بستن

کامنت‌دونی: آخ جون دعوا!

Comment-Dooni02 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، از این به بعد بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

 

زیر خبر جعفرپور، مهمان ششمین جلسه شورای اداری شهرستان گراش

نوشته شده در ۳۱ تیر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: ادارات

هفت‌برکه (گریشنا): ششمین جلسه‌ی شورای اداری شهرستان گراش امروز میزبان دکتر جعفر‌پور، نماینده‌ی مردم لارستان، خنج و گراش، بود. پیش از این جلسه نیز جعفرپور بازدیدهایی در برنامه داشت: او از باشگاه بدن‌سازی فروزان که آماده افتتاح است بازدید کرد، و با حضور در منزل علی اصغر حسنی، درگذشت پدرش را به او تسلیت گفت.

 

حسن: اعضای شورا خبر نداشتند یا عمدا نیامدند؟ چون مردم رای به این افراد دادند که پیگیر مشکلاتشون از هر کانالی مخصوصا نماینده مجلس باشند.

سلسبیل: عرض ادب و خدا قوت. ضمن تشکر؛ لازم بود از خبرنگار محترم به خاطر زحمتی که برای این متن طولانی کشیدند تشکر کرده، پیشنهاد می‌شود در صورت امکان، در موارد این‌چنینی، به دلیل حجم زیاد مطالب، خبر مذکور در دو یا چند خبر مجزا گنجانده شوند و یا راهکار دیگری برای آنها در نظر گرفته شود تا از حوصله خواننده خارج نگردد.

گراشی: شورا فقط هرمزی و لطافت. بقیه نمی خوام چیزی بگم.

مجتبی: کمی درباره مسکن کوثر گراش هم بنویسید. چهار سال پیش شروع کردن و مبلغ ۵ میلیون ازمون گرفتن واسه زمین. بعدش خردخرد گرفتن طی چهار سال و شد سه خوابش تقریبا ۶۶ و بعدش گفتن وام ۳۰ روشه. الان میگن ۴۰٫ با تسهیلات ۱۸ درصد. می‌خوایم تسویه کنیم می‌گه ما چهار سال پیش وام گرفتیم سود تسهیلات خورده. خوب چهار سال پیش ۴۰ میلیون ارزشش ۱۲۰ میلیون الان بود. شما با پول دولت چیکار کردین. نه آسفالت کردن و نه چیزی. می‌گن برین تسویه کنین وگرنه جریمه می‌شین. از اعتراض شهروندان بنویسین.

Shoraye Edari 31041395 (20)

زیر خبر با تسطیح قبرستان، اجرای پروِژه هفت‌برکه آغاز شد

نوشته شده در ۲۹ تیر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): با تسطیح قبرستان شیخ حسین، فاز اول پروژه‌ی محوطه‌سازی هفت برکه گراش آغاز شد. خوانندگان درباره این بجث کردند که آیا این قبرستان ارزش تاریخی دارد یا نه، و آیا این پروژه لازم است یا مخرب.

 

لمز: بعد از نابودی کلات، این بار قبرستان رو … یکی نیست بهشون بگه کجای دنیا وقتی می‌خوان جایی رو آباد کنن، تنها و تنها اون رو مسطح می‌کنن و بعد چنتا درخت و نیم‌کت بی‌مصرف می‌ذارن.

شهرداری زمین‌هایی با کاربری فضای سبز رو فروخته. خدمات حذف پارکینگ به مردم نمی‌ده. بعدش میاد آثار تاریخی ما رو مسطح می‌کنه که …

حسن: حالا بذار انجام بشه بعد بیا آیه یاس بخون.

همشهری: سلام لمز جان، ایول به تو! عالی! درست حرف دل من ده سال قبل زدی.

مدرسه امام حسین درس می‌خوندم. یه آقایی از شهرداری آمد سر کلاس‌مون گفت برای هفت‌برکه هر کسی با سلیقه خودش طرح بده. در کل سو استفاده کردن. من که نمی‌بخشم‌شون. ده نفر بودیم، بیست تا طرح دادیم. فقط طرح دو نفر با تخریب این قبرستون تاریخی مخالف بودیم. می‌شد جز طرح آوردش با کمترین خسارت، که هم آثار باستانی باشه، هم طرح فضای سبز. ولی متاسفانه تو شهر ما کسی به آثار باستانی و قدمت اون فکری نداره. بیشتر به فکر جیباشونن.

