بستن

گراش اورژانس اجتماعی ندارد

هفت‌برکه (گریشنا): یک، دو، سه؛ ساده‌ترین شماره تلفن ممکن. اما اگر در گراش این شماره را بگیرید، به جز بوق چیز دیگری نخواهید شنید.

این روزها نام اورژانس اجتماعی را شاید در فضای مجازی یا از دوستان‌تان شنیده باشید. ۱۲۳ شماره اورژانس اجتماعی است که باید در مواقع اضطرار، مشاور آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی باشد. اورژانس اجتماعی مکانی برای کمک فردی، خانوادگی و اجتماعی است. ویژگی مهم این مرکز، ارائه خدمات اجتماعی یعنی تخصصی بودن، به‌ موقع بودن و در دسترس بودن است تا از این طریق، ارائه خدمات اجتماعی به مردم در سازمان بهزیستی کشور محدود به زمان و مکان نگردد.

حاج‌حسینی، رییس اداره بهزیستی شهرستان گراش، توجه به این مسئله را مهم دانست و گفت: «اورژانس اجتماعی در گراش نداریم، ولی یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود و پیگیری می‌کنیم تا به زودی این مرکز را در گراش هم راه‌اندازی کنیم.»

این مرکز در برخی از شهرها فعالیت دارد. ساختمان مرکز اورژانس اجتماعی لار نیز در حال ساخت است. اما در گراش هنوز به آن توجهی نشده است. اگر این مرکز در گراش هم را‌ه‌اندازی شود، در صورت برخورد با مواردی مثل زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، معتادین، افراد بی‌خانمان و سایر افرادی که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند، می‌توانید با اورژانس اجتماعی تماس بگیرید و کمک بخواهید.

در حال حاضر ۱۲۳ در گراش فقط یک شماره است و یک بوق خالی.

اورژانس اجتماعی
پوستر از کانال فرورتیش رضوانیه

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. سلام
    خسته نباشید
    یکی به رییس اداره بهزیستی گراش بگه اون مراکزی که داره رو به تعطیلی نکشون تا برسیم به پروژه های جدید و اورژانس اجتماعی

  2. من خیلییییی دوس دارم توی شهرم توی این زمینه ها بتونم کارو فعالیت کنم یا حتی دلم میخواد تو بهزیستی کار کنم و یا مراکزی که به نحوی به رشتم بستگی داشته باشه .فقط دانشجوهای روانشناسی گراش هستن که بیکارن تو پیام نور اوز دانشجوهای اوزی با اینکه هنوز مدرک فوق لیسانس نگزفتن و شاید ترم دو سه باشن توی رشته ی روانشناسی توی شهرشون دارن کار میکنن اما گراش خودمون هیجا از روانشناسو دانشجوهای روانشناسی استفاده نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top