بستن

قرآن‌آموزان با حفظ ۲ تا ۴ جزء به خانه برگشتند

هفت‌برکه (گریشنا): در طرح تسنیم مجمع القرآن فاطمیون، چهل و شش قرآن‌آموز موفق به حفظ دو تا چهار جزء از قرآن کریم شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، مراسم اختتامیه دوره قرآنی تسنیم روز چهارشنبه سوم شهریور با حضور مدیر موسسه مجمع‌القرآن، امام جمعه گراش، بخشدار مرکزی گراش، حافظان قرآن کریم و خانواده‌ها در سالن اجتماعات سراجی برگزار شد و طی آن، از حافظان قرآن کریم با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

تسنیم طرح تابستانه حفظ شبانه‌روزی قرآن کریم بود که از خردادماه آغاز شد و ۲۷ نفر از خواهران و ۱۹ نفر از برادران از شهر گراش و روستاهای اطراف در آن شرکت داشتند. قرآن‌آموزان طی دو ماه ‌و نیم موفق به حفظ ۲ تا ۴ جزء از قرآن کریم شدند.

Tasnim Hefz Qoran (12)

حجت‌الاسلام شاهچراغ در سخنانی با بیان این که موسسه مجمع‌القرآن برای شهرستان گراش نعمت است، گفت: «مسئولان این موسسه مخلصانه در سطح شهرستان به فعالیت قرآنی مشغول هستند.» وی با بیان این که قرآن در بین ما مهجور است، بیان داشت: «ما باید به گونه‌ای نور قرآن را در سبک زندگی خود جاری کنیم که این کتاب الهی از مهجوریت خارج شود.»

امام جمعه گراش با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به حفظ قرآن کریم، تصریح کرد: «حفظ، قرائت و تدبر در قرآن باید به صورت مجموعه‌ای در کنار هم باشند. این سه در کنار هم سبک زندگی اسلامی ما را خواهند ساخت.» وی با تاکید بر این که امروز بسیاری از مشکلات بشریت ناشی از اضطراب‌ها و پریشانی‌هاست، اضافه کرد: «حفظ و قرائت قرآن موجب رفع اضطراب‌ها خواهد شد و آرامش در خانواده‌های قرآنی قابل مشاهده است.»

2 نظر

  1. عرض ادب؛
    ضمن تشکر از دستندرکاران مجموعه مجمع القرآن و امام جمعه محترم و بخشدارمرکزی که حد اقل در این مجلس حضور داشته اند تا خبر مذکور ،خبری قابل منعکس در خبرگزاری باشد. امید که در برنامه های آتی دیگر مسئولین شهر نیز ،همچون افتخار آفرینی ها و …خود را ملزم به حضور جدی تر و تشویق این عزیزان در فعالیت های فرهنگی و قرآنی بدانند و نه در موارد خاص و بهره برداری های …

  2. موفق باشن همگی ، از نزدیک شاهد تلاش ها شبانه روزیشون بودیم ، با این سن کم از خانواده دور شدن تا قرآن و حفظ کنن ، ایشالا یه روز حافظ کل بشن و افتخار گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top