شهری مثل کربلا به تاریک قبرستونش می‌نازه. ما با این قبرستون با این همه قدمت می‌زنیم تخریب می‌کنیم.

یک تاسف هم برای میراث فرهنگی باید خورد که اجازه تخریب داد. حداقل اون سنگ قبرهای که خیلی قدیمی بود و حالا کمتر جای گیر میاد …

ببخشید تند بودم ولی دستی دستی داریم قدمت شهرمون رو نابود می‌کنیم.

فرهنگ‌دوست: آیا قبر جناب شیخ حسین محلش مشخص است؟ خوب است در صورت وجود حفظ شود. باید از آب انبارها این ذخایر ملی حفاظت شود و از آب ذخیره شده در آنها جهت آبیاری فضای سبز و … استفاده شود. هزینه‌های سرسام‌آور ساخت مخرن ذخیره آب در امروز را هم در نظر بگیرید. نخلستان‌ها و مسیل‌ها و مقسم‌های موجود را حفظ و افزایش داد که کار خارق‌العاده‌ای انجام دادند گذشتگان نیک‌اندیش.

پرفسور کردوانی پدر کویر ایران پیشنهاد دادند جهت استفاده از نزولات جوی هرچند کم در مناظق خودمان، به احداث آب انبار و سد پرداخته شود. همین طور دکتر آهنگ کوثر در همایش آبخیز و آبخوان‌داری که در منطقه برگزار شد، تاکید به حفظ و نگهداری و ساخت حوض و برکه در خانه و حفظ نخلستان‌ها داشتند. البته نخلستان‌ها باید با ارقام تجاری جایگزین شوند.

یکی از دوستان می‌گفت در آمریکا در دره‌هابی مثل دره‌های کوه سیاه در مناطق خیلی خشک‌تر از منطقه خودمان در گذشته سد ایجاد کرده و پس از پر آب شدن آنها، جهت جلوگیری از تبخیر بر روی آن جلبک قرار داده تا کم‌کم به لابه‌های زیرین نفوذ کرده و خاک را به مرور حاصلخیز کرده است.

همشهری: سلام. حالا که زدید تخریب کردید، ولی جون جدتون سریع هر کاری تو مثلا طرح شهرتونه انجام بدید تا زود‌تر فراموش کنیم این طرح مثلا خوب! من که به شخصه هر باری که رد می‌شم ته دلم ناراحت می‌شم خداییش حیف بود.

یه زحمت دیگه: این قبرستون رو از لیست آثار باستانی شهر و جاهای دیدنی قبرستان قدیمی شهر حذف کنید تا دیگه مردم از ما نپرسن. چون آدرسی و قبرستونی نمونده ما هم شرمندشونیم.

I’m Gerashi: کار خوب و بجایی کردن…اونایی هم که مخالف‌ان می‌شه بگن قبرستون به چه درد ما می‌خوره؟ یا این که چند شخصیت علمی یا هر چیز دیگه‌ای اونجا دفن‌ان که خرابش نکنن؟ خودتون حاضرید خونه‌تون و یا محل عبور و مرورتون از کنار یک قبرستون متروکه باشه؟ وقتی یه کار مفیدی درجهت آسایش مردم و زیبایی شهر انجام می‌شه، به قول دوستمون آیه یأس نخونید انقدر… والعاقبه للمتقین.

مجتبی ام: حال می‌کنم از اینکه مسئولین شهرم زدن نابود کردن هرچی آثار باستانیه. اینجام فقط خوشحالم که اوقاف نیومده بگه این قربرستون مال اوقافه و اوقاف باید به فروش بروسونه. آب انبار قدیمی چالیسی رو خراب کردن؛ این همه کاروانسرا و حمام رو خراب کردن و پولش رو زدن به جیب مبارکشون. حالا هم کلات رو دارن تخریب می‌کنند. این قبرستان باستانی هم زدین نابود کردین. همانند بازار طلا که می‌خواستن درست کنند و ول شد، اینم یک درصد کار می‌کنند و ولش می‌کنند به امید خدا.

ناشناس: یک کار خوبی که شهردار انجام داده همینه. تنها محله‌ای که فضای سبز نداشت این محله بود. دست شهردار و اعضای محترم شورا درد نکنه. صمیمانه سپاسگذارم.

