بستن

دولتی‌ها در فداغ: افتتاح دهیاری محمدزینا، کلنگ‌زنی دهیاری کنگ‌ و ریشه

هفت‌برکه (گریشنا): کلنگ‌زنی سه طرح زیربنایی و افتتاح چهار طرح آماده شده، حاصل حضور مدیران شهرستان گراش در بخش مرکزی بود.

به گزارش مسئول دفتر فرماندار گراش، در ششمین روز از هفته دولت، با حضور خلیل رضاییان، معاون هماهنگ‌کننده امور عمرانی استانداری فارس؛ اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ محمدرضا باقری‌فرد، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان؛ عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی گراش؛ و سجادی، بخشدار ارد، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخش و اعضای شورا، چندین پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

صبح هفتم شهریورماه ۹۵، فاز دوم تونل شهدای خلیج فارس، ساختمان دهیاری روستای گنگ‌وریشه و پروژه احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب کلنگ‌زنی شد. دستگاه OTN توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، ساختمان دهیاری محمدزینا از توابع بخش مرکزی، خیابان درمانگاه روستای فداغ نیز در ششمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید. در بخش ارد نیز جاده دسترسی به روستای آغصه افتتاح شد.

ساختمان دهیاری روستای محمدزینا از توبع بخش مرکزی در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و زیر بنای ۱۱۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید. عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و افتتاح این بخش گفت: «گام دولت در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و روستایی با شتاب همراه است و عنایت خاص فرماندار گراش در توسعه متوازن شهرستان می‌تواند توسعه و پیشرفت منطقه را به همراه داشته باشد.»

دستگاه OTN توسعه زیرساخت‌های مخابراتی برای استفاده از حداکثر پهنای باند مخابراتی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با هدف تقویت سیستم‌های ارتباطی، اینترنت پرسرعت، توسعه بستر آنتن‌دهی تلفن همراه و ارائه انواع سرویس‌های جدید حوزه مخابرات و ارتباطات افتتاح شد. به گفته مرتضوی، رییس مخابرات گراش: «با استفاده از OTN امکان استفاده از اینترنت نسل سوم و چهارم همچنین اینترنت پرسرعت خانگی فراهم می‌شود.»

همچنین به مناسبت هفته دولت، با حضور فرماندار گراش، سومین فاز بهسازی روستای فداغ و اجرای طرح هادی در این روستا با افتتاح خیابان درمانگاه به طول ۶۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستا به پایان رسید.

پروژه احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی آب با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی از دیگر پروژه‌هایی بود که با حضور فرماندار گراش کلنگ‌زنی شد. فرماندار گراش در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفت: «با توجه به مشکلات کم‌آبی منطقه و رنج خشک‌سالی، باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم در آسایش و آرامش زندگی کنند و ساخت این مجتمع پاسخی به نیاز روستای فداغ و روستاهای اطراف این منطقه است که امیدواریم در دهه فجر امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.» این مخزن توسط اداره آبفای روستایی ساخته می‌شود.

کلنگ پروژه ساختمان دهیاری روستای کنگ‌وریشه از توابع بخش مرکزی در مساحت ۲۵۰ متر مربع با زیربنای ۱۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی نیز به زمین زده شد. دهیاری روستای محمدزینا نیز که با هزینه ۸۰ میلیون تومان آماده شده بود افتتاح شد. فرماندار با حضور در روستای محمدزینا در دیدار چهره به چهره با اهالی این روستا، از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، امروز همچنین از مرکز بهداشت و درمان فداغ بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این حوزه قرار گرفت. او با حضور در بخش مرکزی و دهستان فداغ به مقام شامخ ۵ شهید این دهستان ادای احترام کرد.

Fedgh6

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top