بستن

کامنت‌دونی: تب سیاست در هفته دولت

Comment-Dooni02 هفت‌برکه (گریشنا): برای بهتر دیده شدن کامنت‌های خوانندگان سایت، از این به بعد بخشی از آنها را به صورت هفتگی و گاهی نیز به شکل موردی جداگانه منتشر خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم کامنت‌هایتان را با ذکر نام بگذارید تا در نقل قول و رساندن صدایتان به مردم و مسئولین موثرتر باشد.

در هفته گذشته، این خبرها نظر خوانندگان را بیشتر جلب کرده بود:

زیر خبر از سی کارمند نمونه شهرستان تقدیر شد

نوشته شده در ۵ شهریور ۱۳۹۵، توسط: شیدا شرقی، سرویس: ادارات

هفت‌برکه (گریشنا): در نهمین جلسه شورای اداری شهرستان گراش، روز پنجشنبه چهارم شهریورماه، به مناسبت هفته دولت و روز کارمند، از ۳۰ کارمند نمونه شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری با حضور فرماندار و مسئولین ادارات شهرستان تقدیر شد. در کنار پیام‌های تبریک به تقدیرشدگان، نحوه‌ی انتخاب کارمندان نمونه و شایستگی آنها موضوعاتی بود که خوانندگان به آن پرداختند.

 

سردارخان: بنده به عنوان ارباب رجوع، بعضی‌ها که نمونه انتخاب شدن، لیاقت این عنوان نداشتن. کاش می‌گفتن دلیل نمونه شدن بعضیا چه بوده.

اردی: سلام همه افرادی که ازشون تقدیر شده ازادارات گراش بوده. یعنی در بخش ارد و بخش مرکزی یک کارمند نمونه نبود؟ باید از کل سطح شهرستان کارمند نمونه انتخاب می‌کردن نه فقط از گراش. پس باید تیتر خبر عوض بشه، مثلا بشه این: از کارمندان نمونه شهر گراش تقدیر شد.

Shouraye Edari 13950504 (2)

 

زیر خبر آغاز هفته دولت در گراش: میثاق با شهدا، دیدار با امام جمعه

نوشته شده در ۲ شهریور ۱۳۹۵، توسط: حجت عابدی، سرویس: ادارات

هفت‌برکه (گریشنا): مدیران دولتی شهرستان گراش با ادای احترام به شهدا در گلزار شهدا و حضور در دفتر امام جمعه گراش، مراسم هفته دولت در شهرستان را آغاز کردند. قاسم فرسوده، معاون فرماندار شهرستان گراش، در این دیدار از افتتاح و یا کلنگ‌زنی ۳۶ پروژه عمرانی و زیربنایی در سطح شهرستان خبر داد.

 

فضول‌باشی: چه طرح‌هایی؟! اسم برده نشده که!؟ نکنه اون‌هایی است که قبلا کلنگ زدن و افتتاح شده!؟ چرا گذرنامه و مرکز فنی و حرفه ای راه نیفتاد؟! اطلاعات، هواشناسی، انتقال خون، غله، پیام نور، جامع علمی کاربردی، جهاد دانشگاهی، آموزشکده فنی و حرفه ای، تعزیرات و … چه می‌شه!؟

محمود: بابا اونها که همش قول سرخرمن بود. هیچ اداره‌ای برای گراش افتتاح نمی‌شه، چون نزدیک لار است و برای دولت تدبیر و امید صرف نمی‌کنه.

علیرضا: کدوم پروژه می‌خواین افتتاح کنین؟ ما که پروژه ای که ساخت دولت باشه تو شهر نمی‌بینیم!

عجبا: ٣۶ تا؟! ۰_o  کو !؟ کجاست؟!

شهروند گراشی: سلام و خسته نباشید به تک تک افراد زحمت‌کش شهرستان گراش.