آثار باستانی تخت جمشید دارن خراب می‌کنن کسی ناراحت نمی‌شه، حالا یک قبرستون متروکه دارن خراب می‌کنن و آباد می‌کنن شماها ناراحت هستید؟

مطلع: برای تخریب قبرستان مصیبت گرفتید؟ اینم مثل قبرستانی که جای پارک لاله جای باغ ملی و جای فقیه بوده داره تغییر کاربری می‌شه. بعد از ۳۰ سال هیچ مانعی نداره. بعدش هم شهردار فرمودن سنگ قبرهای تاریخی شیخ حسین به حالت موزه همونجا نگه‌داری می‌شه.

من: هم طرح کلات عالی بود هم این طرح. کسایی که ناراحتن واقعا دلسوزن مثلا؟! اگه دلسوزن با هر بار دیدن این قبرستون تا حالا شده یه فاتحه بخونن آیا؟! که حالا اومدن عزا گرفتن واسه آباد کردنش؟

البته اگه دوتاش (هم آثار تاریخی و هم طرح فضای سبز) با هم میکس کنن که عالی‌تر می‌شه. مثلا دور قبر خیلی قدیمی از همون شیشه‌های محکم بذارن.

: در زمان خودش ساخت آب‌انبار جزو برترین کارها بوده و با هزینه و امکانات آن موقع سخت‌ترین کار بوده. ولی در حال حاضر با وجود پبشرفت به چشم نمیاد. اگر روزی احساس بشه این برکه‌ها احیا یا ساخته بشن، از اول حساب کار دست‌شون میاد. با هزینه سنگین خدا کنه ارزش قایل بشن مسولین مربوطه و الکی خراب یا واگذار نکنن.

صدا تا صدا: قبرستان شیخ حسین باید خراب می‌شد. شرع مقدس اجازه اون رو داده. ضمن این که بخش اعظمی از اون هیچ ارزش تاریخی نداشت. با اصول شما بخوایم بریم جلو، کل شهر قبرستون می‌شه. البته در مورد کلات موافقم.

علی: من کاری به قبرستون ندارم و نظرمو بخوای می‌گم خوبه داره آباد می‌شه. ولی می‌گم دکل ایرانسل را نابودش نکنین ها… که بعدا آنتن‌دهی منطقه ضعیف بشه… چون با ایرانسل واقعا زیاد کار دارم. در صورت جمع‌آوری هم لطف کنید یه جای مناسب همین نزدیکی‌هاش نصب کنید.

همشهری: آخ جون دعوا!

همشهری: برادر عزیز از کی تا حالا قبرستان جزء آثار باستانی بوده دیگه؟ فضایی بی‌مصرف بود. حتی بعضی از خانواده‌ها از اونجا می‌ترسیدن رفت و آمد کنن. اتفاقا کار خوبی کردن. حداقل بشه ازش استفاده کنن.

haft berkeh4

 

زیر خبر ارتقای بهداشت و درمان فداغ نیازمند توجه خیرین

نوشته شده در ۲۸ تیر ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: ادارات

هفت‌برکه (گریشنا): شورای بهداشتی بخش مرکزی گراش با حضور رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در فداغ تشکیل جلسه داد. دکتر عبدالهی در این جلسه گفت: «برای پیشرفت در بخش بهداشت و درمان، نیازمند توجه ویژه خیرین این بخش هستیم.» چند تن از خوانندگان درباره حضور دکتر عبداللهی در پست ریاست دانشکده نظرات مختلفی داشتند.

 

حسن: قابل توجه کسانی که می‌فرمایند به ارد و فداغ نمی‌رسند.

ابوالقاسم: اومدن می‌گن خیرین. پس دولت کجاست آقایان؟ بازدید که برای هیچ روستایی امکانات نمی‌شه.

قاسم: با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر عبداللهی و هیئت همراه.

در جواب آقای حسن باید عرض کنم هزار بار امثال آقای دکتر عبداللهی و یا حتی وزیر با دست خالی و بدون آوردن امکانات از جایی بازدید کنند، پشیزی ارزش ندارد. اولا آقای عبداللهی اگر واقعا قصد خدمت دارند و همان دکتر عبداللهی سال‌های گذشته است، نباید ریاست دانشکده علوم پزشکی می‌پذیرفتند، چرا که ایشان جراح است و تمام وقت باید در بیمارستان و یا شهر باشد که اگر بیمار اورژانسی به بیمارستان بردند و نیاز به عمل داشته باشد فوری خودش را به بیمارستان برساند. مثلا همان زمانی که ایشان در فداغ و ارد بودند، اگر خدای نکرده بیماری تحت هر شرایط اضطراری به بیمارستان گراش منتقل شده بود و نیاز فوری به عمل داشت، چطوری می‌توانست خودش را به بیمارستان برساند؟ آیا نجات یک انسان وظیفه اصلی ایشان است یا بازدید از شهر و روستای توابع؟ به خدا مصلحت حکم می‌کند در همین بیمارستان بماند و دانشکده را رها کند.

