بستن

گزارش از فرماندار، نظر از شما: عملکرد سال ۹۴ دولت در گراش

هفت‌برکه (گریشنا): ادارات گراش در سال ۹۴ بیست و هفت میلیارد تومان از محل بودجه دولتی و دو میلیارد و نیم از محل کمک‌های مردمی برای افتتاح پروژه‌ها هزینه کردند. اقدامات انجام شده و کلنگ‌زنی‌ها نیز ۹ میلیارد تومان هزینه‌‌بر بوده است.

در ابتدای سال ۱۳۹۵ فرمانداری گراش در گزارشی فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۳۹۴ را جمع‌بندی کرد. به گفته فرماندار گراش، «در این گزارش فقط پروژه‌هایی عنوان شده‌اند که در سال ۹۴ به اتمام رسیده است و به پروژه‌هایی که در حال انجام هستند نظیر مجتمع اداری، مجتمع محبی، کلینیک تخصصی، محور گراش- اوز و … با وجود این که صدها میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی یا مردمی هزینه شده است، اشاره‌ای نشده است.»

در آستانه ۲۴ خردادماه و آغاز چهارمین سال فعالیت دولت تدبیر و امید، از شما می‌خواهیم گزارش فرمانداری را بخوانید و نظر بدهید. همه نظرات شما در اختیار فرماندار گراش قرار می‌گیرد.

forodi

 سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت

اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی نشان‌دهنده عزم جدی دولت برای افزایش سطح پوشش خدمات بهداشتی است. بخشی از این خدمات تاسیس خانه‌های بهداشت و گسترش بخش‌های درمانی است.

بر اساس گزارش عملکرد فرمانداری در سال ۹۴، بخش دیالیز بیمارستان امیر‌المومنین (ع) گراش با هزینه‌ی ششصد میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی افتتاح شد.

بیمارستان امیر‌المومنین (ع) برای خرید و بهره‌برداری از تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، یک میلیارد و نهصد میلیون تومان از محل بودجه دولتی و دویست میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی هزینه کرده است.

از دیگر طرح‌های بخش بهداشت و درمان در مناطق روستایی، افتتاح خانه‌ی بهداشت روستای خلیلی با هزینه‌ی ۱۳۰ میلیون تومان، افتتاح خانه بهداشت روستای آغصه با هزینه‌ی ۱۰۰ میلیون تومان، افتتاح ساختمان داروخانه بخش ارد با هزینه‌ی ۷۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی، و افتتاح کلینیک دندان‌پزشکی ارد با هزینه‌ی ۱۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی بود.

راه و خیابان

دو پروژه‌ی شانه‌سازی محور فداغ-خلیلی و محور آغصه با مبلغ دو میلیارد و ششصد میلیون تومان و روکش آسفالت محور فداغ- بیرم به مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون تومان، مهم‌ترین فعالیت‌ها در لیست عملکرد اداره‌ی راه و شهرسازی شهرستان گراش است.

در طرح‌های عمران شهری و روستایی، بلوار ورودی فداغ با هزینه‌ی ۵۰۰ میلیون تومان، پارک محبی گراش با هزینه‌ی ۵۰ میلیون تومان از محل بودجه‌ی شهرداری و ۲۵۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی، افتتاح پروژ‌ه‌ روشنایی بلوار خدیجه کبری و بلوار الله‌قلی‌خان با هزینه‌ی ۷۰۰ میلیون تومان، افتتاح مرکز آب‌شیرین‌کن روستای لب‌اشکن با هزینه‌ی ۴۰ میلیون تومان، بهره‌بردای از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مدارس با هزینه‌ی ۴۵۰ میلیون تومان، بهره‌برداری از آسفالت بلوار امام حسین (ع) ارد با هزینه‌ی ۲۰۰ میلیون تومان، طرح بهسازی راه روستای زینل‌آباد با هزینه‌ی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، بهره‌برداری از بلوار رسالت و سعادت با هزینه‌ی ۶۰۰ میلیون تومان، و زیرسازی و آماده‌سازی شهرک آغصه با هزینه‌ی ۱۰۰ میلیون تومان، مهم‌ترین پروژه‌هایی است که با هزینه‌ی دولتی به سرانجام رسیده‌اند.

