بستن

قاریان عربستانی مهمان مسجد صاحب‌الزمان (عج) گراش

گریشنا (هفت‌برکه): چهار قاری شیعه عربستانی در برنامه‌ها و محافل قرآنی مسجد صاحب الزمان (عج) در ماه مبارک رمضان حضور خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی مسجد صاحب‌ الزمان (عج)، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان گراش آماده استقبال ویژه از نماز‌گزاران و میهمانان و دوست‌داران این سفره رحمت الهی می‌شود.

مسابقات با حضور قاریان عربستانی

حجت الاسلام و المسلمین سید امین‌رضا جلالی، امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان گراش در خصوص برگزاری مسابقات قرآن در این ماه مبارک می‌گوید: «در راستای گسترش و ترویج اندیشه‌های قرآن کریم و فرهنگ دینی، مسجد صاحب‌الزمان (عج) اولین دوره مسابقات قرآن کریم شهرستان گراش را با همکاری سازمان تبلیغات، اوقاف و دانشکده علوم قرآنی بین شهرستان‌های گراش، لارستان، اوز، خنج، جهرم و لامرد و بخش‌های تابعه برگزار می‌‌کند.»

این مسابقه در رشته‌های قرائت، ترتیل‌، حفظ، مفاهیم و اذان در محل  مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان گراش در روز‌های ۲۷ و ۲۸ ماه مبارک رمضان با حضور داوران مجرب و همچنین با حضور افتخاری قاری بین‌المللی سید نوح الموسوی و دیگر میهمانان از کشور عربستان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و اذان تا بیست و چهارم ماه مبارک رمضان فرصت دارند جهت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات، به امام جماعت مسجد مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۰۹۱۷۴۳۰۱۸۸۵ و یا ۰۷۱۵۲۴۴۷۹۰۹ تماس بگیرند.

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) می‌گوید: «نخستین رویکرد ما در برنامه‌های این ماه، تعمیق معارف و بینش دینی نمازگزاران و مردم  به مباحث و مسائل قرآنی است. ما همواره در پی آن‌ایم که نمونه و الگویی از چگونگی پیوند قرآن و عترت به مردم  ارائه دهیم و مبنای ما در برنامه‌های قرآنی مسجد این است که تا حد امکان با کمک خیرین قرآنی، معارف ناب قرآن را در دسترس عموم قرار دهیم و زمینه شناخت همگان از این کتاب آسمانی را فراهم کنیم.»

جلالی در ادامه بیان کرد: «امسال میزبان حافظ و قاری بین المللی، سید نوح حسینی الموسوی به همراه چند نفر از قاریان برجسته و شیعه‌ی کشور عربستان هستیم و ان شاء الله از حضور دیگر حافظان و قاریان شهرستان و استان و کشوری هم بهره‌مند خواهیم شد.»

از کلاس تا قرائت قرآن

برنامه‌های مسحد ساحب الزمان (عج) در ماه مبارک رمضان به این شرح است: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در شیفت عصر در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم در دو بخش مجزا برای خواهران و برادران با همکاری اساتید مجرب، کلاس تخصصی صوت و لحن در ساعت ۱۷، پذیرایی افطاری از روزه‌داران، محفل انس با قرآن و قرائت زیبای قرآن کریم توسط قاری مدعو بین‌المللی ویژه خواهران و برادران با همکاری روحانیون مبلغ مساجد و سازمان تبلیغات با محوریت مسجد صاحب‌الزمان (عج) در مساجدی که اعلام آمادگی کرده‌اند، از جمله شهر و روستای توابع و همجوار، برگزاری برنامه یک جزء ترتیل‌خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برتر شهرستان در دو نوبت عصرها و قبل از اذان مغرب ویژه برادران وخواهران.

همچنین تلاوت یک جزء قرآن کریم همراه با خلاصه تفسیر و  تدبر در قرآن کریم هر شب‌ ساعت ۲۳ ویژه برادران و با حضور استاد الموسوی و قاریان برتر شهرستان و امام جماعت مسجد، دعوت از حافظان برتر استانی و کشوری در برنامه‌های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی منطقه‌‌ای شامل قرائت قرآن کریم، حفظ و اذان و ترتیل‌خوانی در روزهای ۲۶ و۲۷ ماه مبارک رمضان با حضور داوران مجرب از جمله برنامه‌های اجرایی مجموعه مسجد در این ماه پر فضیلت است.

