بستن

از چشم شما ۲۱: هرس کاملا مکانیزه

هفت‌برکه (گریشنا): عکس ارسالی یکی از مخاطبان هفت‌برکه با موضوع «هرس کردن درختان با روش کاملا مکانیزه، بدون دخالت دست و اره برقی»

 

139504 Sabz

6 نظر

  1. دست این کارگران شهرداری درد نکنه ولی پیشنهاد میدم به جای کاشتن کهور و کویتی و بید از نخل و کنار و پسته کاشته بشه چون به کم ابی مقاوم هستن ضمنا اینکه بالاخره یک ثمری هم داره و یک نمونه ای که من دیدم نخلی کوچکی هست که جلو کلانتری هست و چند تا پنگ خشکل داره و خیلی قشنگه و مزاحمتی هم برای ماشین ها نداره

  2. خدا قوت؛
    تصور میکنم دوست عزیزی که زحمت عکس رو کشیدن دقایقی بیشتر تأمل میکردن بهتر بود چرا که بنده هم اتفاقی شاهد این عملیات بودم و تا اونجایی که مشخص بود علت اصلی حضور بیل مکانیکی این بود که ریشه ی درختهای قدیمی که از قبل در بولوار سرداران بود و بیرون آوردنشون کار دست نیست بالإجبار میبایست از بیل مکانیکی کمک گرفت.هر چند در این بین امکان آسیب رسیدن به درختان دیگر نیز هست.البته این درختهایی هم که به دلیل نوع پوشش تیغ داری که در بولوار سرداران هست اگر شهرداری فکر أساسی به حالشون کند کار ارزشمندیست.در ضمن ( در گوشه ی سمت راست و پایین تصویر نیز میتوان ریشه و تنه ی اصلی درخت رو که توسط بیل مکانیکی بیرون آورده شده را مشاهده کرد).

    1. خدمت جناب سلسبیل عزیز عرض کنم که:
      تمامی هرس درخت سدر (کُنار) موجود در تصویر به وسیله‌ی بیل مکانیکی صورت گرفت و بیل مکانیکی مذکور ضمن از جا در آوردن ریشه‌ی درختان، دستی هم به سر این درخت کشیدن.
      البته این نکته رو هم یادآور شم که تعدادی از عزیزان زحمت‌کش شهرداری چند صد متر پایین‌تر مشغول هرس کردن شمشادها با “اره برقی” بودند.

  3. ضمن تشکر از شما جناب(عکاس)
    جسارتا مطلب حقیر رو با دقت بیشتر مطالعه بفرمایید؛ عرض بنده این بود که اصل عملیات چه چیزی بوده و در عین حال بروز آسیب به درخت چه مستقیم و چه غیر مستقیم خواهد دور از ذهن نیست ، ضمن اینکه اصل کاشت این نوع درخت در محدوده ی تردد شهری و بخصوص بولوار متناسب نیست و به علت تیغ دار بودن در ایام بارندگی و … بروز خطر بیشتری برای عابران و خودرو ها را به همراه خواد داشت.

    1. ضمن عرض سلام خدمت جناب سلسبیل
      بروز آسیب بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم با هرس کردن درخت دو مقوله‌ی مجزاست که شخصا به عینه شاهد هرس کردن درخت بودم نه بوجود آمدن یک آسیب اتفاقی.
      نوشته‌ی قبلی نیز صرفا پاسخ به این بخش از نوشته‌ی شما داشت که فرموده بودید: “تصور میکنم دوست عزیزی که زحمت عکس رو کشیدن دقایقی بیشتر تأمل میکردن بهتر بود”
      در ارتباط با کاشت این درخت در محدوده‌ی تردد شهری هم بنده نظر و تخصصی ندارم متاسفانه.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top