گراشی: شما لازم نکرده برای آقای دکتر تعیین تکلیف کنید… ایشون بیشتر از شما به فکر مردم هستن.

قاسم: در جواب و توهین مطلع و گراشی باید عرض کنم که اگر دانشکده علوم پزشکی خوب اداره شود و مدیر قوی و لایق ریاست به عهده بگیرند ۱۰۰ تا مثل دکتر عبدالهی و یا بهتر از او از آن دانشکده بیرون می‌آیند و ایشان در جراحی در منطقه تقریبا بی‌نظیر است، ولی متاسفانه با مشغله کاری که ایشان دارد، صلاح نبود این پست ریاست قبول کند [….] . شما هم لطفا کاسه داغ‌تر از آش نباشید. روی احساسات نظر ندید. تفکر و عقلانیت داشته باشید دکتر ندیدها!

مطلع: در جواب قاسم: صلاح نبود؟ صلاح را شما تعیین نمی‌کنید. شما هم از روی حسادت کامنت نگذارید. در کمال آرامش و بدون سوختن شرایط را پذیرا باشید. و با تحریکات دیگران تیشه به ریشه گراش نزنید.

حسن: چرا باید دور وایسیم و بگیم لنگش؟ عوض کمک به قول گراشی هلش بدیم. یک دست صدا نداره. دکتر عبداللهی هم ناچارا و به زور این پست را پذیرفتند و انشاالله موفق خواهند شد.

 

زیر خبر درمانگاه‌‌های بیمارستان گراش در کلینیک مولی‌الموحدین تجمیع می‌شود

نوشته شده در ۲۸ تیر ۱۳۹۵، توسط: شیدا شرقی، سرویس: ادارات، جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): کلینیک تخصصی مولی الموحدین در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گراش ساخته می‌شود. این کلینیک در زمینی داخل محوطه به مساحت دو هزار متر و در پنج طبقه، جمعا به مساحت ده هزار متر مربع زیر بنا، و با صرف هزینه‌ای بالغ بر بیست میلیارد تومان از سوی بانی خبر مجموعه ساخته خواهد شد. دکتر محقق پیشرفت فیزیکی بنای ساختمان را ۵۵ درصد دانست و افزود: «امید داریم در دهه فجر سال ۱۳۹۶ این کلینیک آماده افتتاح باشد.»

انتشار این خبر، بحث‌هایی را در مورد نحوه استخدام نیرو در بیمارستان به راه انداخت تا این که یکی از کارکنان بیمارستان به بحث‌ها جواب داد.

 

همشهری: خدا کنه این خیر عزیزی که دارن این زحمت رو می‌کشن که یک درمانگاه مجهز رو بسازند، حداقل به درد جوان‌های بیکار شهرمون هم بخوره، نه این که فقط مختص چند نیروی غیر بومی … که بیان تو بیمارستان استخدام بشن. اون هم فقط به خاطر ترس از یک نفر.

امیدوارم مسئولین و مدیریت دانشکده علوم پزشکی به فکر جوان‌های شهرمون باشن. آخه دیگه بسه با این همه نیروی غیر بومی تا کی می‌خواهید نیروی غیر بومی استخدام کنید.