maxresdefault

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

15 نظر

  1. عرض ادب؛
    حضور قاریان محترم را خوش آمد میگوییم ، کار خوب و بجایی است اما نه در جهت ترویج بلکه تشویق به فرهنگ قرآنی ، از عزیزان دستندرکار نیز خواهشمندیم دقت بفرمایند که وقتی چهار قاری دعوت کرده باشید اضافه کردن قاریان و حافظان … داخلی اگر بدون برنامه ریزی صحیح صورت گرفته باشد اصل برنامه از دافعه ی بیشتری برخوردار میگردد تا جاذبه، و فقط برای حفظ ظاهر چنین مطالبی عنوان شده ، اما در کل اجرای اینگونه برنامه ها و توجه بیشتر به زمینه های قرآنی در شهرستان و نه فقط معطوف به یک ماه از سال لازم و ضروری است ، باید این گونه برنامه ها در شهرستان اجرا گردد تا ان شاءالله در آینده شاهد مدیریت بهتری در این زمینه ها باشیم.

  2. نمی دونم چقدر خرج شده؟
    اما وقتی نفر اول مسابقات بین المللی حفظ یک گراشیه(جناب فردفانی)
    اما وقتی جناب آقای سعادت در حرم حضرت معصومه تلاوت می کند و همه لذت می برند
    و وقتی جناب ستوده را داریم
    چه نیازی است ما مزاحم این عزیزان بشیم و اینهمه خرج رفت و برگشت بشه و یه چیزی هم به خودشون بدیم.
    می شود هزینه ها را مدیریت کرد.

    1. با سلام خدمت دوست عزیزمان
      جناب فرمایش شما بسار متین اما همه میدانید مسجد صاحب الزمان بعنوان یکی از برترین مساجد شهرستان گراش می باشد بنده توفیق دارم حدود دو سال مشغول به تبلیغ در این مسجد هستم
      گذشته از این که بهر حال ما حافظان و قاریان شهرستان را ارج مینهیم که همگی از دوستان خودم می باشند اما به دلیل مشغله کاری و عدم حضورشان در شهر گراش متاسفانه ما زیارتشان نمیکنیم .
      اما درباره دعوت از این مهمانان این مطلب را عرض کنم شما سری به وبسایت های عربی بزنید تا شناخت بهتری از این مهمانان عزیزمان پیدا کنید
      ضمنا ایشان به مدت یک ماه مهمان ما هستند و هر قاری بین المللی حتی به یک جلسه شبی با قران هم به سختی می شود ازشان دعوت گرفت
      این عزیزان از دوستان بنده میباشند وبنا به وضعیت سفارت کشور عربستان و عدم رابطه سیاسی امسال مهمان ما شده اند اما نه به هزینه های گزاف
      مطمعنم کل هزینه یک ماه ایشان به اندازه سفر یک سخنران یا مداح کشوری در یک ساعت اجرا هم نمیشود پس قضاوت زود نکنیم دوست عزیز
      شایسته است بجای انتقاد از این عزیزان بهره واستفاده ای بجا شود
      الحمدلله برنامه های خوبی را در مسجد داریم که همین ابتدای برنامه نفرات شرکت کننده در برنامه هایمان چند برابر شده
      ناگفته نماند جناب آقایان مذکور هم اگر افتخار بدهند مانند سایر دوستان که حضور دارند ما خاک پایشان را توتیای چشمانمان خواهیم کرد
      در پناه قران کریم باشید .
      جلالی ۲۲خرداد ۹۵

  3. خدمت حاج اقا جلالی عرض سلام…
    با تشکر از توضیحات کاملتون … نکته ای که به نظرم اومد یاداوری کنم این بود که بهتره بگین مسجد صاحب الزمان از لحاظ انجام فعالیتهای فرهنگی مذهبی جزو بهترین مساجد گراش هست …. وگرنه عبادتگاه و خانه خدا بهتر و بد تر نداره ….
    و من الله التوفیق

  4. با سلام و ادب؛
    خدمت جناب جلالی
    بنده تشکر خودم رو قبلا عرض کردم ، فرمایشات شما رو هم مطالعه کردم.
    به نظر بنده آنچه که مورد نظر دوستان بود انتقاد نیست ، پیشنهاد درست و بجاست ، واینکه اگر انتقادی هم باشد با رویکرد مناسب باید به آن نگاه کرد و صد البته با سعه صدر.
    اما آنچه که لازم است پیرو فرمایشات شما عرض کنم( در این مجال کم ) این است که؛
    أرج نهادن به قاریان و حافظان شهرستان همانند دیگر میهمانان عزیز به شکلی که فقط نام دوستان خودم هستند برده شود و شناخت تنها کافی نیست، چرا که اگر چهره های شاخص شهرستان هستند ، بجا و زیبنده است که برای نشان دادن احترام و منزلت و … که از آن صحبت به میان آمده از این عزیزان با تماس ساده تلفنی هم که شده دعوت کنیم.
    تا اینکه عدم حضور و مشغولیت … را بهانه ای برای توجیه این حد اقل کم لطفی ها کرده باشیم.
    به نظر میرسد در این حالت أرج ننهادن به از حرف و دم از آن زدن است.

