- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

دست‌آورد گراشی‌ها در کنکور ۹۵ + به‌روز می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): نتایج اولیه کنکور سراسری امسال ساعت ۲۳ روز سه شنبه ۱۹ مردادماه ۹۵ چند ساعت پیش از موعد مقرر اعلام شد تا تکاپوی دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه در گرماگرم تابستان آغاز شود. تیم خبری هفت‌برکه (گریشنا) ضمن آرزوی موفقیت برای همه دانش‌آموزان گراشی، در این خبر رتبه‌های برتر شهر را بازتاب می‌دهد.

 

نتایج عالی برای گراشی‌های مقیم شیراز / تجربی‌های گراش؛ بهتر از پارسال

امیرحسین حسنی موفق به کسب رتبه ۱۳ منطقه ۱ در گروه علوم تجربی شده است. حسنی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان تیزهوشان شهید دستغیب شیراز گذرانده است.

محمد حسن‌پور در گروه علوم تجربی، رتبه ۵۱۲ منطقه ۱ را به دست آورده است. حسن‌پور در شیراز تحصیل کرده است.

امیرحسین محسن‌زاده در گروه علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۹۴۵ منطقه ۲ شده است. محسن‌زاده تحصیلات متوسطه خود را در شهر یزد گذرانده است.

سعید مهروری در دومین کنکور خود رتبه ۹۲۱ منطقه ۳ را در گروه علوم تجربی کسب کرده است. مهروری دوره متوسطه خود را در دبیرستان سیدالشهدا (ع) گذرانده است.

جواد رستم‌پور در رشته علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۱۵۷۶ منطقه ۳ شد. رستم‌پور تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان نمونه دولتی گراش گذرانده است.

صاحبه بنی‌اسدی از دبیرستان نمونه دولتی نرجس‌خاتون لار در سومین کنکور خود، در گروه علوم تجربی موفق به کسب رتبه ۱۵۰۵ سهمیه شاهد شده است.

زهره نوبهار دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی امام رضا (ع) گراش در گروه علوم تجربی، رتبه ۱۹۶۰ سهمیه شاهد را به دست آورده است.

 

ریاضی‌ها؛ گراشی‌های لار موفق‌تر از گراشی‌های گراش

عارفه عبدالهی در کنکور امسال موفق به کسب سه رتبه سه رقمی شده است. عبدالهی که تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان فرزانگان لار گذرانده است، در رشته ریاضی فیزیک رتبه ۵۶۱ منطقه ۲، و در دو گروه منحصراً زبان و هنر به ترتیب رتبه های ۵۳۲ و ۵۷۰ را به دست آورده است.

کیمیا حقیقی از دیگر دانش آموزان گراشی دبیرستان فرزانگان لار رتبه ۱۴۹۲ منطقه ۲ در گروه ریاضی را به دست آورده است. حقیقی در گروه منحصراً زبان حائز رتبه ۵۷۸ شده است.

علی اکبری­ زاده در گروه ریاضی رتبه ۹۲۳ سهمیه شاهد را کسب کرده است.

حسین صلاحی در گروه ریاضی، رتبه ۳۸۶۹ منطقه ۳ را کسب کرده است. صلاحی تحصیلات متوسطه خود را در گراش گذرانده است.

علیرضا سلیمی دانش‌آموز دبیرستان نمونه دولتی محبی گراش در گروه ریاضی، رتبه ۴۰۲۹ منطقه ۳ را به دست آورده است.

حامد حسینی در گروه ریاضی، رتبه ۵۰۸۴ منطقه ۳ را به دست آورده است. حسینی تحصیلات متوسطه را در گراش گذرانده است.

فاطمه خدمتی در گروه ریاضی رتبه ۱۱۸۱ منطقه ۳ را به دست آورد. خدمتی تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان ایرانیان قطر گذرانده است.