Im Gerashi: جناب همشهری یه جوری می گید درمانگاه بi درد جوان‌های بیکار شهرمون بخوره انگار هف‌هشتا فوق تخصص و متخصص بیکارن! اونی که مهندسی عمران و معماری و امثالهم خونده دقیقا باید کجای یه درمونگاه کار کنه؟ البته با بومی‌سازی کردن مخالف نیستم ها، ولی…

همراز: همشهری عزیزم سلام؛ قدری واقع‌بینانه‌تر بنگریم. هدف خدمت به انسان‌ها و پیشرفت گراش است و نیت باید خدایی باشد. همشهری عزیزم، قطعا در بیمارستان حضور ندارید و افراد غیر بومی را از نزدیک مشاهده نکرده‌اید؛ خدا شاهد است که افرادی غیر گراشی هستند که با درآمد کم چه از خودگذشتگی‌ها که برای بیمارستان و مردم داشته‌اند و دارند. مهم انسانیت است، گراشی و غیر گراشی و صوفی و شیعه و سنی فرقی ندارد. آمار بگیرید و ببینید در بیمارستان و دانشکده چه تعداد گراشی و غیر گراشی داریم. حقوق و درآمد کم بدهید و سمت و کار و مسئولیت و دردسر زیاد ببینید چه کسانی جا می‌زنند. آن وقت مشخص می‌شود چه کسی دلسوز است و به فکر پیشرفت گراش و بیمارستان و دانشکده نه فقط خودش.

حسین: جناب همشهری عزیز، لطفا بفرمایید در چه رشته‌هایی منظورتان است که بومی است و غیر بومی استخدام شده.

صدا تا صدا: جالبه، پروژه‌هایی با ارزش یک‌دهم این پروژه در شهرستان‌های هم‌جوار رو در اخبار نشون می‌دن، ولی گراش … نمی‌دونم مشکل از واحد خبر در گراشه یا از مرکز.

جواد یحیایی: سلام علیکم. با آرزوی سلامتی و کامیابی تمام همشهریان عزیزم…

اکنون جهت استخدام نیرو در تمام ادارات از جمله بیمارستان و دانشکده می‌بایست در سایت سازمان سنجش ثبت نام و امتحان داد و هیچ مسئولی امکان دخل و تصرف در آن را ندارد. البته برای نیروهای بومی طبق قانون امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود. به تمامی نیروهای بومی و غیر بومی که جهت اعتلای نام گراش زحمت می‌کشند، دست مریزاد گفته و از خداوند منان سلامتی و شادکامی آرزو می‌کنم. جهت استحضار، آگهی استخدام پیمانی در سایت دانشکده علوم پزشکی درج شده است. لطفا مراجعه فرمایید.

علیرضا: من با نظر همشهری موافق‌ام. مگه هرکی تو اونجا بخواد استخدام بشه باید فقط و فقط مدرک پزشکی و پرستاری داشته باشه؟ چقدر جوون بیکار دازای مدرک برق داریم، چقدر جوون گراشی دارای مدرک حساب‌داری داریم؛ چقد راننده بیکار داریم؛ چقدر آدم‌های خوب و پاک واسه انبارداری داریم؛ چقد بیکار واسه قسمت خدمات داریم؛ چقدر جوون با مدرک تاسیسات ساختمانی بیکار داریم؛ چقدر … وقتی می‌گیم درمانگاه افتتاح می‌شه، همه‌ش دکتر و پرستار نمی‌خواد که.

kilinik1

 

زیر خبر دومین رسوایی در سینمای گراش

نوشته شده در ۲۷ تیر ۱۳۹۵، توسط: مسعود غفوری، سرویس: جامعه، فرهنگ و ادب

هفت‌برکه (گریشنا): اکران فیلم «رسوایی ۲» جدیدترین ساخته مسعود ده‌نمکی در سینما فرهنگ گراش آغاز شده است. این فیلم هر شب ساعت نه و نیم در سینما فرهنگ گراش به نمایش در می‌آید. تیتر این خبر واکنش‌های جالبی از طرف خوانندگان سایت داشت.

 

وحید: این چه تیتریه آخه شما زدین؟ خدا رو خوش نمیاد.

ناشناس: با این تیتری که زدین آدم خیال بد می‌کنه.

علیرضا: تیترو عوض کنین خواهشاً. کسی اگه ندونه فک می‌کنه تو سینما خبری بوده.

سعید: ما یه بار اومدیم نگاه فیلم کنیم، از بس گرم بود سینما، وسط کار رفتیم بیرون.

گراشی: سینما خوبه.. فقط صندلی‌هاش ضایع است. نزدیک بود پس بیفتم.

همشهری: اگه من خودمو حلق‌آویز کردم بدونین تقصیر تیتر زدن‌های گریشنا است.