    مثال؛ فرمودید همین عزیزان فوق را می شناسید و به توانمندی آنها إذعان نمودید آیا از حضور یا عدم حضورشان در شهرستان مطلع هستید ؟! چطور با قاطعیت میفرمایید ؟ بنده عرض میکنم قطع به یقین چنین چیزی نیست.
    سنت و احترام دوستی باعث این بی اطلاعی بزرگواران شده یا نکته ای دیگر؟!
    نه برای بنده و نه هیچ خواننده محترم دیگر پذیرفته نیست که از دوستان دور دعوت و یاد شود ولی از آن هایی که در کنارشان هستیم و به دوستی و … و توانشان إذعان داریم اطلاع درستی نداشته ، و دعوتی ساده هم نشده باشد.
    امیدوارم صحبتهایی که برای عموم بیان میشود فقط با لعاب زیبا و کلمات عامه پسند گفته نشود.

    استناد میکنم به اینکه فرمودید؛
    کلاس صوت و لحن تخصصی؛ از عزیز قاری بپرسید دقیقا در این یک ماه کدام بخش از أصوات و ألحان و نغمات و ردیفهای موسیقایی را میشود آموزش داد، این در حالیست که مشکلات پایه ای روخوانی بیشتر قرآء شهرستان هنوز مرتفع نشده ، حال تا برسد به تجوید و …
    اگر شما بزرگوار دوسال بیشترنیست که در جهت ترویج این فرهنگ تلاش نموده اید که ( و من الله توفیق ) معلوم هم نیست این توفیق خدمت را خداوند در زمانی نچندان دور در جایی دیگر به شما کرم نماید، اما آنچه مسلم است ، ما فرزندان این خطه و ماندگاران و مدیونین به این شهر و شهدای این شهر و مردم عزیز و عزتمندش هستیم که حتی اگر در جایی دیگر هم حضور فیزیکی داشته باشیم دل و روحمان با عشق به این خاک و خدمت به آن است که می تپد.
    مطلب بعد؛اینکه به سختی میشود از قاریان دعوت نمود، بله شاید برای عزیزانی که برنامه و شناخت کافی نداشته باشند کار خارق العاده ای به نظر آید ولی پاسخ شما بزرگوار این است (قدر الرجل علی همته).

    توصیه ای خیر خواهانه هم به تمام سروران و عزیزان در تمام عرصه ها؛
    اینکه ما احترام و شخصیت و ارزش انسان ها را با عنوان ها و ألقاب و رتبه ها ببینیم و بسنجیم ؛ فقط و فقط بیش از پیش خود را و درک و فهم و باطنمان را به مردم نمایان ساختیم.
    وگرنه بودند قاریان و حافظانی چون ابن ملجم هاو شمر ها و …

    (دو صد گفته چون نیم کردار نیست) امید در راه عزت قرآن و اسلام گام برداریم.( ان شاءالله)