 

انسانی‌های گراش

سید محسن حسینی با کسب رتبه ۳۴ منطقه ۳ در گروه علوم انسانی تا این لحظه تنها رتبه‌ی دو رقمی امسال در گراش است. حسینی مقطع اول تا سوم متوسطه را در دبیرستان ابدی و مقطع پیش‌دانشگاهی را دبیرستان سیدالشهدا (ع) گذرانده است. سید محسن فرزند امام جمعه کنونی گراش، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی است.

شقایق انصاری در گروه علوم انسانی، رتبه ۷۶۰ منطقه ۳ را به دست آورده است. انصاری دوره متوسطه خود را در دبیرستان ام‌البنین (س) گراش گذرانده است.

محمدامین خسروانی در گروه علوم انسانی رتبه ۱۳۵۴ منطقه ۲ را به دست آورده است. خسروانی دوره متوسطه خود را در دبیرستان صحبت لار و دبیرستان نمونه دولتی شهید نصیری لار گذرانده است.

 

رتبه‌های برتر در گروه‌های هنر و منحصراً زبان

سیاوش شکوه‌زاده در گروه هنر موفق به کسب رتبه ۸۸ منطقه ۲ شده است. شکوه‌زاده سال دوم متوسطه را در لار، و سال سوم و پیش دانشگاهی را در دبیرستان سیدالشهدا (ع) گراش گذرانده است و امسال برای دومین بار در آزمون سراسری کنکور شرکت کرده است.

زهرا صلاحی در گروه منحصراً زبان، رتبه ۴۸۴ منطقه ۲ را کسب کرده است. صلاحی در دبیرستان فرزانگان لار تحصیل کرده است.

سعیده شریفی نیز در گروه منحصراً زبان، رتبه ۷۶۲ منطقه ۳ را به دست آورده است.

 

شما هم اگر از رتبه‌های برتر باخبر شدید، برای درج در خبر می‌توانید از بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

نتایج اولیه کنکور ۹۵ در گراش

رتبه‌های برتر دانش‌آموزان لار

در بین دانش‌آموزان لار در گروه ریاضی اسحاق قهرمانی با رتبه ۱۵۷، زهرا مستأجری با رتبه ۲۱۹، زهرا شامحمدی با رتبه ۳۸۸ و زهرا خوشه‌چین با رتبه ۳۹۴ بهترین رتبه‌های این رشته محسوب می‌شوند. در گروه علوم تجربی احسان ایجادی رتبه ۲۷۲، محمد مهندس رتبه ۵۵۱ و سروش حاجی‌زاده رتبه ۷۰۰ را به دست آورده‌اند. در گروه علوم انسانی نیز علی معتمد با رتبه ۲۱۹، رضا زرگری با رتبه ۲۴۵ و محمدامین ارفع با رتبه ۲۹۵ رتبه‌های برتر این گروه را کسب کرده‌اند. قابل ذکر است که در سهمیه‌بندی کنکور، شهر لار در منطقه ۲ قرار می‌گیرد.

کارنامه اولیه کنکور سراسری چیست؟

نتیجه اولیه کنکور سراسری، شامل رتبه و تراز دانش‌آموزان در زیرگروه‌های مختلف است که دانش‌آموزان می‌بایست طی مهلت مقرر رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند. به گزارش سایت سازمان سنجش، مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز از روز شنبه ۲۳ مردادماه لغایت روز پنجشنبه ۲۸ مرداد است.

آمار آزمون سراسری کنکور ۹۵

آزمون سراسری سال ۹۵ در صبح و بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۴ و جمعه ۲۵ تیرماه برگزار شد. به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین توکلی (مشاور عالی سازمان سنجش) اظهار داشت در آزمون امسال ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر ثبت نام کردند که ۵۹.۱۸ درصد ثبت‌نام کنندگان زن و ۴۰.۸۲ درصد آن‌ها مرد هستند. وی افزود: «در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۶۲۸۷۹ نفر، علوم تجربی ۵۱۹۴۸۸ نفر، علوم انسانی ۱۶۱۵۰۰ نفر، هنر تعداد ۹۸۸۱ نفر و زبان خارجی ۶۶۶۱ نفر رقابت می‌کنند.»