سال ۹۴ شهرداری برای خرید و بهره‌برداری از ماشین‌آلات خدماتی و اداری، یک میلیارد تومان هزینه کرده است و دویست میلیون تومان نیز مردم به کمک آمده‌اند. فرمانداری و بخشداری مرکزی هم با ۱۰۰ میلیون بودجه دولتی صاحب خودرو شدند.

ساختمان‌های اداری

هر چند مهم‌ترین طرح اداری گراش تاسیس مجتمع اداری است، اما ادارات دیگر نیز در این مدت به دنبال تکمیل ساختمان‌های خود بوده‌اند. سالن طرح جامع مالیاتی با هزینه‌ی ۱۲۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح شد.

سالن کنفرانس فرمانداری با هزینه‌ی ۱۸۵ میلیون تومان بودجه دولتی و ۱۵ میلیون تومان کمک‌های مردمی به پایان رسید. سالن سینمای گراش و مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با  ۳۰۰ میلیون تومان کمک مردمی و ۵۰ میلیون تومان بودجه دولتی با همکاری شورای اسلامی شهر گراش و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی سال ۹۴ افتتاح شد.

بعد از سال‌ها ساخت مدارس خیرساز، مدرسه ابتدایی امام محمد باقر (ع) گراش با هزینه‌ی ۷۳۶ میلیون تومان از محل بودجه‌ی دولتی ساخته شد. خرید ساختمان و تجهیز اداره گذرنامه با هزینه‌ی ۳۰۰ میلیون تومان با کمک خیرین انجام شد. توسعه شبکه و نصب پانزده دستگاه ترانسفورماتور هوایی با هزینه‌ی۵۹۰ میلیون تومان از محل بودجه‌ی دولتی و توسعه و اصلاح شبکه آب‌رسانی به هزینه‌ی ۴۲۵ میلیون تومان از محل بودجه‌ی دولتی از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در سال ۹۴ بود.

آبفای روستایی برای توسعه شبکه آب‌رسانی مجموعه فداغ و خلیلی ۸۲۰ میلیون تومان از محل بودجه‌ی دولتی و مدیریت جهاد کشاورزی برای تسطیح لیزری اراضی کشاورزی شهرستان ۵۶۰ میلیون تومان از محل بودجه دولتی و ۳۵ میلیون تومان از محل مبلغ مردمی هزینه کردند.

شهرداری

بخش عمده‌ای از فعالیت عمرانی بر دوش شهرداری بوده است. تکمیل و به‌سازی پارک ملاصدرا با هزینه‌ی ۲۰۰ میلیون تومان، عملیات زیر‌سازی و آسفالت شهری با هزینه‌ی یک میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان، به‌سازی معابر و موزائیک‌کاری پیاده‌رو‌های سطح شهر با هزینه‌ی۷۰۰ میلیون تومان، تملک اراضی و منازل قدیمی با هزینه‌ی چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان، پروژه‌هایی است که شهرداری گراش در سال گذشته به بهره‌برداری رسانده است.

افتتاح چهار اداره

در سال ۹۴ چهار اداره‌‌ی تعاون روستایی، میراث فرهنگی، گذرنامه و امور آب به جمع ادارات گراش اضافه شد. بهره‌برداری از مسکن طلاب دویست و چهل واحدی، کاهش سی‌ و دو درصدی جرایم در سطح شهرستان و اجرای صد و هفت طرح اشتغال‌زایی با تسهیلات یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی نیز در لیست اقدامات کارگزاران دولت تدبیر و امید قرار دارد.

برگزاری انتخابات

مهم‌ترین عمل‌کرد مجموعه سیاسی شهرستان در سال ۹۴، برگزاری موفق و هم‌زمان دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در هفتم اسفندماه بود.

