بستن

قنات‌های ارد و فداغ زنده می‌شوند

هفت‌برکه (گریشنا): با انجام عملیات بهینه‌سازی، قنات حسن‌آباد در دهستان فداغ و قنات کشکویه در بخش ارد به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، توسلی، مسئول آب و خاک اداره، در مورد عملیات انجام شده در قنات حسن‌آباد توضیح داد: «با اعتبار سال ۱۳۹۴، کار لای‌روبی قنات حسن‌آباد با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال به پایان رسید. همچنین اجرای نصب لوله پلی‌اتیلن به طول ۷۸ متر و قطر ۴۰۰ میلیمتر با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال نیز به پایان رسید و پیش‌بینی تامین اعتبار جهت ادامه مسیر صورت نیز گرفته است.»

مسئول آب و خاک شهرستان در مورد قنات کشکویه نیز اظهار کرد: «احداث بخشی از کانال آبرسانی قنات کشکویه بخش ارد با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال جهت بهینه‌سازی مسیر انتقال آب برای مشروب نمودن اراضی تحت شرب این قنات انجام شد که موجب رضایت‌مندی بهره‌برداران قرار گرفت.»

Ghanat (2)

توسلی در انتها می‌افزاید: «قنات‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی مناطق خشک‏ و نیمه خشک، در بعد اقتصاد توسعه پایدار نقشی بنیادین بازی می‏‌کنند. قنات مطمئن‌‏ترین و پایدارترین گزینه در بهره‌‏برداری مطلوب و منطقی از سفره‏‌های آب‏ زیرزمینی است و به علّت میّسر بودن بهره‏‌گیری از امکانات و زیرساخت‌های بومی، کاهش هزینه‏‌ها و صرفه‌‏جویی در مصرف انرژی، می‏‌تواند توجیه‌‏گر سرمایه‌‏گذاری و هدایت بخشی از سرمایه‏‌ها در نواحی خشک و نیمه‌خشک باشد. در نتیجه با پیگیری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای تکمیل پروژه فوق، مقرر گردید که مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اعتبار لازم منظور گردد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top