بستن

افتخار قرآنی گراش به محضر رهبری می‌رود

هفت برکه(گریشنا): مجتبی فردفانی بعد از کسب عنوان نخست در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری تلاوت خواهد کرد. برخی از همشهریان گراشی او با پیام «سلام ما را به رهبر برسان» به استقبال این دیدار رفتند. فردفانی بعد از پایان مسابقات در گفتگو خبرگزاری ایکنا از همشهریان و خانواده‌اش بابت حمایت‌‌شان تشکر کرد.

مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم عصر سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد.

تشکر از همشهریان، خانواده و همسر

مجتبی فردفانی، رتبه اول رشته حفظ سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌ و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تلاوت خود در مرحله فینال این دوره از مسابقات گفت:« من با توجه به اجرایی که در مرحله مقدماتی داشتم از نظر صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا خیلی خوب بود و اساتیدی که با ما تماس داشتند تأیید کردند اما در حسن حفظ با توجه به خستگی که داشتم و چند ساعتی بازار رفتیم در حسن حفظ مشکل پیدا کردم اما به دوستان گفتم که در مرحله فینال جبران می‌کنم.»

وی افزود:« امروز در مرحله فینال توانستم یک حسن حفظ بدون اشکال داشته باشم ضمن اینکه از نظر صوت و لحن، تجوید و وقف و ابتدا هم تلاوت خوبی داشتم و توانستم چندین نغمه را اجرا کنم.»

فردفانی با بیان اینکه امروز تلاوت خوبی ارائه کردم، گفت:« قبل از تلاوت به ائمه اطهار (ع) و حضرت زهرا (س) و امام رضا(ع) توسل کردم و خدا را شکر توانستم تلاوت شایسته‌ای داشته باشم.»

وی ادامه داد:« در این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته حافظان خیلی خوبی حضور داشتند و از سطح بالایی برخوردار بودند به‌خصوص در حسن حفظ اما با توجه به اینکه من حسن حفظ را کامل خواندم احتمال می دادم که اول باشم چرا‌که رقبایم از نظر وقف و ابتدا خیلی مشکل داشتند و از نظر صوت و لحن و تجوید هم متوسط بودند.»

رتبه اول رشته حفظ سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عنوان کرد: «خوشحالم که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران توانستم این رتبه را کسب کنم و دغدغه‌ام این بود که تمام توان خود را برای تلاوت در مرحله فینال بگذارم و می‌دانستم که مردم هم انتظار دارند نماینده ایران یک تلاوت خیلی فاخر ارائه دهد.»

فردفانی در پایان گفت:« باید تشکر کنم از کسانی که در کنار من بودند و به یاد من بودند از همشهریان، خانواده و همسرم تشکر می‌کنم که این روزها در کنار من بودند.»

۴

نتایج نهایی دوره ۳۳ مسابقات بین‌المللی قرآن

از سوی هیات داوران نتایج سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته‌های حفظ کل و قرائت اعلام شد. در هر سه بخش مسابقات شرکت‌کنندگان ایرانی به عنوان برتر دست یافتند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیین اختتامیه سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ساعاتی پیش با مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع) و تلاوت آیانی از قرآن کریم توسط سیدجواد کاشفی آغاز شد.

در این مراسم شخصیت‌های لشگری و کشوری و همچنین شرکت کنندگان این دوره از مسابقات حضور داشتند. گروه تواشیح و مدیحه سرایی اهل بیت(ع) نیز در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات به ارائه برنامه پرداختند.