دیگر فعالیت‌ها

بخشی از فعالیت‌های انجام شده، مربوط به پروژه‌های کلنگ‌زنی سال پیش بود. پروژه‌هایی که این امید وجود دارد که با تامین بودجه، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد. از ۹ پروژه‌‌ای که در سال ۹۴ کلنگ‌زنی شد، کلنگ‌زنی گازرسانی به ارد با هزینه‌ی شش میلیارد و هشتصد میلیون تومان، کلنگ‌زنی سالن گلزار شهدا با هزینه‌ی پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و صد میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی، و کلنگ‌زنی مجموعه اداری- ورزشی فداغ با هزینه سیصد میلیون تومان از همه شاخص‌تر است.

اطلاعات کامل‌تر عمل‌کرد سال ۹۴ دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش را می‌توانید در سایت در پایین مشاهده کنید.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

14 نظر

  1. با سلام و قبولی طاعات و عبادات.البته جای تشکر دارد ولی:
    هنوز هم دولت و دولتمردان خیلی بدهکار مردم گراشند چه در این دولت چه در دولتهای قبل.
    باز هم قسمت عمده ای از بار بر دوش مردم همیشه در صحنه است.
    جالب است بدانید سهم لامرد فقط از محل ۲ درصد نفت وگاز از کل هزینه ای که برای این پروژه ها شده بیشتر است….

  2. چرا فرماندار و مسوولین محترم پیگیر حق السهم شهرستان گراش از چاه های گازی شانول خلیلی نیستند.چرا منفعت بیشتر را لامرد و خنج ببرند،وسرماکلاه گشاد برود.

  3. با سلام و خسته نباشید خدمت همه مسولیین به ویژه فرماندار محترم دست مریزاد خوبه ببینید دوستان مشکلات یه روزه درست نشده که یه روزه حل بشه نیاز به زمان داره دیگه هم مسولیین عزیز دارن زحمت میکشن پیگیری میکنن عملکردشون تو سال گذشته خوب بوده فقط بنیاد مسکن یه کم داره کم کاری میکنه چند وقت جلوتر در ارد زمین واگذار کرده آقایی که هم زمین و هم خونه داره هم رفته زمین گرفته من خودم به شخصه با شورا صحبت کردم میگن چون سند به نامش نخورده بهش میدن از اون طرف جوانهایی هم هستن که با زن و بچه در به در خانه ی اجاره ای آخه این درسته فرماندار محترم خودتون قضاوت کنید

  4. با سلام خدمت فرماندار محترم، ممنونم بابت خدمتتان که برای شهرستان گراش انجام داده اید ولی متأسفانه هیچ هزینه ای صرف شهرک عقاب نمیشه هر بار به اداره ها برای هرکاری مراجعه میکنیم به ما میگویند بودجه نیست مثلا برای آسفالت خیابان میگویند باید مقداری از هزینه توسط اهالی پرداخت شود البته برای خیابان نه کوچه، ببینم کجا برای آسفالت خیابانها از اهالی هزینه میگیرند که ما بپردازیم، اینطور که معلوم است باید برای هرکاری اهالی هزینه کنند هیچ بودجه ای برای این شهرک هزینه نمیشود

  5. باسلام خدمت فرماندار محترم چرا اداره گاز هنوز کوچه های خیابان درمانگاه رو گاز کشی نکرده بخدا خسته شدیم از بس نفت اوردیم

  6. جناب آقای فرماندار
    باسلام وآرزوی قبولی طاعات.
    سالهاست که همایشهاوجلسات متعددی درجهت صنعتی نمودن گراش بین سرمایه داران وسرمایه گذاران بامسوولین محترم استانی وشهرستان برگزارشده ولی درمقابل شاهد تعطیلی روزافزون این تولیدیهابوده ایم.
    ازآنجاییکه تمامی مسوولین بخصوص حضرتعالی مهمترین وشایدتنهاراه آبادانی شهر صنعتی شدن گراش هست.لطفابفرماییدعلت اصلی ناموفق بودن صنعت درگراش چیست وچرا دربین بودجه های عمرانی جایی ندارند.واگرداشته انددرصورت امکان جهت تنویر افکارعمومی اطلاع رسانی نمایید.
    ویابفرماییدحضرتعالی بعنوان نماینده عالی دولت ومجموعه تابعه تان آیا حمایتی ازاین واحدها کرده ایدوباز هم تعطیل شدن یانه.
    درمجامع مسوولین به این امرمتهم هستندکه شعارحمایت ازسرمایه گزارمیدهندولی بعد پشتشوخالی میکنند.لذادرصورت صلاحدیدباذکرجزییات اقدامهای حمایتی مجموعه فرمانداری وادارات دیگررابفرمایید.
    من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق
    سپاس ودرودبه تمامی خدمتگزاران ملت شریف ایران عزیز

