بستن

در انتظار اولین باران تابستانی

Pishbini-Havashenasi هفت‌برکه (گریشنا): از امروز تا اوایل هفته‌ی آینده منتظر ابرهای گرماشکن و رگبار و رعدوبرق باشید. پیش‌بینی می‌شود این اولین باران تابستانه آن‌قدر شدید باشد که باعث آب‌گرفتگی معابر و راه افتادن رودخانه‌های فصلی شود.

به گفته محمود آذرآیین، کارشناس هواشناسی، با توجه به فراهم شدن شرایط هم‌رفت مناسب و هم‌گرایی تراز میانی جو انتظار داریم که از امروز تا روز شنبه، همراه با حاکمیت مطلق جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در کل نیمه جنوبی کشور شرایط برای وقوع ناپایداری فراهم شود. در شهرستان گراش نیز در ساعات بعدازظهر در روزهای مذکور، رشد ابر، رگبار و رعدوبرق به همراه وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود که به دلیل عمیق شدن بارش‌ها به‌ویژه در ارتفاعات، آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان فارس نیز امروز در اخطاریه‌ای نوشته است: «به سبب تداوم فعالیت سامانه موسمی تا اواسط هفته آینده و رخداد بارش رگباری توام با رعدوبرق، وزش باد شدید از امروز چهارشنبه مورخه ۰۶/۰۵/۹۵ تا روز یکشنبه مورخه ۱۰/۰۵/۹۵ در سطح استان به‌ویژه در نوار جنوبی، شرقی و برقی نقاط مرکزی، خط سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود. لذا توصیه می‌گردد عموم مردم بخصوص عشایر از تردد در مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند. همچنین به دلیل طوفان‌های تندری به دامداران توصیه می‌شود از قرار گرفتن در نقاط مرتفع و مستعد به دلیل رخداد صاعقه و خطر آتش‌سوری خودداری کنند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top