عزیزانی که صحبت از پروژه و کلنگ‌زنی و افتتاح می‌زنید. شما خداییش یه خورده خوب و دقیق به کل اداراتی که تو گراش داریم و آورده شده، اینها تماماً از زحمات آقای حسنی که قبلاً خودشون نماینده مجلس بودند، به تصویب رسوندش و به گراش عزیزمون آورده شد. خداییش خودتون بفرمایید از اون موقع تا حالا چند تا اداره که به درد گراش خودمون بخوره که نخواهیم زیر نظر لار باشه اسم ببرید یا حداقلش در حد نمایندگی به خودمون داده باشند. به خدا از اسم دولت و تدبیر و امید سوء استفاده نکنید و حداقل کاری که در حق این مردم مظلوم و قدرشناس گراش، کاری کنید که دل تک تک هر گراشی را شاد کنید با آوردن اداره‌هایی که برای شهرستان خودمون واقعاً به درد بخوره.

کادامو: حجت! ۳۶ پروژه چه شد؟ ناامیدشدیم و تدبیرمان گلگیر شد! سه روز از هفته دولت گذشت! نکنه سر کاریم!

 

hafte dolat

 

زیر خبر اولین خطبه شاهچراغ در گراش: امام جمعه فرمانده قرارگاه جنگ نرم است

نوشته شده در ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، توسط: محمد خواجه‌پور، سرویس: ادارات

هفت‌برکه (گریشنا): حجت‌ الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ با دریافت حکم امامت جمعه، ۲۹ مردادماه نخستین نماز جمعه خود در گراش را برگزار کرد. پیش از برگزاری نماز جمعه، در جلسه شورای اداری برای معارفه امام جمعه جدید، اصغر فرودی، فرماندار گراش، درباره‌ی دو دسته از آسیب‌های نماز جمعه صحبت کرد: «یکی از این معایب، دوری مسئولین و ستادهای نماز جمعه از نظرات و خواسته‌های مردم است. دومین چیز سیاست‌زدگی است. این که نهاد نماز جمعه ارگان رسمی یک جناح خاص باشد، حتی اگر دولت و من فرماندار باشد.» این سخنان فرماندار که به اختلاس سه‌ هزار میلیاردی و برجام و فیش‌های نجومی هم اشاراتی کرده بود، بیشتر از اصل خبر مورد توجه کامنت‌گذاران قرار گرفت که نمونه‌هایی از آنها را می‌خوانید.

علیرضا: جناب فرودی شما هم برای بقای سمت خودی بر طبل سه هزار میلیارد بکوبید. خب برادرم شما خودت با همین حرف ازدولت فعلی حمایت کردی و رطب خوردی و منع رطب کردی. البته حرف شما هم درسته. مسایل گذشته رو هم بایدگفت مثل پرونده کرسنت و یاسازش ننگین هسته ای در دوران اصلاحات و یا دسته گل‌های نزدیکان دولتمردان فعلی و امثالهم. ولی در فرصت کم نماز جمعه باید از فیش‌های نجومی گفت چون دغدغه روز ملته و مسوولین هم بهتره بجای فرار به جلو و به صورت مضحکانه مقصر دانستن گذشتگان، پاسخگوی ندانم‌کاری‌های خود و نزدیکان خود باشند.

خودم: ماشاءلله اینقدر تخلفات ٨ سال گذشته زیاد است که در خطبه که هیچ، در کتاب‌های چند هزار صفحه‌ای هم نمی‌شه نوشت. شما هم دیگه موردی بلد نیستین و ندارین زوم کنید رو یه مورد. وگرنه تخلفات و ضررهای فراوان دوره ٨ سال گذشته به اندازه ۵٠ سال به مملکت آسیب زد. البته به احتمال زیاد برخی دوستان سود بردن که اغماض می‌کنن.