  7. ایکاش ایشون متعاقب دیدن نظرات مردم دراین محل پاسخی به مردم بدهند که کاری بسیارزیباوپسندیده ای هست وارزش قایل شدن به نظرات مردم.

  8. اقای فرماندار بیکاری تحصیلکرده ها رو حل کنید
    درمبحث تحصیلی حداقل همه تا دیپلم یا سیکل دارن میخوونن.چون اینده اقوامشون که تحصیل کردن رو میبینن.
    چرا لار و لامرد هنوز داره نیرو میگیره ولی شهرستان تازه تاسیس شما که به نیروهم نیاز داره نمیگیره.
    چرا از همه شهرها باید بیان اینجا کار کنن ولی جوون تحصیلکرده ما باید بیکار باشه.
    بریددنبالش.تحقیق کنین ک چجوری نیرو میدن.نشستین که دولت بهتون نیرو بده؟

  9. گریشنای عزیز
    اگه یه گزارش از مجتمع تجاری گراش مال که قرار بود ساخته بشه و وزیر هم قول همکاری داده بودن رو برامون تهیه بکنی ممنون میشیم

  10. ضمن عرض خسته نباشید به فرماندار محترم . خدمات دولت در شهرستان واقعا ستودنی است.
    درخواستی که از فرمانداری شهرستان دارم اینه که در خصوص تخصیص بودجه به نقاط مختلف شهرستان کمال عدالت رو رعایت کنند چرا که وجود اختلافات میان گراش و لار یا لار و خنج و… دقیقا از همین مورد سرچشمه میگیره. این امر میتونه زمینه ی لازم برای اتحاد مردم شهرستان رو نیز فراهم کنه تا در موقعیت های حساس شهرستان دچار گسست نشه.

  11. سلام قبلا گراشیها لاریهارابه بی عدالتی متهم میکردند ومیگفتند لاریها حق گراش رامی خورند وحق بخش گراش را نمی دهند وهمه اش را درلارهزینه می کنند به همین خاطر بین لاروگراش شبیخون بود گذشت وگراش شهرستان شد حالا همان روشی که برسرشان آورده اند برسر توابع خودشان درمی آورند اگر اون کارا غلط بود چرا خودتان تکرارش می کنید اگر درست بودچرا صدسال فریاد وفغان میکردید مظهربی عدالتی توزیع نادرست اعتبارات است یک سالنی دست زدید نیمه کاره رها کردید رفته توپاچه ی دولت اسمش هم خیرساز گذاشتید یک جاده چک چکی رو پیشنهاد دادید وصددرصد قبول کردید وقتی شهرستان شدید به امان خدا رها کردید دولت مسکین باید براش ملیاردها بودجه بذاره آنهم مگر میخواهیم زعفران منتقل کنیم که مقرون به صرفه باشد ؟ یک بیمارستان درست کردید بعنوان خیراندیش که برا مردم خوب شده حداقل ۴۰۰دختر پیر وپسر بیکار ردیف گرفته اند یعنی هرماه حداقل۴۰۰ میلیون حقوق که دولت باید بده ساختمان بخش های مختلف می سازید تجهیزش را دولت باید بکند ساختمان آنقد هزینه ندارد که تجهیزکردنش دارد این را مسئولین متوجه هستند یا نیستند خدا می داند ولی همه ی کارهای خیر ما برادولت مظلوم هزینه است براتوابع هم هیچ حقی قایل نیستید واصلا شیراز راهم به حساب نمی آورید تا چه رسد به ارد وفداغ رضای خدا را درنظر بگیرید واینقد کلاه گشاد سر دولت نگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top