بستن

آب شرب و آب فضای سبز در گراش تفکیک می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): جلسه‌ی ساماندهی مشکلات حوزه‌ی آبفا با حضور مهندس محمدعلی قلندری، مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان فارس، در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا، در این جلسه اصغر فرودی، فرماندار شهرستان؛ حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای شهر؛ غلامعباس زارع، شهردار؛ فرسوده، معاون فرماندار؛ فضلی، بخشدار مرکزی؛ جباری، رییس اداره آبفا؛ و همچنین داریوش قناعت‌پیشه، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای شهری استان فارس؛ و ایوب ملکوتی، معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان فارس نیز حضور داشتند.

فرودی، فرماندار شهرستان، بعد از خوش‌آمدگویی به مهمانان گفت: «بحث مدیریت آب سد سلمان فارسی، اجرای طرح تصویه فاضلاب شهرستان، تجهیزات و نوسازی برقی چاه‌های موجود در شهرستان، اصلاح، توسعه و ساماندهی شبکه‌ی آب‌رسانی، تامین آب آشامیدنی بخش‌ها، روستاهای توابع، خرید تانکر سیار و تامین اعتبارات و افزایش امکانات اداری و ساختاری اداره آبفا از مهم‌ترین نیازهایی است که درخواست داریم در جهت رفع آن اقدامات لازم انجام شود.»

او در ادامه با اشاره به شهرک‌های جدیدالتاسیس در شهرستان می‌گوید: «در این جلسه باید تعیین تکلیف شود که متولی آب این شهرک‌ها چه ارگان‌هایی هستند.»

مهرابی، رییس شورای شهر نیز بر لزوم جداسازی آب شرب از فضای سبز تاکید کرد و گفت: «برای حل این مشکل، کارگروه‌ تشکیل شده تا با سیاست‌گذاری‌هایی راه جداسازی را با سرعت بیشتری طی کنیم.»

جباری، رییس اداره‌ی آبفا نیز با توجه به هدررفت آب، بر لزوم حل این مشکل پافشاری کرد و گفت: «امیدواریم طرح جداسازی آب شرب از فضای سبز تا پایان سال جاری تکمیل شود.»

فضلی، بخشدار مرکزی، نیز ساماندهی و رساندن آب به بخش‌ها و روستاهای چک‌چک و کنار زیارت و دشت رحمانی را در اولویت خواسته‌های خود قرار داد.

غلامعباس زارع، شهردار گراش، تصفیه‌ی آب‌های سطحی و استفاده مجدد از آن جهت آبیاری فضای سبز شهری را مورد بررسی قرار داد و خواستار اجرای هر چه سریع‌تر آن شد.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان فارس در مورد درخواست‌های فرماندار قول مساعد داد، اما در زمینه‌ی رساندن آب به روستاها با اشاره به این که تخصیص‌ها از قبل مشخص شده است، گفت: «در حال حاضر امکان حل این مساله وجود ندارد.» قلندری و هیات همراه همچنین بازدیدی نیز از اداره‌ی آبفا گراش داشتند و با کارکنان این اداره دیدار کردند.

abfa2

 

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. دلسوز جان.این قضیه برمیگرده ب حدود شش سال پیش.هم بشکه خونه نو و فایبر گلاسه هم لوله کشیهای خونه تا کوچه عوض شده.عکسشو بخوام بزارم کجا بزارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top