گلی: جناب خودم. چند تاش را نام ببر. اقتصاد لیبرال. اجناس کوپنی. رانت. یقه‌سفیدها. ولنگاری فرهنگی. افراط و تفریط سیاسی فرهنگی اجتماعی. تساهل فرهنگی. کرسنت. زندگی اشرافی تعدادی از مسوولان اون دولتها. لو رفتن فعالیت هسته‌ای. غرب‌گرایی. تحصن مجلس ششم. خارج نشینی ۶ وزیر اون دولت. سفرهای خارجی آنچنانی. مراسمات ابنچنینی. فسادهای مالی دارای ریشه در اون دولتها (جزایری. کرباسچی. بابک. خاور). ۱۸ تیر. فتنه۸۸٫ گمبر شدن سفرای اروپا. برادر فریدون!. فیش‌های نجومی. آفتاب برجام! مسکن اجتماعی. اقتصاد صد روزه. رکود و تورم!!! چندتا از شما و اسلافتان را ذکر کردم خودم جان!!! البته همه دولت‌ها خوبی و بدی دارند و خواهند داشت.

علیرضا: دولت قبل هر کاره بودند، هیچوقت گناهش رو به گردن قبلیا ننداخت که مضحکه عام و خاص شه. و یا بخوان صرافی بزنن و… واسه همینم هنوز تو دل مردم جا داره و بعضی‌ها از برگشتنش دارن می‌ترسند و آسمون ریسمون می‌کنن و تمام ندانم کاریاشونو می‌ندازن گردنشون. ولی جالب اینکه بازم هر جا میره بیشتر ازش استقبال می‌شه.

هوشیار: باسلام. جناب آقای علیرضا!! وقتی دولت سابق با نفت بشکه ۱۴۰ دلاری نتوانست کشور را بسازد چگونه باید انتظار داشت دولت فعلی با بشکه نفت ۳۵ دلار نسیه کشور را زیر و رو کند!؟ حال یا ما ساده‌لوح هستیم و یا شما خودتان را به کوچه علی‌چپ زده‌اید؟

حسن: آقای علیرضا! زشت است با ننگین خواندن توافق هسته‌ای به سران نظام و من‌جمله مقام معظم رهبری توهین نمایید چون تصمیماتی به این مهمی مورد تایید ایشان بوده و است.

ککام: حسن جان! مقام معظم رهبری فرمودند که: من از اول هم به این مذاکرات خوشبین نبودم، ولی چون مسوولان خواستند مخالفتی نکردند. و ایشان فرمودند که هم موافقان و هم مخالفان زیاده‌روی می‌کنند و باز هم فرمودند که نتبجه این شد که فهمیدند نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد. و مذاکرات فقط برای موضوع هسته‌ای بوده.

مسکن‌دار: عذر می‌خوام این چه تدبیر و اموری است که پروژه مسکن مهر بسیجیانی که الان کم کم داره تبدیل به پروژه اشرافی می‌شه برای اعضا از بس باید فیش نجومی بدهند (تیر. مرداد. شهریور. مهر.هر ماه ۲میلیون تومان!) بنا به فرمایش فرمانداری و اداره راه و شهرسازی و به خاطر اینکه افتتاحیه‌اش (بهمن ماه!)در چند ماه آخر این دولت باشه، که هیچ اعتقادی به مسکن مهر ندارند! چرا باید بر اعضا فشار آورده شود. امیدوارم مثل مسکن خودمالکی با وام و اقساط کلان نشه که مردم بر خود لعنت بفرستند. چرا باید تعدادی از اعضا بدهی‌شان ۴۰۰ میلیون باشه، آن‌گاه بر اعضای دیگری که پول پرداخت می‌کنند فشار آورده شود تا تمام بلوک با آورده این اعضا بیچاره تمام شود؟ فرماندار محترم. رئیس راه و شهرسازی گرامی و رئیس تعاون و کار و رفاه اشتباهی گرامی! کجایید؟!

