانگاه شماره یک(محمد رسوالله) شروع کرد و در حال حاضر به‌عنوان کارشناس مامایی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان گراش مشغول به کار است. آتش بار در روز ماما از بین همکاران خود به‌عنوان مامای نمونه کشوری انتخاب شده است. به درمانگاه شماره دو سری می‌زنم تا با این مامای نمونه کشور صحبت کنم.

بعد از دقایقی انتظار با روی خندان وارد اتاق شد و گفتگو را با سوالی در مورد شغلش شروع کردیم. آتش بار در خصوص شغلش این چنین می‌گوید:« علاقه شدیدی به شغلم دارم، یکی از دلایلی که باعث پیشرفت و انتخابم به عنوان مامای نمونه شده است همین علاقه من به شغلم است. در حال حاضر در واحد سلامت خانواده و جمعیت مدارس، کارشناس مادران و همچنین کارشناس برنامه باروری سالم هستم.»

آتش‌بار در مورد نحوه انتخاب مامای نمونه می‌گوید: «انتخاب ماما کار سختی است چون همه نمونه هستیم مخصوصا ماماهایی که در حوزه بهداشت کار می‌کنند جز ماماهای گمنامی هستند که ممکن است دیده نشوند و در زمان تولد کنار مادر نباشند ولی از زمان قبل بارداری، مراقبت‌های دوران بارداری، مراقبت‌های بعد از زایمان، نوزادی، کودکی و تا دوران سالمندی در کنار مادر می‌مانند و خدمات ارائه می‌دهند.»

انصاری همکار و مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس می‌باشد. او به عنوان مسئول و همکار صفیه آتش‌بار او را شخصی فعال، خوش اخلاق و مسئولیت پذیر می‌داند و می‌گوید: «خانم آتش‌بار بسیار مسئولیت پذیر است و شاید این ویژگی او باعث شد که او را به‌عنوان مامای نمونه کشوری انتخاب کنیم.»

او در ادامه گفت:« انتخاب مامای نمونه کار بسیار سختی است اما خوب با ویژگی‌هایی که در خانم آتش بار دیدیم و همچنین مقاله‌ای که داشتن چک لیست را تکمیل کردم و با مشورت دکتر محمدی و مهندس مساح ایشان را انتخاب و تایید کردند و به وزارت بهداشت معرفی و به‌عنوان مامای نمونه کشوری انتخاب شدند.»

آتش‌بار در مورد تاثیر فعالیت‌های دیگرش در انتخاب به عنوان مامای نمونه می‌گوید: «من علاوه براینکه در ستاد معاونت بهداشت کار می‌کنم مربی کلاس آمادگی برای زایمان هم هستم که برای مادران باردار کلاس برگزار می‌کنیم. همچنین در رابطه با برنامه‌های خود مقاله‌ای هم داشتم که باعث شد امتیاز بیشتری کسب کنم.»

او پایان از دکتر محمدی معاونت محترم بهداشت، مهندس مساح قائم مقام محترم معاونت بهداشت و همچنین خانم انصاری مدیر گروه محترم سلامت خانواده، جمعیت و مدارس که بستری فراهم کردند که من این موفقتیت را کسب کنم که این موفقیت متعلق به این عزیزان است که دلسوزانه در تمامی برنامه‌ها در کنار من هستند.

MaMa Atshbar

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. صدها فرشته بر آن دست بوسه میزنند
    کز کار خلق یک گره بسته وا کنی .
    تبریک به این بانوی عزیز و همه همکاران گلشون . واقعا کادر زایشگاه گراش حرف اول در منطقه میزنه . با توجه به تجربه ای که به عنوان همراه مریض داشتم واقعا کادر بسیار دلسوزی داره . اجرتون با خدا و روسفید دنیا و آخرت باشید . با آرزوی موفقیت برای این خواهرمحترم و همه دلسوزان جامعه پزشکی و پرستاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top