بستن

برای اولین بار، آزمون صنایع دستی در گراش برگزار شد

هفت برکه (گریشنا): شانزده نفر از صنعتگران صنایع دستی شهرستان در اولین آزمون صنعتگری شرکت کردند تا در صورت پذیرفته شدن، پروانه‌ی تولید انفرادی دریافت کنند.

به گزارش محمد رستم‌پور: این آزمون امروز، هشتم خرداد ماه در موسسه‌ی خیریه‌ی حضرت رقیه(س) برگزار شد که یازده نفر در رشته‌ی قلاب‌بافی، دو نفر در رشته‌ی خرازی صنعتی، دو نفر در رشته‌ی گلیم‌بافی و دو نفر در رشته‌ی دوخت لباس محلی، هنر خود را محک زدند.

اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان با همکاری شورا اسلامی شهر و شهرداری گراش مسولیت اجرای این آزمون را برعهده داشتند. مهندس جواد اسدی، رییس اداره‌ی میراث فرهنگی می‌گوید: «حمایت و ترویج رشته‌های صنایع دستی مهم‌ترین هدف ما برای برگزاری این آزمون بود. صنعت‌گران در صورتی مورد حمایت سازمان میراث فرهنگی قرار می‌گیرند که دارای پروانه‌ی تولید انفرادی باشند.»

نیکنام، مسول آموزش سازمان صنایع دستی استان فارس نیز گفت: «این آزمون به صورت فصلی و در ابتدای هر فصل برگزار می‌شود که در نهایت پذیرفته‌شدگان پروانه تولید انفرادی دریافت می‌کنند. از مزایای گرفتن این پروانه؛ شرکت در نمایشگاه صنایع دستی، دریافت بیمه‌ی صنعتگران، گرفتن مهر اصالت و نشان ملی، اختصاص تسهیلات وام است. ما همچنین اتحادیه‌ی تعاونی صنایع دستی را تشکیل داده‌ایم که صنعتگرانی که تمایل دارند کارهای آن‌ها به فروش برسد می‌توانند با این اتحادیه‌ همکاری کنند و محصولات خود را به آن‌ها تحویل دهند تا در نهایت در معرض دید خریداران قرار گیرد.»

افراد بالای هیجده سال، افراد دارای مشاغل خانگی در رشته‌ی بومی و صنعتی ایران، حداقل دو سال سابقه‌ی مفید در رشته‌ی مورد نظر از جمله شرایط لازم برای شرکت در این آزمون است.

sanhatgari1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top