Imam Jomeh ShahCheragh 13950529 (6)

 

زیر خبر راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی در بیمارستان گراش

نوشته شده در ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه

هفت‌برکه (گریشنا): سیستم نوبت‌دهی در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش از صبح شنبه، سی‌ام مردادماه، راه‌اندازی شد.

 

اینجانب: با تشکر از این اقدام بجا و مناسب. دو سوال:

۱- اگر یک نفر از بیرون بیاد و بخواد برای خود و مثلا یکی از همسایگان خود نوبت پزشکی را بگیرد، چکار کند؟ چون از گرفتن چند نوبت قراره جلوگیری بشه؟

۲- چه تضمینی وجود داره همون پرسنل نگهبان دستگاه خودش چند نوبت یک پزشک خاص را به سفارش دیگران نگیره؟

همشهری: کلا طریقه نوبت‌دهی بیمارستان اشتباهه عزیزم. درست هم نمی‌شه.

هم‌شهری: سلام. خسته نباشید. کار بسیار خوب و به موقع بوده. خدا کنه همشهری‌های عزیز و همسایه‌ها هم وجدان داشته باشن و حق مردم رو پایمال نکنن و از ترافیک الکی نوبت‌گیری پرهیز کنن تا به همه نیازمندان نوبت برسه. البته به خیلی هم حق میدم که بتونن چند نوبت بگیرن، چون بعضی‌ها واقعا نمی‌تونن چند بار به بیمارستان مراجع کنن. شاید به آشنا یا دوست سفارش کنن، مخصوصا دکتر زنانش که خیلی وقت‌ها خیلی از مریض‌ها مشکل داشتن. یا حق.

حمید خواجه: تبریک! ولی این سیستم مشکلات عدیده‌ای هم داره. خوب بود قبل اجرای این سیستم زیر و بم اون شناخته می‌شد. می‌شد راه بهتر، ساده‌تر، کم‌هزینه‌تر و سریع‌تری رفت. ولی بازم تبریک..

دیده‌بان: سلام اینجورى که صبح باید بیان تو نوبت. چه فرقى کرد؟ حداقل اینترنتى باشه با کارت ملى بشه. این فایده نداره که خانمى ساعت ۵ صبح بیاد تو صف وایسه براى نوبت دکتر.

Noubatdehi (1)

 

زیر خبر شتر تخریب به کاروان‌سرای اناغ رسید

نوشته شده در ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، توسط: گریشنا، سرویس: جامعه

هفت برکه (گریشنا): کاروان‌سرای اناغ از معدود کاروان‌سراهای باقی‌مانده گراش در خطر تخریب است و نیاز به مرمت اضطراری دارد. مهندس جواد اسدی، رئیس میراث فرهنگی، گفت با کمترین هزینه می‌توان این کاروان‌سرای زیبا را مرمت و بازسازی نمود.

 

محمد: میراث فرهنگی و مسوولان دیگر بگذارند این یکی هم خراب بشه بد نیست. فردا نمی‌خواهند هزینه تعمبر و نگهداری را بدن. یا بدن مثل کاروان‌سرای بئر میر مرمتش کنند!

ناشناس: صد تا گرفتاری و بدبختی داریم، حالا بیاییم غصه یک مخروبه رو بخوریم …

شهروند: این بنا ثبت ملی نیست. بهتر نیست مهندس اسدی چشماش رو بیشتر باز کنه و از آثاری که جز ثبت ملی گراش بازدید کنه تا فکری به حالشون کنه؟! بیشتر بناهای ثبت ملی گراش یک تابلوی معرفی میراث فرهنگی ندارند. در حد یک تابلو گرفتن از اداره کل نمی‌تونه بعد اینستاگرام هر روز آپدیت می‌شه!

گراشی: بهتر نیست میراث فرهنگی گراش یک گزارشی از فعالیت خودش منتشر کنه ببینیم توی این چند مدت واقعا چه عملکرد عملی مثبتی داشته؟

karavansara angh15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top