به گزارش ایسنا، هیات داوران سی وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نتایج نهایی مسابقات در رشته حفظ کل و قرائت اعلام کرد که در این دوره از مسابقات نیز شرکت کنندگانی از ایران نیز توانستند عناوین برتر مسابقات را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسامی نفرات در رشته حفظ کل قرآن کریم به ترتیب از نفر اول تا پنجم به شرح ذیل است:

در رشته حفظ کل

– مجتبی فردفانی از ایران

– عبدالعزیز احمد از مصر

– محمدعلی عبدالله از استرالیا

– خالد سنکری از ساحل عاج

– محمد طاها حسن از نیجریه

اسامی نفرات برتر در رشته قرائت قرآن به ترتیب از نفر اول تا پنجم به شرح ذیل است:

– حامد ولیزاده از ایران

– محمد جاوید اکبری از افغانستان

– بحرالدین سعید از اندونزی

– سیدعباس علی از آلمان

– مصطفی علی از هلند

در رشته حفظ کل روشندلان

– عبدالغفور جوهرچی از ایران

– آهمت ساریکایا از ترکیه

– صابرین محمد زعیبی از تونس

گفتنی است این دوره از مسابقات از روز پنجشنبه با رقابت حافظان و قاریان ۷۵ کشور جهان در مصلی امام خمینی آغاز شد. از جمله برنامه های این دوره از مسابقات حضور خانواده های شهدای قرآنی و همچنین برپایی همایش تجلیل از فعال قرآنی بوده است. شعار این دوره از مسابقات «یک امت یک کتاب» بود. همچنین برای هر روزی از مسابقات از سوی ستاد برگزاری این دوره از مسابقات یک نامی در جهت بهره بیشتر از مسابقات در نظر گرفته شده بود.

به گزارش کانال تلگرام مجمع‌القرآن گراش یک جلد قرآن نفیس، تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال جایزه نفرات برتر این دوره از مسابقاتاست. میهمانان و شرکت‌کنندگان سی‌وسومین دوره مسابقات قرآن طبق روال دوره‌های گذشته، صبح فردا، چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

7 نظر

  1. با سلام و عرض تبریک به اغا مجتبی فرفانی بابت اول شدنش .افتحار افرینی که اوازه شهرش را به گوش کل ایران ان شاء الله فردا در محضر رهبر عزیزمان امام خامنه ای خواهد رساند …درخواستی داشتم اگر مقدور است برایتان. اجرای مرحله فینال و همچنین مصاحبه اش را نیز در سایتتان بار گذاری کنید ممنون میشوم…

  2. مسئولین و متولیان محترم فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شهرستان گراش
    با سلام و احترام
    اکنون که شمیم خوش بوی قران موجب شادی دل مومنان شده و به لطف تلاش چندین ساله حافظ وقاری معزز و محترم قران نام دیارمان اعتباری مظاعف یافته است بیایید نگاهی متفاوت به این موفقیت و افتخار افرینی داشته باشید .باید حمایت معنوی و پاداش مالی در خور شان و شخصیت و کار انجام شده از این فرزند عزیز شهر بنمایید
    . اکنون ایشان را در شهرهای دیگر ازجمله مشهد قم تهران روی دست میبرند و خواه و ناخواه این محترم نیز باید مسیر زندگی اینده خود را مشخص کند و نوع رفتار و حمایت ما در تصمیم گیری های بعدی ایشان تاثیر گذاراست .
    ان شاءلله که با همدلی و همفکری نهادهایی همچون ارشاد اسلامی .تبلیغات اسلامی .فرمانداری .حوزه علمیه و دفتر امام جمعه محترم بتوانیم بهترین روش حمایتی را برگزینیم و موجب دلگرمی بیش ازپیش شویم و یقین بدانیم پاسداشت اهل قران از فرائض و شعایر دینی است .باتشکر
    ۹۵/۲/۲۸ گراش عزیز نوبهار

  3. من هم به نوبه خودم ضمن تشکر و قئردانی از همه همشهریانعزیز خصوصا مجمع القران گراش این بیروزی عظیم را به برادر مجتبی فردفانی تبریک میگویم بیروزی و سرافرازی بیشتر برای خودتان و خانواده عزیزتان از خداوند بزرگ ارزومندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top