    1. دوست عزیز ممنون هستم از شما و الطاف بیکران تان .
      الحمدلله در این ایام ماه رمضان دوستان مداح وقاری و همچنین مسولین و مردم گراش هر کدام به نوبه خود در جلسات قرآنی مسجدشرکت کرده و میکنند .
      با توجه به اینکه در شهرستان گراش موسسه مجمع القران فاطمیون مشغول به فعالیت قرانی می باشد بیشتر دوستان با این مرکز مراوده وحشر ونشر دارند از همان ابتدا مشغول به رایزنی با جناب حجه الاسلام بصیری مدیر این مجموعه بودیم که این عزیزمان با روی بازاز برنامه های ماه مبارک رمضان استقبال کردند .
      اما در خصوص انتقاد شما دوست عزیز مبنی بر ارج نهادن به مجموعه قرانی شهر گراش باید این نکته را متذکر شوم نه تنها بنده بلکه عزیزان هیات امنای مسجد صاحب الزمان (عج) از ابتدای ماه مبارک رمضان باهدف تجلیل از جناب استاد فردفانی و ارج نهادن بر فعالیت فعالان فرهنگی مذهبی و خصوصا قرانی و با هدف دور هم جمع کردن همه فعالان قرانی اقدام به برگزاری برنامه های قرانی کرده است که با استقبال عزیزان دلسوز هم مواجه شده است .
      بنده به گرمی دست همه خادمان فعالان قاریان حافظان و…را به گرمی می فشارم و به جهت هرچه بهتر شدن برنامه مسابقات جنوب استان در اواخر ماه رمضان در گراش از همه شما عزیزان دعوت می کنم با حضور خود مایه دلگرمی همه خادمان قران کریم شوید .
      در خصوص کلاسها که فرمایش شما بسیار متین اما همانطور که گفتم و جناب اقای حسین شیری هم که از قاریان بنام میباشند این پیشنهاد شد که بعنوان یک دور هم جمع شدن برنامه ای ریخته شود که نه بعنوان استاد شاگردی بلکه بعنوان مباحثه علمی قرانی و استفاده از تجربه دوستان کلاسی تشکیل شود .
      این نکته را هم عرض کردم که بنده دو سال در گراش (تکرار میکنم فقط دو سال در گراش) فعالیت قرانی دارم . توصیه میکنم مطالب را دقیق مطالعه بفرمایید تا خدای نکرده شبهه ای در ذهن مبارکتان پدیدار نشود. و لیکن هدف ترویج معارف قران است دوست عزیز نه منیت و حمیت وتعصب که گفته شود من یا ما
      بنده الحمدلله توفیق استادی حفظ را در بیت الاحزان ، جامعه القران که از بزرگترین موسسات حفظ جهان تشیع میباشد را دارم .
      پیشنهاد میکنم خود را معرفی تا شما را بشناسیم واز وجودتان بهره ببریم . بنده در هر وقت وساعتی تشریف بیاورید پاسخگوی به سوالات شما دوست عزیز هستم .
      الحمدلله مسابقات قرانی در اواخر ماه مبارک رمضان خود دلیلی مبین خواهد شد بر شایسته سالاری قاریان وحافظان و ارج نهادن و احترام به همه عزیزان خصوصا قاریان حافظان داوران و… خواهد بود . ان شا الله هر کسی (در هر مکان وزمان در ولایت خودی یا در فراق خانواده و دوستان ) که هدفش رضای خدا و خدمت به قران هست خدای متعال او را ثابت قدم و حفظ بفرماید
      با تشکر مستدام باشید
      وٖآخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

  5. احسنت به هیات امنا و دست اندرکاران مسجد صاحب الزمان والبته هر مسجد و موسسه ای که در زمینه فعالیت های مختلف قرانی از جمله قراات، حفظ ،تفسیر، و معارف والای قران کریم قدم برمیدارد.
    و کان سعیکم مشکورا

  6. شما هنوز دست از این اعراب عربستان برنداشتیناین همه بلا و مصیبت کشیدیم از دست این عربستان،هنوز داغ اقاقای خواجه پور یادمونه لطفاً نگید اینا شیعه عربستان هستن

    1. زود قضاوت نکنید
      پدر جناب سید نوح الموسوی به دلیل سخنرانی علیه دولت عربستان پس از اعدام شیخ نمر بازداشت شده اند
      خود ایشان رفت وآمد بین عربستان و ایران شان سخت شده است
      بهتر است اول اطلاعات لازم را بدانید سپس نظر بدهید

      1. از اقا رضا عذر میخوام
        مطلب تون ور من باعرض معذرت تصحیح میکنم
        همراه با جناب اقای الموسوی مهمان دیگری داریم بنام شیخ عبدالهادی العبدالله (مشهور به الراضی)
        پدر ربزرگوارشان حضرت ایت الله شیخ الراضی بعد از اعدام مرحوم ایت الله نمر سخنرانی کوبنده ای برعلیه ال سعود کردند که در هنگام برگشت دستگیر و روانه زندان های ال سعود میشوند .
        جهت مراجعه و شنیدن سخنرانی پدر ایشان به اینترنت مراجعه بفرمایید .
        کاش بجای انتقادات نابجا و خرده گرفتن حداقل در ظاهر کلاممان از شیعیان مظلوم هم دفاع میکردیم
        متشکرم

  7. جناب جلالی بزرگور از جوانان فعال در عرصه های فرهنگی قرانی و ورزشی هستند که ما قدردان زحمات این انسان شریف هستیم و انشاالله در عرصه های دیگر هم شاهد حضور نخبگان دیگر کشورها باشیم

  8. با سلامی دوباره؛
    خدمت جناب جلالی بزرگوار؛
    بنده از هم صحبتی با شما خرسند شده و اونچه را که می بایست ؛ از فرمایشات شما دریافت نمودم. ( لَعَلَّ اللَّهَ یُحْدِثُ بَعْدَ ذَٰلِکَ أَمْرًا).
    و من الله توفیق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top