علیرضا: فیلم «ایستاده در غبار» کی تو سینمای گراش اکران میشه؟ کسی خبر نداره؟

Rosvaei Cinema

زیر خبر آغاز رقابت کنکور ۹۵

نوشته شده در ۲۴ تیر ۱۳۹۵، توسط: حجت عابدی، سرویس: جامعه

هفت‌برکه: پنجشنبه اولین جلسه‌ی کنکور سراسری ۱۳۹۵ در گراش برگزار شد. اصغر فرودی، فرماندار گراش به همراه درویشی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان از حوزه برگزاری کنکور بازدید کردند. چند تن از خوانندگان به این بازدیدها اعتراض کرده‌اند، چون تمرکز داوطلبین را سر جلسه از بین می‌برد.

 

I’m Gerashi: تو رو خدا یکی به آقای درویشی بگه وسط جلسه موقع قدم زدن و گپ و گفت و حال و احوال پرسی نیست.

گراشی: واقعا، این لحظات واسه یه کنکوری همش فرصته… دریغ از کمی توجه.

knkor2

 

زیر خبر کنکوری‌های ۹۵ در لنز هفت‌برکه

نوشته شده در ۲۶ تیر ۱۳۹۵، توسط: محمدامین نوبهار، سرویس: خبر، عکس

هفت‌برکه: آزمون ورودی دانشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۴ و ۲۵ تیرماه، در مدرسه شهید عالمی گراش برگزار شد. مجموعا ۳۴۰ شرکت‌کننده دختر و پسر در گروه‌های آزمایشی انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان شرکت کردند.

 

یه کنکوری: حالا از همه ی اینا که بگذریم…یکی به بنده بگه یه مراقب وظیقش چیه؟

چرا میشینن ور دل دانش آموز خاطره تعریف میکنن هی میخندن؟بابا جلسه کنکوره مثلا…اصلا انگار نه انگار!

منکه اگه کنکورمو خراب کردم اینا رو مقصر میدونم.تمرکز نذاشتن واسه آدم.مسوولین الان دقیقا کجان؟

هستی: یه کنکوری جان منم با شما کنکور دادم مگه تا حالا مسئولین کاری کردن که الان بخوان انجام بدن ؟من بدبختو بگو که آقای درویشی گرامی بالا سرم مث عقاب وایساده بود بعدشم چی ؟ موبایل فرت و فرت براش پی ام میومد خب عزیز من اون گوشیو که میتونی ببری رو سایلنت مگه نه یا اونم خرابه.

وقتی دید از کنار من وایسادن چیزی عایدش نمیشه رف کنار یکی دیه که بازم همون آش و همون کاسه

علی: با وجود این که در حد معقولی در طول سال تحصیلی مطالعه داشتم و ازمون ازمایشی هم میرفتم ولی متاسفانه روز کنکور همه ی عوامل دست به دست هم دادند و کنکورم را خراب کردم…

-نحوه طراحی سوالات عمومی و…

-رفت و امد زیاد وسط جلسه

-عدم توجه به وقت مخصوصا در دفترچه عمومی

نمیدونم شاید هم مشکل از خودم بوده و باید قبل از این ها خود را برای چنین شرایطی اماده میکردم…

ولی اگه قبول نشدم دیگه راه ادامه تحصیل برایم بسته میشود و دیگر شرایط ادامه تحصیل و هزینه دانشگاه ازاد را ندارم.

یه کنکوری: بله…تازه سر جلسه ی ما تجربیا یه خروسی قوقولی قوقو میکرد نیم ساعت داشتیم میخندیدیم فقط!!

 

: به نظر من لازم نیست این همه عکس گرفته بشه و بچه ها حواسشون پرت شه.عکاس محترم یک عکس کلی کافی بود

Im Gerashi: پیشنهاد میکنم عوامل اجرایی یه دوره تخصصی چگونگی برگزاری کنکور رو بگذرونن؛البته همه هم مشکل دار نبودن و آقایانی نظیر قاسم پور و بدیع زادگان از نقاط قوت برگزاری بودند.

مراقب: به نظر من یه شغل ایجاد بشه «مراقب مراقب». که مثلا وقتی مراقب مراقبه تقلب رو به فرد مورد نظر برسونه -برسه- مراقب مراقب یه سری تکون بده که ای شیطون و از اون طرف مراقب یه لبخند بزنه. یا مثلا وقتی مراقب سعی می‌کنه با کمال بی‌تفاوتی تمرکز دانش‌آموز رو به هم بزنه، مراقبش مراقب باشه این امر به نحو احسن انجام بشه و اگر دانش آموز/دانشجو اعتراضی کرد بزنه تو دهنش که تو اگه هدفت درس بود… :

– بابا من رتبه اولم ها!

– آها تویی؟ تو که بالاخره نمره‌ات خوب می‌شه حرص و جوش نزن. ببینم جواب این سوال رو چی زدی؟ مطمئنی؟ فلانی که فلان گزینه رو زده بود.

من همین جا کمال تشکر رو از مراقبایی دارم که حداقل تو این گروه‌ها دسته‌بندی نمی‌شن.

 

knkor5

 

زیر خبر پایان فاز اول بهسازی راه دسترسی به کلات

نوشته شده در ۲۴ تیر ۱۳۹۵، توسط: فاطمه یوسفی، سرویس: جامعه،شورای شهر

هفت‌برکه: بعد از تصویب طرح بهسازی راه دسترسی به کلات به عنوان طرح عمرانی در شورا و شهرداری، بازگشایی مسیر و فاز اول طرح در روز بیست و چهارم تیرماه به اتمام رسید.

 

علیرضا: خسته نباشید کار خوبیه،

صدا تا صدا: مگه کلات بد بود که به‌سازی لازم داشته باشه؟ هنوز معتقدم این طرح از اصل غلط بوده و آمران به آن هیچ شناختی از وضعیت کلات نداشته و ندارند.

علیرضا: صدا تا صدا، شما که از وضعیت کلات اطلاع داری، بگین چه کاری میشه در جهت زیباسازی و استفاده درست از کلات کرد؟ این قدر ایراد بنی اسراییلی نگیرین خواهشا.

مهدی: عالی عالی عالی …. چی بهتر از این؟ خیلی خیلی کار خوبیه. اگه این کلات تو شهر دیگه ای بود، پنجاه سال پیش ازش بهره‌برداری می‌کردن …خدا قوت مسئولین.

در حال نوشتن: اتفاقا خیلی کار خوب و قشنگیه. ان شالله زوتر تموم شه و ازش استفاده کنیم.

گراشی: این کار مصداق تخریب محیط زیست است. آیا نمی‌شود همان مسیر سابق بهسازی و طرح‌هایی که گفته شد در آن اجرا می‌شد؟

عجیب‌تر این که اعضای شورا و شهردار هیچگاه از جزییات طرحی که در حال اجراست و چیزهایی که گفتند اگر طرحی طراحی شده‌ است نشان مردم نمی‌دهند، چرا؟ چون واقعیت این است طرحی وجود ندارد و طرح با یک بیل مکانیکی و سلیقه چند نفر پیش می رود. کار غیر کارشناسی بعد‌ها مشکلات و تبعات آن مشخص می‌شود.

علی: این طرح بدون هیچ کارشناسی داره اجرا می‌شه یعنی هر چی باداباد. خوبه مسئولین یه کم به فکر اون خونه‌هایی که پایین کلات است هم باشن. به نظرتون با این طرح اونا آسایش دارن؟ خدا کنه این طرح هم مثل جاده‌کشی تنگ آب تو زرد از آب در نیاد.

چنگیز: در زمان شهرداری آقای نام‌آور یک چنین طرحی آغاز شد که بعد از مدتی ضعف اساسی آن آشکار شد. به نظر می‌رسه نهادهای شهری بیشتر از این که دنبال کار اساسی باشن، دنبال این هستند که کاری بکنند که تو چشم مردم باشه. و خوب چه جایی بهتر از کلات که مردم هر روز و هر ساعت دارن اون رو میبینن.

علی دیدار: عالیه تمام شهرها ایران همچنین طرح های رو دارن خیلی خوبه ان شاءالله هرچه سریع به اتمام برسه.

زینب: خدا انشالله این مسئولان رو به راه راست هدایت بفرماید که توی خراب کردن بولدزری بسیار تبحر دارن! روش‌های دیگه‌ای هم برا بازسازی ارایه شده بوده! منتها انگار از بولدزر و بیل مکانیکی راحت‌تر پول در میاد!

kalalt5

1 نظر

  1. عرض سلام و خدا قوت؛
    طرح کامنت دونی ؛ کار قشنگ و خوبی هست که هم باید تبریک گفت و هم تشکر از همه بزرگوارانی که زحمت این نوع فعالیت ها رو به عهده دارن.
    در پناه خداوند موفق و محفوظ باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top